Welke heb jij besteld?

octofreak

Actief lid
Die van mij is afgelopen maandag ook gekomen. :489:
1.8 TFSI - DSG - Ambiante met extra opties. :rockon:
Eerste (en tweede) indruk ... WOW.

De 1.8 bezine motor rijdt super soepel. Je voelt de DSG bijna niet schakelen. Zelfs een vriend van mij met een Audi S6 was er even stil van.
Mijn vorige auto was een O1 TDI met 130PK. Die had wat een wat hoger koppel en dat merk je op de snelweg. Het kan echter ook gewoon perceptie zijn, de S2 is zo stil en stabiel.

Mijn verwachting is in ieder geval overtroffen. :xyxthumbs:

(sorry voor de brakke GSM foto..., maar beter iets dan niets dacht ik zo)

Feli en veel veilige km gewenst. Lijkt wel nodig hier....:1884:

hbo

Lid
Bart, ga je nog een goede foto plaatsen?

Die van mij is afgelopen maandag ook gekomen. :489:
1.8 TFSI - DSG - Ambiante met extra opties. :rockon:
Eerste (en tweede) indruk ... WOW.

De 1.8 bezine motor rijdt super soepel. Je voelt de DSG bijna niet schakelen. Zelfs een vriend van mij met een Audi S6 was er even stil van.
Mijn vorige auto was een O1 TDI met 130PK. Die had wat een wat hoger koppel en dat merk je op de snelweg. Het kan echter ook gewoon perceptie zijn, de S2 is zo stil en stabiel.

Mijn verwachting is in ieder geval overtroffen. :xyxthumbs:

(sorry voor de brakke GSM foto..., maar beter iets dan niets dacht ik zo)

Bart, mooi dat jouw eerste indruk boven verwachting is. Ik heb dezelfde ervaringen.
Ben benieuwd naar wat nieuwe foto's die kwalitatief wat beter zijn.
Hoop dat je ze per omgaande plaatst.

groet,

hbo

Voorzover ik weet zijn de Trifids alleen als 17" te krijgen.

Velgen die erop lijken zijn de Luxon en Themisto allebei 18".
Luna en Themisto zijn opties die vanaf fabriek gemonteerd kunnen worden.
In de assesoireslijst, dus altijd achteraf gemonteerd, staat ook nog de Luxon. Allemaal 18".

Enkhuizen

Senior Member
Ok, zoals beloofd een update als ik wat meer zou weten over mijn BTII ipv BTIII probleem.

Afgelopen vrijdag een mail ontvangen van de dealer, ze ontvangen maandag 2 BTIII setjes, eentje gaan ze in hun eigen demowagen inbouwen om ervaring op te doen, daarna gaan ze de mijne ombouwen.

Ik heb nog wel openstaande vragen, of en hoe ze de houder van het dashboard gaan verwijderen. Is het enkel een stripje of moeten er meerdere panelen vervangen worden?

In ieder geval goed nieuws, ik heb er alle vertrouwen in dat men dit wel voor elkaar krijgt.

Verder is mijn dealer niet zo enthousiast om te experimenteren met de volkswagen MDI onderdelen. Voor de Superb is de MDI officieel (nog?) niet te bestellen. Zijn er monteurs onderdeel van dit forum die dit willen oppakken of zijn er onder jullie dealers bekend die het wel leuk vinden om dit soort klusjes uit te zoeken en te testen? Ik wil het risico wel lopen om de kosten voor de onderdelen te dragen. Misschien iets voor een nieuw topic?

Nog aan het rondkijken

Beste Skoda collega's,

Gisteren wezen kijken voor een nieuwe Skoda ..in dit geval een Superb.

Deze uitvoering is wel interessant:
- Superb Business Line Elegance 1.8 TSI met DSG
- Velgen laat ik veranderen, de standaard Luna worden Themisto
- verlaagd onderstel
- Spoilertje van de greenline uitvoering
- kleur is back magic pearl effect
- Stoelen kunstleder ivoor met houtinleg dashboard
- typeplaatjes worden weggehaald.

