carfreak24
Forumguru
Ook ik stoor me aan het overmatige windgeruis, met name op hogere snelheden (160+), ik rij zo'n 70% van de tijd in Duitsland, en dan met name lange afstanden, vaak met hogere snelheden. Dat windgeruis is dan irritant, vermoeiend en past totaal niet bij een auto in dit segment. Mijn S3 is een van de vroegere (heb de dealerdemo indertijd overgenomen), en heb reeds diverse malen de dealer aangesproken op overmatig geluid. Tot op heden hebben ze geen oplossing, en volgens zeggen van de receptionist is er vanuit Pon/fabriek geen schrijven. Ergo, ze gaan er ook niks uit zichzelf aan doen. Heb afgelopen vrijdag, toen ik er even moest zijn voor een aantal andere zaken, aangedrongen op actie. Zo te lezen op dit forum en Duitse forum zijn er meer klachten. Omdat windgeruis dus geen officieel probleem is, is er ook geen stappenplan of recall. De dealer moet het zelf uitzoeken, of beter; de klant moet zelf een oplossing aandragen/uitzoeken. Vindt het storend dat een dergelijk issue niet beter wordt opgepakt door de totale Skoda-organisatie. Heb dat de dealer ook gezegd, en aangegeven dat ik graag zou willen dat ze zelf eens goed gaan informeren bij Pon. Dat laatste zouden ze doen. Daarnaast gecontroleerd mbt de deurrubbers, in mijn beleving komt daar het probleem vandaan. De deurrubbers op de carrosserie zijn vanaf introductie dezelfde, de deurrubbers op de deur zijn inmiddels 4 verschillende bestelcodes van. Met de dealer overeengekomen dat als de laatste versie inderdaad beter is, dat gaan ze eerst navragen bij de importeur/fabriek, dan laat ik een set nieuwe monteren, alleen voor of rondom, daar ben ik nog niet uit. Als ik meer hoor mbt de reden waarom de betreffende rubbers 3x zijn gewijzigd zal ik dat hier melden.