Zuinigste Golf IV in aanbouw: project Mijn BlueMotion

Heb met mijn Golf IV Variant BlueMotion bij 1 klein ritje van 10min ook de 1:28,5 gehaald :aangenaam:

Erg netjes hoor!

Wasmachineman

Forumguru
Niet slecht maar dat haal ik ook in 10 minuten, beetje achter een vrachtwagen hangen. Dan heb ik er genoeg van en spurt maar weer verder. Lange trajecten lijkt me moeilijker zoals Yoan doet is een ander verhaal !

Yoan

Lid
Gisteren heb ik een andere carbon motorkap opgehaald, deze is wel van goede kwaliteit en heeft een goede pasvorm: http://www.mijnbluemotion.nl/carbon-motorkap-herkansing-61

Beter nog, hij is lichter dan de andere. Hij weegt 8,6 kg, de originele 16,9 (andere carbon kap 10,6).

4632885232_82fe9a3954.jpg

4632283675_da211b2076.jpg

tlpeter

Actief lid
Haal de vloerbedekking eruit, scheelt toch ook best nog wat gewicht.
Ook een lichtunit met kunstof "glas" iopv echt glas scheelt gewicht.
Ik probeer ook altijd zover mogelijk te komen op één tank :)

Yoan

Lid
Wellicht is het ook nog een idee om de koplampsproeiers te verwijderen?

Die heb ik niet, het zijn gewoon kapjes zonder iets eronder. Maar er komt een stakke bumper op zonder al die poespas.

Ik heb me van het weekend druk gemaakt en de auto is 44,6 kilo lichter: http://www.mijnbluemotion.nl/eerste-dieet-44-kilo-kwijt-62

Allereerst de carbon kap 8,3 kg
Hoedenplank 2,4 kg
Achterbank 27 kg (!)
Gordels achter 2,3 kg
Isolatie 1 kg
Speakers achter 2,4 kg
diversen 1,3 kg

Meneer achterbank blijft voortaan thuis
4639689918_1bd19f8d8b.jpg

Ik had nog flink wat gewicht kunnen besparen als ik de goede onderstellen had gehad voor deze Porsche replica stoelen:

4639710554_5760682cce.jpg

4639098767_564f9423e0.jpg

Ze wegen 6,4 kg per stuk (excl onderstel), de originele stoelen 23,2 kg!

Zo ziet het er nu uit:

4639694814_0b15754bbe.jpg

Captain Hook

Forumguru
Sloop je niet teveel weg, waardoor de veiligheid in het geding komt bij een eventuele aanrijding?

Vergeet niet dat b.v. de stoelen in combinatie met de positie van de stuurkolom, de airbags en de hoofdsteunen zodanig ontworpen zijn dat je het kunt overleven in het geval van een aanrijding...
Maar met die fragiele zeteltjes, vraag ik me dat af. :1439:

Bezuinig niet zover, dat het je eigen graftombe kan worden! :(

Bakkertje

Forumguru
Zow, die is flink op dieet geweeest! Netjes!

Ben wel benieuwd wat de complete auto nu op de weegschaal brengt t.ov. een originele ..

higgy

Forumguru
En ga zelfs ook even naar de wc voor een grote boodschap voordat je gaat rijden, scheelt ook weer wat :-)

Yoan

Lid
Graftombe, fragiele zeteltjes? Ze zijn van carbon, dat is veel sterker dan staal. Aangezien ze bij een Porsche GT3 gemonteerd worden lijken mij die stoelen geen verkeerde keuze.

195 banden zal inderdaad schelen, hij gaat dan meer verbruiken :ahum:
Er ligt nu 165 onder namelijk :laugh:

bobby45

Actief lid
Het gaat om mijn 02 1.4 tsi die ik koop staat op 195 15 inch maar kan ook 205 16 inch kopen.
ik ga voor lage verbruik dus wat is de best keuze?
staat nu op michelen energy savers

Yoan

Lid
Vrijdag ga ik deelnemen aan de ecomobiel rally! http://www.mijnbluemotion.nl/deelname-ecomobiel-rally

P9226841.jpg

Ik zal niet de zuinigste zijn, want er zullen o.a. een Nissan 370Z Bio-ethanol, Plug-in Prius, Tesla Roadster en Passat Groengas aanwezig zijn. Maar toch leuk om te kijken wat een oudere wagen t.o.v. de nieuwe technische hoogstandjes kan doen. Er zal ook een Polo BlueMotion bij zijn.

Bovenaan Onderaan