Yeti problemen op een rijtje

Captain Hook

Forumguru
Die Roomster proefauto heeft een 1.2TSI 63kW motor, jouw Yeti de 77kW.
Daarnaast heeft die 63kW uitvoering een 5-bak, en de Yeti 77kW een 6-bak, wat weer andere overbrengingsverhoudingen oplevert.

Begin augustus heb ik een halve dag in die Roomster gereden en een 'echte' proefrit gemaakt. Ook getest hoe geschikt 'ie was als off-road vehikel... :grin:
 

Erkens

Lid
Dat is idd het verschil, ik zag zojuist de verschillen, de Roomster haalt 86PK uit de motor en de Yeti 105, dat is inderdaad een leuk verschil :) Offroad met dit ding? Hmm, ik kan wel even kijken vanmiddag hoe het met de bouw van mijn huis gaat O-)
 

Rosinfield

† In Memoriam
De Roomster is er ook met dezelfde 1.2 tsi als de Yeti, en ook desgewenst met DSG
Waarom je met die auto off road zou moeten gaan, is me een raadsel. Komt zelfs met de Yeti niet in me op. Hooguit als ik een 4x4 had.
 

corsaar

Senior Member
Offroad ging ik zondag met de Yeti knalde in Haarlem zo de stoep op.
had hij geen moeite mee.
 

Captain Hook

Forumguru
Dit topic heeft als titel "Yeti problemen..." Als je met je Yeti de stoep opknalt, krijg je vanzelf problemen. :grin:
 

corsaar

Senior Member
Gewoon veel bladeren op de weg waardoor de stoep gelijk leek met de weg.
Anders gezegt, gewoon stom.
 

Erkens

Lid
Goed, ze konden bij de dealer helaas niks vinden, ze hebben er iig een melding van gemaakt bij de fabriek ofzo. Ze hadden ook nog even bij de lokale VW dealer navraag gedaan of hun dergelijke problemen met deze motor herkende.

Wel hebben ze twee aanpassingen aan mijn auto gedaan van een terugroepactie. De ene was iets met een kabeltje bij de radiator wat in sommige gevallen kortsluiting kon veroorzaken en de andere was een softwareupdate (welke volgens de monteur bij mij al deels was doorgevoerd vanwege de eerdere problemen).
 

corsaar

Senior Member
@ Erkens dus geen oplossing van je probleem, heel vervelend ik heb zelf
ook een lange periode schokkend gereden,wat uiteindelijk is opgelost.
Dit bleken vervuilde verstuivers te zijn. Dit was ook niet te vinden op de computer.
 

EdK

Forumguru
Dit hoor en lees je steeds meer, Ja t staat niet in de computer dus er is niets aan de hand !
Maar jij zit wel met een probleem, en hun probleem is dat ze heden ten dagen niet meer het gevoel met de techniek hebben.
En dus niet kunnen analiseren wat het zou kunnen zijn, want de garage in het algemeen is vandaag de dag, we hangen de laptop eraan en als er een storing in staat dan wisselen we een module en dan is het opgelost.
Maar als het geheel iets anders is dan de eoeltronica dan heb je geen melding en dan weten we het niet dus zeggen we "de computer geeft niets aan dus de wagen is goed "en blijf jij dus met een probleem zitten.
Of er moet nog een oude technuet rondlopen die niets met computers te maken wil hebben en die start de motor en luistert even hier en daar en verteld je precies welk mecahnisch defect er is !
 

corsaar

Senior Member
Of er moet nog een oude technuet rondlopen die niets met computers te maken wil hebben en die start de motor en luistert even hier en daar en verteld je precies welk mecahnisch defect er is !

Dat was bij mij ook het geval er liep nog een oude techneut rond
die het probleem wist op te lossen.

Gelukkig nog niet met vut gestuurd.
 

Erkens

Lid
...en die start de motor en luistert even hier en daar en verteld je precies welk mecahnisch defect er is !
Ik vind dat je wel heel makkelijk alle monteurs over 1 kam scheert. De monteur bij mijn dealer is relatief jong, maar ik geloof echt wel dat hij meer moeite wilt doen dan simpel de computer aansluiten. Daarnaast komt mijn probleem (helaas wellicht) niet altijd voor waardoor het heel moeilijk is om het te reproduceren, laat staan op te lossen.
 

CaseyBasey

Actief lid
... Wel hebben ze twee aanpassingen aan mijn auto gedaan van een terugroepactie. De ene was iets met een kabeltje bij de radiator wat in sommige gevallen kortsluiting kon veroorzaken en de andere was een softwareupdate ...
Is er een terugroepactie geweest? Heeft nooit iemand op dit forum over gerept.
En weet je wat ze met dat kabeltje bij de radiateur hebben gedaan?
 

Erkens

Lid
Zijn waarschijnlijk "stille" terugroepacties, dingen die ze fixen zodra de auto langskomt voor onderhoud ofzo (of zodra er problemen zijn). Meer details weet ik ook niet.

Dat kabeltje zullen ze waarschijnlijk vast gezet hebben denk ik.
 

EdK

Forumguru
Ik vind dat je wel heel makkelijk alle monteurs over 1 kam scheert.

Erkens, misschien generaliseer ik nu inderdaad wel zoals je zegt.
Maar niet alleen in de auto industrie maar in algemeen genomen in de technische branche is dat de kennis en kwaliteit met grote schreden naar beneden springt.

En een leek zal het misschien niet zien als alles werkt, maar een vakman zal soms met de tranen in de ogen staan hoe sommige dingen opgelost worden.
Maar ook hoe er gereageerd wordt als men het niet kan oplossen.
Terwijl iets het altijd gedaan heeft, en in storing is geraakt en het niet kan oplossen en er zijn handen vanaf trekt omdat men er niet uitkomt en dit met een smoes probeert op te lossen.

En relativeer dat niet naar je eigen probleem , maar in het algemeen !
 

corsaar

Senior Member
De monteur bij mijn dealer is relatief jong, maar ik geloof echt wel dat hij meer moeite wilt doen dan simpel de computer aansluiten.

Jong en goed onderlegd zeker, maar soms missen ze dan net nog een beetje ervaring.
Elk probleem kan nieuw zijn en als je het al een keer meegemaakt heb is het makkelijker oplosbaar.
Het oplossen van een probleem is ook een uitdaging.
 
ik zal mijn problemen naar 14000 km gereden even opnoemen , helemaal niets . sorry maar ik kan er niets aan veranderen . mijn auto een yeti 1.2 elegance .
 

EdK

Forumguru
Dit wordt zorgelijk, een hollander moet wat te mopperren hebben omdat dit in zijn genen zit.
Als hij namelijk niet moppert dan is er grote kans dat hij ziek is.

En nu heb je niets te mopperen over je Yeti ?? Wel zou maar gauw iets zoeken !
Al is het maarr dat hij te gauw smerig wordt
 
Bovenaan Onderaan