Het ANWB artikel geeft het vooral voor de Skoda Octavia 1.6 rijders het beste weer.
@OriOn88; Ik heb het net pas tot het einde gelezen... het sluit af met prima aanbevelingen.
Ik zet de temperatuur meestal tussen de 21 en 23 graden. Als de buitentemperatuur hoger wordt, gaat de instelling ook wat omhoog. Meestal heb je dan toch al minder warme kleding aan en ben je meer gewend. Ik ga natuurlijk niet zitten zweten en op langere ritten (vakantieritje van 1450 km b.v.) is ondanks een hogere buitentemperatuur een lagere binnentemperatuur prettig.
@Rallye; daar heb je een punt, maar dat hangt ook af van de %Rv van de buitenlucht. Craquelé lippen moeten wel vermeden worden..
@EdK; ik heb net een tijd in de auto gezeten met stationair de airco en kachel aan - wel onder een lantaarnpaal natuurlijk anders kon ik het geprinte ANWB artikel niet lezen...
Even een ander knopje op de clima... de circulatiefunctie.. In de SII uitgevoerd in 3 standen;
1) verse lucht (geen LED)
2) circulatiefunctie (linker LED)
3) automatische circulatiefunctie bij "vieze" luchtjes... (rechter LED)
Uit de handleiding: "Wordt er bij ingeschakelde automatische circulatiefunctie door de luchtkwailteit sensor een duidelijke toename in de concentratie van schadelijke stoffen waargenomen, wordt tijdelijk de circulatiefunctie ingeschakeld. Wanneer de van schadelijke stoffen terug op het nomale niveau is, wordt de circulatiefunctie automatisch uitgeschakeld, zodat er in het interieur van de auto opnieuw verse lucht kan toegevoerd worden."
Heeft iemand wel eens gemerkt dat er in de laatste stand werd ingegrepen? Of moet de lucht dan wel heel erg slecht zijn?