Mooie foto´s Enkhuizen!!
Hier even wat nieuwe foto´s van mijn bolide, heb inmiddels 12.000 km gereden, probleemloos zoals verwacht...
Wat echt geweldig rijdt is de DSG, zo soepel en toch veel kracht als het moet. Laatst een 140PK Octavia meegehad, en dan merk je een groot verschil in motorlawaai... De Superb is dan toch echt goed geisoleerd. Gebruik van de diesel is zo´n 6.0 a 6.5 L /100km, ligt een beetje aan mijn rijstijl van de dag.
Ook de ingebouwde telefoon systeem III is echt geweldig, zeer praktisch en volledig geintegreerd met de columbus maar ook te bedienen met de maxidot via het stuur. En een update van je telefoonboek via Bluetooth is een kwestie van een minuutje synchroniseren.
De parkeerassistent, voor mietjes, maar hij zit erop... en toch wel lachen als je voor je huis gaat fileparkeren.. In 1x goed, en strak langs de stoeprand.
Verder is het navigatiesysteem prima, alleen de Traffic-meldingen mogen veel eerder (ze worden pas doorgegeven als je al midden in de file staat te manouvreren), daar had ik dus wel veel meer van verwacht. Of ik heb hier gewoon nog een instelling van het systeem gemist, zeg het maar...
Het soundsysteem voldoet, maar dan ook net. Toch wel snel vervorming, weet zeker dat het soundsysteem in de Octavia het beter deed. Wat natuurlijk wel perfect is is de 30GB harde schijf op de columbus, gooi maar vol met MP3!!
De twindoor is echt een uitvinding, ik gebruik beide... maar de 5-deurs toch wel het meeste.
Verder zitten de stoelen echt goed, op de elegance beide electrisch verstelbaar, en mijn stoel met geheugenfunctie, dus optimaal in te stellen. Voor de lange afstand echt geen probleem, je wordt er niet moe in.
Ik kan dus zeggen uit ervaring naar jullie allemaal die hem hebben besteld... Dat wordt genieten!!!