Zuinigste Golf IV in aanbouw: project Mijn BlueMotion

Ik maak wel heel wat los volgens mij...

Yoan, overweeg eens om van 3 mm dik Alu de gehele onderzijde te bekleden. Dit zal samen met de verlaging best veel schelen.
 

Octavia_II

Actief lid
Ik heb ook het vermoeden dat het beplaten van de hele onderkant meer brengt als het verlagen van de auto...:crazy:

Groet,

Charlie
 

Yoan

Lid
Vergeet niet dat de auto al verlaagd is, dus deze nieuwe set zal de auto niet zuiniger maken.
En inderdaad, er zullen zeker nog platen voor de onderzijde komen.
 

Yoan

Lid
Gisteren is de schroefset gemonteerd: http://www.mijnbluemotion.nl/schroefset-en-motorkap-gemonteerd-52

4548301433_6edf0d7dc7.jpg


Het vervangen van de oude was geen overbodige luxe:

4548311035_3369de63c3.jpg


Ook heb ik van de week de carbon kap gemonteerd, maar de pasvorm is slecht. Ik moet met hood pins gaan werken of een andere kap regelen. In ieder geval gaat morgen de originele motorkap er weer op.

20100424-15.jpg
 

Yoan

Lid
Super bedankt voor de link! Dat is zeker wat voor mij, ik zat er namelijk al mee in m'n maag dat die sloten helemaal niet aerodynamisch zijn, maar deze wel.
Thanks!
 

Yoan

Lid
Morgen gaat de auto op de rollenbank bij Van Vught Tuning en wordt het motormanagement aangepast op de gewijzigde in- en uitlaat: http://www.mijnbluemotion.nl/softwareoptimalisatie-door-van-vught-tuning-55

Vagtechniek heeft het beleid geen auto's te tunen met mechanische aanpassingen. Om die reden is in goed overleg met Vagtechniek besloten de motormanagementafstelling elders te doen. VVT is bereid genomen dit op zich te nemen.

Wordt dus een dagje Groningen morgen!
 

Yoan

Lid
Gisteren dus naar Van Vught Tuning voor het aanpassen van de chip: http://www.mijnbluemotion.nl/motormanagement-geherprogrammeerd-56

Op de rollenbank:

4570492463_7374cda343.jpg


Sinds de aangepaste inlaat zat er een behoorlijk dip onder de 2000 rpm, hier goed zichtbaar:

4571120110_edbb089d71.jpg


Dit is het eindresultaat:
(o.a. na het vervangen van de luchtmassameter)

4571133530_ff252d3df3.jpg


Verslag en video's staan op de site!

Eergisteren getankt en weer de 1 op 26 gehaald: http://www.mijnbluemotion.nl/tankbeurt-30-april-54

De komende weken goed kijken hoe (zuinig) het rijdt, daarna eventueel weer langs VVT voor aanpassingen.
 

Yoan

Lid
Dit is een mooi verhaal. Ik werd pas geleden gebeld door het PR-bureau van Shell. Ze zochten nog een zuinige rijder die mee wilde doen aan Europe's Smartest FuelSaver Challenge tijdens de Shell Eco-marathon. Daar hoefde ik niet lang over na te denken :)

Morgen reis ik daarom naar Berlijn en ga het opnemen tegen 11 andere deelnemers (waaronder 1 Nederlander). Niet met mijn auto, maar met een gewone VW Golf VI. Degene die met 1 liter brandstof het verste rijdt, wint een nieuwe Golf!

Lees hier het hele verhaal: http://www.mijnbluemotion.nl/deelname-shell-eco-marathon-57
Later vandaag zal op de site ook een filmpje te zien zijn waarin ik samen met Hans Moen (zuinigste rijder van Nederland 2008) een zuinig rijden rijles geef aan Dennis Storm van BNN.

4560535525_448820757d.jpg


Aardig gek dit allemaal!!
 

Hetzer

Forumguru
leuk man, mocht je winnen de nieuwe golf winnen, dan kun je weer opnieuw beginnen met het fabriceren van `jouw´ Bluemotion
 

Yoan

Lid
Even een snelle update tussendoor. Ik ben gisterenavond op Schiphol geland en ga nu weer richting Oostenrijk. Heb snel een verslagje kunnen schrijven van de Shell 1L Challenge: http://www.mijnbluemotion.nl/verslag-shell-fuelsave-1l-challenge-58

Helaas niet gewonnen, 6e geworden van de 10.

Ik hoop snel een uitgebreider verslag te kunnen schrijven met meer foto's, video's (Top Gear film crew was er!) en uitslagen. Het was in ieder geval heel leuk om mee te maken en heb veel leuke mensen ontmoet.
 

Yoan

Lid
Omdat ik in Duitsland en Oostenrijk geen internet had, lieten de updates even op zich wachten. Van het weekend uit Oostenrijk teruggekomen en heb op de heenweg een verbruik van 1 op 28,6 gehaald: http://www.mijnbluemotion.nl/naar-oostenrijk-1-op-28-59

Geïnspireerd door de wereldkampioenen John en Helen Taylor ben ik tot het maximale gegaan. Dit betekent zoveel mogelijk op de rechterbaan, meerijden met vrachtwagens. Uiteraard heb ik tussendoor overnacht. Ik had nog ruim 15 liter over toen ik arriveerde.

Ik ben er nog (lang) niet. Nu wordt het zaak dat de auto een stuk lichter wordt en dat o.a. de versnellingsbak eraan moet geloven.
 
Bovenaan Onderaan