Yeti problemen op een rijtje

OuweHippie

Senior Member
Omdat ook de oplossing van een probleem gegeven moet worden, hierbij de oplossing voor weigerende handbediende deursloten waardoor je de sleutel niet of nauwelijks meer naar links of rechts kunt bewegen of uit het slot kan halen.

Dealeroplossing: beide sloten vervangen.

Rosinfield

† In Memoriam
Zoals ik eerder heb aangegeven, is er een aanzienlijk minder drastische en stukken goedkopere oplossing. Door mij al 10-tallen jaren met succes beproefd: beetje grafietpoeder in het slot. Bijkomend voordeel: voorkomt bevriezen.

OuweHippie

Senior Member
Gezien de leeftijd van de chef werkplaats (waar de ervaring dus vanaf straalt) en zijn slogan "als Wim het niet maken kan, kan het naar de vuilnisman" mag ik aannemen dat hij dit wel goed heeft overdacht. :)

Ik ben echter meer benieuwd wat de oorzaak is want als het 1 keer gebeurd is kan het ook een 2e keer gebeuren.

Ook maar eens vragen over een upgrade naar AB mogelijk is tegen een schappelijk prijsje. Scheelt me misschien wat ergernis.

Vdub

Actief lid
Omdat ook de oplossing van een probleem gegeven moet worden, hierbij de oplossing voor weigerende handbediende deursloten waardoor je de sleutel niet of nauwelijks meer naar links of rechts kunt bewegen of uit het slot kan halen.

Dealeroplossing: beide sloten vervangen.

Mijn vader heeft met zn Yeti ook al 1 slot laten vervangen omdat deze bleef hangen, zn andere vertoonde ook kuren.

Tevens had ie ook nog iets met het kapje van de pook waar de versn. in staan, die werd scherp/brokkelde af..

Vanmorgen moest ik m'n ruiten krabben. Toen ik mijn achter-ruitenwisser wilde opklappen, hield ik de complete wisser in m'n handen. Hij was volledig afgebroken. het leek wel of deze door de vorst bros was geworden. Ik ben onmiddellijk bij m'n dealer (Hamers/Voorschoten) langs gereden en zij hebben de zootje nog eens goed bekeken. Het lijkt erop dat de wisser (misschien wel tijdens het transport) was afgebroken en heeft men getracht het spul er weer op te lijmen, wat bij de eerste vorst weer losliet. Inmiddels is er een volledig nieuwe wisser-set besteld en deze wordt maandag a.s. onder volledige garantie vervangen.

Radioontvangst

Ik vind de ontvangst van de radio (Swing) zeer matig, AF werkt zelden, vaak geruis op Radio 1 - 2 en andere zenders.
Auto terug geweest, blijkt dat de antennekabel binnen in de auto zelf slecht contact maakt (draadbreuk).
Dealer (Hegeman - Arnhem) heeft nieuwe besteld.
Groet

clapton

Senior Member
Dan kun je er van uit gaan dat de Swing na reparatie van de antenne je zal bevallen Michiel, ben er dik tevreden over.

Ik weet niet of het aan de (lage) temperatuur ligt, maar sinds een paar dagen valt het me op dat de snelheidsmeter bij afremmen/gas loslaten in schokjes omlaag gaat.
Heeft iemand anders dit ook opgemerkt?

Bovenaan Onderaan