Beetje zitten twijfelen over kleur stoelen/inleg dashboard..andere optie zou zijn zwart leer met alu strippen op dashboard..nog niet helemaal uit.
Ik zal pas in maart bestellen dus nog even tijd om het alemaal te laten bezinken.
Moet wel zeggen dat de 1.8TSI fantastich rijdt..dat was met een 6 bak laat staan met DSG.

Pendragon

Donateur
Beste Skoda collega's,

Gisteren wezen kijken voor een nieuwe Skoda ..in dit geval een Superb.

Deze uitvoering is wel interessant:
- Superb Business Line Elegance 1.8 TSI met DSG
- Velgen laat ik veranderen, de standaard Luna worden Themisto
- verlaagd onderstel
- Spoilertje van de greenline uitvoering
- kleur is back magic pearl effect
- Stoelen kunstleder ivoor met houtinleg dashboard
- typeplaatjes worden weggehaald.

Beetje zitten twijfelen over kleur stoelen/inleg dashboard..andere optie zou zijn zwart leer met alu strippen op dashboard..nog niet helemaal uit.
Ik zal pas in maart bestellen dus nog even tijd om het alemaal te laten bezinken.
Moet wel zeggen dat de 1.8TSI fantastich rijdt..dat was met een 6 bak laat staan met DSG.

Mooi combinatie. Ik had alleen begrepen dat wanneer je de Business Line koos je geen andere velgen kon kiezen dan die bij de BL versie staan. Ik wilde namelijk ook Themisto velgen, maar dit kon niet. Ik heb dus de Luna's geaccepteerd. Ik vind dat ook mooie velgen.

MarcoO2

Forumguru

Het blijft persoonlijk, maar wat mij betreft is zwart leer met alu vééééél mooier dan kunstleder ivoor...

Je ervaring met de TSI kan ik alleen maar beamen, ook na een kleine 20.000 km is het een dagelijkse entertainer als je dat wilt en een beschaafde reisgenoot voor als je het wat rustiger aan wilt doen.

sitechris

Donateur
Kunstleer? Ik weet dat niet de hele stoel van echt leer is, maar lees ik hieruit dat alle bekledingsdelen van kunstleer zijn (ook zitvlak, rugleuning etc)? Ik ging er vanuit dat de Superb Elegance gewoon het standaard leer heeft.

Mooi combinatie. Ik had alleen begrepen dat wanneer je de Business Line koos je geen andere velgen kon kiezen dan die bij de BL versie staan. Ik wilde namelijk ook Themisto velgen, maar dit kon niet. Ik heb dus de Luna's geaccepteerd. Ik vind dat ook mooie velgen.

Klopt...maar mijn dealer wil dat gewoon regelen eventueel buiten de standaard om..
Ik vind de Luna's wel mooi maar andere vind ik tikkeltje mooier en apparter.

Kunstleer? Ik weet dat niet de hele stoel van echt leer is, maar lees ik hieruit dat alle bekledingsdelen van kunstleer zijn (ook zitvlak, rugleuning etc)? Ik ging er vanuit dat de Superb Elegance gewoon het standaard leer heeft.

Volgens mij is het inderdaad zo dat alle delen die je aanraakt met het lichaam echt leer zijn en de rest kunstleer. Zo staat het volgens mij ook achter in de folder, echt leer gemixt met kunstleer.

FoxRay

Lid
Ok, zoals beloofd een update als ik wat meer zou weten over mijn BTII ipv BTIII probleem.

Afgelopen vrijdag een mail ontvangen van de dealer, ze ontvangen maandag 2 BTIII setjes, eentje gaan ze in hun eigen demowagen inbouwen om ervaring op te doen, daarna gaan ze de mijne ombouwen.

Ik heb nog wel openstaande vragen, of en hoe ze de houder van het dashboard gaan verwijderen. Is het enkel een stripje of moeten er meerdere panelen vervangen worden?

In ieder geval goed nieuws, ik heb er alle vertrouwen in dat men dit wel voor elkaar krijgt.

