Yeti problemen op een rijtje

corsaar

Senior Member
ik zal mijn problemen naar 14000 km gereden even opnoemen , helemaal niets . sorry maar ik kan er niets aan veranderen . mijn auto een yeti 1.2 elegance .

De mijne ook al de laatste 3000 km geen enkel probleem zelfs de ramen
gaan helemaal open !
 

Hougie

Lid
ik zal mijn problemen naar 14000 km gereden even opnoemen , helemaal niets . sorry maar ik kan er niets aan veranderen . mijn auto een yeti 1.2 elegance .

Hallelujah!
Prijs jezelf gelukkig! :)

Mijn Yeti rijdt nu al aantal duizend km zoals het moet,totaal geen problemen meer! Hout vasthouden en hopen dat het zo blijft!
 

CaseyBasey

Actief lid
Een update van bekende problemen:

https://spreadsheets.google.com/ccc...nl3YVA3VkNlcVc0NFB1WUE&hl=en&authkey=CIzs9bkO

Elders in dit forum heb ik al eens vermeld dat ik een kraakje hoorde bij wegrijden uit stilstand en bij het loslaten van het gas bij lagere snelheden. Vandaag bij de dealer geweest alwaar snel de diagnose werd gesteld en het probleem opgelost.
Wat bleek: bij het wegrijden en gas loslaten kantelt de motor een beetje waarbij de selectorkabel van de DSG tegen het hitteschild wringt dat boven de uitlaat zit. Hitteschild losdraaien, kabel komt vrij te liggen, hitteschild weer vastzetten en het gekraak is verdwenen.
Dealer maakt hier melding van voor fabriek.
 

OuweHippie

Senior Member
Nieuw probleem.

Mijn beide sloten gaan zeer zwaar open. De sleutel breekt nog net niet af. De oplossing, een hogedruk smeermiddel leek te helpen maar nu, 48 uur later, neemt de bereikte souplesse weer af. Nog eventjes aanzien en weer retour dealer.

Ontdekking. Als je de sleutel in het slot van de deur steekt en naar links draait en dan wacht, gaan beide ramen open. Wat het nut is weet ik niet, ik had liever gezien dat als je hem naar rechts draait en even vasthoudt, de ramen sluiten.
 

CaseyBasey

Actief lid
Dit lijkt mij geen slotenprobleem maar een sleutelprobleem. Het zou anders wel heel toevallig zijn dat beide sloten ineens zwaar opengaan. En ook dat de ramen openen bij gebruik van de sleutel.
Ik denk dat je toe bent aan je 3de sleutel.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Beetje grafietpoeder doet wonderen als het aan het slot ligt. Maar idd wel vreemd dat het ineens bij beide sloten is.
 
Dat met de sloten herken ik wel. Heb intussen ook al een aantal malen de sloten gesmeerd. Zou niet nodig moeten zijn bij een nog jonge auto. Lijkt een vocht-probleem te zijn.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Heb er nog helemaal geen probleem mee ondervonden, heb alleen wel gisteren dat poeder er in gespoten ivm vorst.
 
Mijn achterruit wisser heeft kuren. Soms doet ie 't en een andere keer weigert hij weer te wissen. Dealer gaat de wissermotor vervangen.
 

CaseyBasey

Actief lid
Twee terzijdes:

- Fabiaatje? Kan het zijn dat je een verkeerde nickname hebt gekozen?
- Volgens Spritmonitor rijd je een "Automatik". Je kunt er beter "Direktschaltgetriebe" van maken. Dat vergelijkt makkelijker met andere Yeti DSG rijders.
 
- Nee hoor, mijn nickname stamt uit de tijd dat ik 'n Fabia bezat. Hoeft deze dan toch niet aan te passen?

- Zal "Automatik" aanpassen in "Direktschaltgetriebe"
 

Monteurtje

Forumguru
@ ouwehippie. Als je een sleutel met afstandsbediening had, dan kon je de ramen openen en sluiten door het knopje langer vast te houden.
Dat zelfde de jou ook alleen dan met de sleutel in het portierslot. Maar als de ramen kunt openen met de sleutel, dan moet je ze ook kunnen sluiten op deze manier. Dat noemen ze comfortsluiting of iets dergelijks.
 

OuweHippie

Senior Member
Handleidingen zijn voor mietjes. :)

Vandaag weer staan klooien om binnen te komen, volgende week moest ik me weer melden dus.........

En die ramen, ik was gewend dat de ramen automatisch sluiten op het moment dat ik de auto op slot zet. Ben benieuwd of dit softwarematig is aan te passen.
 
Bovenaan Onderaan