Ik zou switchen naar dimlicht. Standlicht is de Duitse kreet voor parkeerlicht, in NL ook wel "stadslicht" genoemd. Ten onrechte overigens, want bij duisternis mag je nergens alleen maar "stadslichten" voeren - ook niet in de stad (of anderszins binnen de bebouwde kom).Moest ik een politie controle tegen komen switch ik mijn lichten gewoon naar standlichten
Nou, én?Een beetje slimme agent (en die zijn er heus wel) gaat al snel door hebben dat dimlichten geen dagrijverlichting is.
DRL moet inderdaad verplicht aanwezig zijn op nieuwe auto's. Maar je bent (overdag) volstrekt vrij in de keuze tussen ófwel alleen DRL, ófwel dimlicht gebruiken.Het feit dat je dimlichten voert, onslaat je niet van de verplichting DRL te hebben.
Dit is pas echt raar.Dagrijverlichting is volgens mij op de huidige ibiza en leon..nog steeds niet standaard!
Maar je bent (overdag) volstrekt vrij in de keuze tussen ófwel alleen DRL, ófwel dimlicht gebruiken.
Valt wel mee, denk ik: als hij dat verzoekt, en je geeft braaf gehoor aan dat verzoek (door op dimlicht over te schakelen waardoor de oranje DRL uitgaat), mag je hoogstwaarschijnlijk wel gewoon verder zonder prent. Die bonnenquota waren toch afgeschaft (althans in NL)?Indien die agent de oranje DRL heeft gezien en vervolgens verzoekt om die "standlichten" uit te zetten ben je de spreekwoordelijke "klos".
Zo heb ik het ook al een half jaar en nog nooit aangehouden.dag rij verlichting vind ik maar iets stom.. overdag heb je licht genoeg op de weg en als je toch nog extra verlichting wil zet je toch gewoon je normale lichten aan?.. Ik zelf wou een Us module als dagrijverlichting maar omdat dit niet zou gaan heb ik ze gewoon veranderd door orangje lampjes en het is een mooi resultaat vind ik =)
Bekijk bijlage 20683
...en het is een mooi resultaat vind ik =)
Bekijk bijlage 20683
Misschien wel, ik zie dat de andere voorgestelde niet meer beschikbaar zijn op de website, dan lijkt dit me een goed alternatief.Iemand die dit wil gaan proberen?
Superb II - mega power LED daylight bulbs PROJECT STARTED !!! : superskoda.com
@ Wimme / Baartje, ik heb de betreffende lampen van Kopacek/Superskoda.com in mijn S2 zitten, ziet er mooi uit, alleen moet je of weerstandjes plaatsen of met de computer de canbus lampencheck uit laten zetten anders krijg je een storingsmeldind in je display te zien
greetz Corné
Kijk, dat is nu nuttige feedback zie :-) Wel erg jammer dat ze je 40€ vragen voor CANBUS LEDs "zonder foutmelding" waar je dan toch nog aan moet beginnen knutselen.