EdK
Forumguru
Voor deze technicus zeker niet..... op klus zou je gek van me worden...Voor een technicus moet dat duidelijk zijn...
Als je het hier al niet word....
Voor deze technicus zeker niet..... op klus zou je gek van me worden...Voor een technicus moet dat duidelijk zijn...
Weinig kans: brede en gladde rug.Als je het hier al niet word....
De compressoren die in de huidige Skoda's zitten en ook in je Yeti en straks F3 zijn van een type die altijd mee draait dus ook bij niet inschakelen op basis van parameters verpompt je aitco altijd een klein percentage koelmiddel. Dus daar hoef je het ook niet meer voor te doenKen die airco wel gehele jaar aanzetten , maar als t vriest dat t kraakt dan schakelt hij toch niet in.
Tja, er zijn mensen die dan de circulatiestand dan juist gebruiken... en er zijn er ook die dan het raam open doen... Dat ligt aan de rolverdeling.En vieze luchtjes ruik ik alleen als er bruine bonen zijn gegeten en we tegen mekaar in de wagen op zitten te ruften...
Nee, zodra je dat doet is het uit met autoTja, er zijn mensen die dan de circulatiestand dan juist gebruiken... en er zijn er ook die dan het raam open doen... Dat ligt aan de rolverdeling.
@Rosinfield; is het niet zo dat je de ventilatie een standje meer of minder dan zetten zonder direct van de auto-stand af te gaan? Daar maakte ik in mijn Passat's af en toe gebruik van.
Ach het is voor @Rosinfield net zo wennen als zijn CC....totdat hij deze had...Wellicht / hopelijk een kwestie van wennen en ga je het op termijn alsnog waarderen.
Het principe is dat je airco niet uitstaat. Wat ik zeg ook in de winter wordt er altijd een klein beetje koelmiddel rondgepompt. Er zit nl. geen koppeling meer tussen compressor en aandrijving (geribde riem) en ja als het tussen de 5 en 20 graden zal zijn en jij drukt die knop auto in zodat de plunjers in je pomp niet de gestuurde hoeveelheid gaan regelen zul je zeker wat merken in je verbruik.En @ertromp ik zie ondanks jouw verhaaltje toch echt wel een verbruiksverschil met AC in of uitgeschakeld.
En het zal niet om giga bedragen gaan aan brandstofkosten, maar ze zijn er wel degelijk.
En tsja zoals al gezegd teveel met AC aan, levert bij mij altijd droge mond en keel op, en dus ook één van reden dat hij altijd uit staat totdat ik hem nodig heb op hete zomerdagen en beslagen ramen..
Maar daar heb ik het volgens mij niet over gehad !Maar denk dus niet dat je de compressor uitschakelt.
Nog 1 poging Ed en daar hoef je volgens mij niet al je hersencapaciteit voor in te zetten: met die AC knop bedien je dat geval onder de motorkap .....................jawel de compressor. Die AC en daarmee compressor blijft dus altijd wat werken.Maar daar heb ik het volgens mij niet over gehad !
Sprak over de AC knop in de dashboard aan of uit zetten, en wat er dan onder de motorkap gebeurd is ander verhaal.
Maar ondanks het meedraaien en AC knop aan of uit zie ik wel een verschil in brandstofverbruik.
En wat betreft het denken, dat ben ik gaan minderen en moet je zeggen dat je een stuk minder hoofdpijn hierdoor hebt.
Ja ik weet dat het bij jullie vandaag warmer was dan hier in regio A'dam.Ps. hier in Apeldoorn met een buitentemp van 21 graden en een zonnetje op de auto nog volop AC knoppen weer