Ik hoor graag hoe dit afloopt. Wellicht kan ik deze oplossing aandragen bij mijn dealer. De houder mag wel blijven zitten wat mij betreft. Kan de telefoon meteen opladen, terwijl je de bediening via de boordcomputer/radio doet.

octofreak

Actief lid
Ik hoor graag hoe dit afloopt. Wellicht kan ik deze oplossing aandragen bij mijn dealer. De houder mag wel blijven zitten wat mij betreft. Kan de telefoon meteen opladen, terwijl je de bediening via de boordcomputer/radio doet.

Wat is het nut van de houder: opladen? heb je neem ik nog wel een verloostekker ofzo nodig?

Bartez

Lid
Wat is het nut van de houder: opladen? heb je neem ik nog wel een verloostekker ofzo nodig?

Ik heb momenteel een carkit in mijn auto....en die wil ik gewoon overzetten in de superB. het liefst zo koppelen dat ik gewoon kan bellen zonder bluetooth...zoals dat nu ook gaat, maar indien dat niet gaat, dan gebruiken als lader en bellen via bluetooth....dat moet toch kunnen lijkt me?

Ik rijd nu 1,5 maand met mijn sub 2 en ben zeer tevreden.
Misschien had ik toch liever de dsg-bak erop willen hebben. ik heb nog niet me de dsg-bak gereden dus weet niet wat het verschil is.
Zaterdag ochtend helaas een grote steen op mijn voorruit, gevolg :dikke ster en een scheur erin.
Volgende week gaat de auto naar de dealer voor een nieuwe ruit en omdat de auto er dan toch is gelijk maar chippen.

___JC___

Forumguru
Volgende week gaat de auto naar de dealer voor een nieuwe ruit en omdat de auto er dan toch is gelijk maar chippen.

Ik ben erg benieuwd naar het verschil. Vond de standaard 1.8TSI toch nog wat tam. Een koppel van 250NM is ook niet veel als je een dikke diesel gewend bent. Als ie gechipt wordt gaat het koppel naar 320NM geloof ik. Dan moet er (voor je gevoel) wel wat meer pit in zitten!

Enkhuizen

Senior Member

Meer goed nieuws, de BTII module in mijn auto wordt vervangen door de BTIII module.

Ik kan mijn auto de 29e naar de dealer brengen voor de ombouw.

Remon-V

Nieuw lid
Na een weekje intensief meelezen op dit forum mag ik nu ook berichten plaatsen. Een nieuwkomer dus...

Dus hierbij gelijk maar de door mij in november bestelde auto:
Superb 1.4 TSI Ambition in de kleur Platin Grey met 17" Trifid-velgen. Ik had graag nog een paar opties erbij willen hebben (zoals de Bolero radio en het Sound System) maar dat paste niet in mijn (lease)budget. Maar... ik kan niet wachten tot ik er in mag rijden!

Leverdata verschilden nogal. Bij bestelling (half november) zou de productie in week 3 plaatvinden, en zou de auto +/- week 5 aan mij worden afgeleverd. Begin december kwam het bericht dat dit zo'n 9 weken later zou worden. Dit met name omdat de 1.4 motor binnen het VAG-concern gretig aftrek vond. Vorige week nog eens gebeld met de dealer, en volgens de planning staat de productie nu in week 7 gepland, waarbij ik 'm ongeveer in week 9 mag ophalen!

En tot die tijd vertoef ik lekker op dit forum, en lees met veel plezier jullie rijimpressies (met foto's!) :)

FoxRay

Lid
Meer goed nieuws, de BTII module in mijn auto wordt vervangen door de BTIII module.

Ik kan mijn auto de 29e naar de dealer brengen voor de ombouw.

Kijk dat is goed nieuws! Bij welke dealer laat je dit doen?
Misschien kan ik mijn dealer naar de jouwe verwijzen.

Blijft de houder wel zitten? Zou voor de funtionaliteit niet uit moeten maken.

Zijn hier nog kosten aan verbonden voor jou?

Bovenaan Onderaan