Welke heb jij besteld?

Bartez

Lid
Jongens, deze auto heeft 'gewoon' een standaard verenpakket. Het is niet hoger dan normaal hoor.
Maar die verlaging doet het 'm wel.
Enkhuizen: is het niet mogelijk om achteraf sportveren eronder te laten zetten?

Verder een schitterend interieur hoor! Had ik ook wel gewild ;)

Inderdaad....blijft een prachtige wagen....complimenten...ik vroeg het me alleen af, aangezien ik 17" wielen krijg en de auto dan NOG hoger lijkt te staan. Alleen heb ik begrepen dat het sportonderstel NIET leverbaar is op de 1.9 TDI's....klopt dat?

Daarnaast @JPIEBURB: ik vroeg me af hoe het zit me drempels etc met 17" velgen EN het sportonderstel, kun je nog steeds normaal een drempel pakken en heb je geen last van gestuiter? Met andere woorden...lever je niet in op comfort?

Ik heb nu namelijk een verlaagde stilo en ik kan serieus geen drempel met meer dan 10 km/uur nemen. Op zich wen je er aan, maar de superb moet dan absoluut niet hebben!

Ik ga toch eens informeren bij de dealer of die verlagingsset toch mogelijk is op de 1.9 TDI....zou eigenlijk niet weten waarom dat niet zou kunnen trouwens....

Met mijn 17" en sportonderstel heb ik nog een zeer comfortabele auto. Ik heb ergens gelezen dat hij standaard vrij zacht geveerd is.
Ik heb hiervoor 2x een Passat gehad en die was net zo 'stug' geveerd als mijn Superb Greenline nu.

Verder: of je nu 17" of 18" hebt, je hebt evenveel ruimte tussen wielen en wielkasten.

Enkhuizen

Senior Member
de foto is ook erg vervormd, de verhoudingen zijn verkeerd. Ik denk dat de auto resize (aint that funny) hier een rol in speelt. Morgen nieuwe foto's!

LenK

Forumguru
O nee hè toch niet weer komt die discussie over welke wielen het grootst zijn :icon_smile_dead:

JPIEBURB zegt het goed en als het niet gelooft even zoeken en je vind de meerdere keren dat het al aan bod is geweest.

Bothje

Heel gewoon lid
PS vandaag wenste ik mijn dealer een goed nieuw jaar en weinig last van de kredietcrisis... Hij zei: "Wat mij betreft kan die kredietcrisis niet lang genoeg duren...!"
:ot: Is toch ook een van de best verkopende dealers van Nederland :489:

Betekend dit dat de banden dan platter zijn? Je zou zeggen dat de 18" omtrek incl banden groter is dan bij 17", toch?
Alleen de velgen hebben verschillende diameters.
De banden zijn allebei 225 mm. breed. Alleen heeft de 17" een hoogte/breedteverhouding van 45% en de 18" van 40% (even uit mijn hoofd dan).

___JC___

Forumguru
Deze foto's bevestigen mijn vermoeden dat de Superb gewoon minimaal 2 cm verlaging en 18 inch velgen nodig heeft om echt lekker te smoelen. Ik heb er deze week twee zien rijden met 16 inch velgen en dat is het toch net niet jongens. Dan maar een wat stugger onderstel. :grin:

Dat leer is wel erg mooi in die S2 van Enkhuizen. En als je een goedkope verlagingsoptie wil kan je overwegen Apex veren eronder te zetten. Die zijn een stuk goedkoper dan de Bilstein of Eibach oplossing. Dat heb ik ook gedaan en het bevalt nogsteeds erg goed.

Bartez

Lid
En als je een goedkope verlagingsoptie wil kan je overwegen Apex veren eronder te zetten. Die zijn een stuk goedkoper dan de Bilstein of Eibach oplossing. Dat heb ik ook gedaan en het bevalt nogsteeds erg goed.

En wat kosten deze veren tav het sportonderstel van de dealer? Met andere woorden...wat levert het op?

Alleen de velgen hebben verschillende diameters.
De banden zijn allebei 225 mm. breed. Alleen heeft de 17" een hoogte/breedteverhouding van 45% en de 18" van 40% (even uit mijn hoofd dan).

Ik heb geen twijfels, heb er eigenlijk alleen nooit over nagedacht, vandaar de vraag. Ben alleen maar blij dat de omtrek van de 17" en de 18" gelijk is, dat scheelt weer extra ruimte tussen de wielkasten!

Overigens....als je een sportonderstel hebt....levert dat geen problemen op met het trekken van een caravan? Ik bedoel dat hij dan snel op de grond hangt?

Bartez

Lid
In iedergeval is het bekent fenomeen bij de O2-combi. Hulpveren zijn hiervoor een uitkomst. Weet niet hoe het zit bij de Superb.

Dan denk ik dat ik het maar lekker zo laat....dus geen verlaagd onderstel....al is dat wel fraaier.....lastig lastig lastig....

___JC___

Forumguru
En wat kosten deze veren tav het sportonderstel van de dealer? Met andere woorden...wat levert het op?

Ik was rond de EUR 250 kwijt inclusief installatie en uitlijnen. Ik durf niet te zeggen wat alleen een sportonderstel kost bij een O2. Overigens had ik het sportonderstel er al onder zitten (samen met sportstoelen en velgen in een pakket).

FoxRay

Lid
Ik heb vandaag mijn Superb 2.0 TDI Ambition Business Line opgehaald.

Helaas zit er bij mij ook een telefoonhouder in.
Iemand enig idee welke adapters je hierop kunt kopen? De dealer kon me er (nog) niks over vertellen.

Enkhuizen

Senior Member
Ik heb vandaag mijn Superb 2.0 TDI Ambition Business Line opgehaald.

Helaas zit er bij mij ook een telefoonhouder in.
Iemand enig idee welke adapters je hierop kunt kopen? De dealer kon me er (nog) niks over vertellen.

je kan bij audi/vw/seat ook houders bestellen, even zoek in dit forum, wordt al ergens besproken.

Enkhuizen

Senior Member
sorry nog geen nieuwe foto's, ben net thuis van mijn werk.

Ga wel de dealer een offerte laten maken voor verlaging... zal ook die goedkopere oplossing meenemen. 250 vind ik te doen all-in.

Enkhuizen

Senior Member
Hebben mensen ervaring met de trekhaak die de grond raakt bij het afrijden van een stoep?

komt ook omdat de s2 een hele grote overhang heeft. de achterwielen zitten niet ver naar achteren, was een beperking van het onderstel (golf en passat cc onderstel) heb ik ergens gelezen.

Anyway, de wielen zijn al een meter verder voordat je trekhaak eindelijk eens komt.....

Bovenaan Onderaan