Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Nee, dit is niet wat ik bedoel. Dit is als je het roetfilter "handmatig" wil reinigen als je dat symbooltje krijgt. In mijn geval doet de auto het gewoon zelfstandig en krijg je een grote gele melding/waarschuwing in beeld. Dus auto loopt zelfstandig op in toeren door terug te schakelen. Je kunt dan niets zelf meer doen. Gaspedaal reageert niet en flippers aan het stuur ook niet. Is een hele onprettige en niet zo veilige gewaarwording als je op de snelweg rijdt en de auto lijdt zijn eigen leventje.

het mag nooit gebeuren dat je zelf de controle niet meer hebt over je auto Dat is levensgevaarlijk Hoe heb je het uitgezet?

Na de update:

Bekijk bijlage 115526

2460 zat er al in, is niet gewijzigd, tenzij de versie niet is opgehoogd, wat niet echt handig is.
Verder merk ik geen verbetering na ca. 2 weken. De hulpsystemen geven nog regelmatig een storing. Nieuw was dat de auto niet meer in D wilde, na een keer opnieuw starten ging het gelukkig wel.
Volgens mij niet de laatste stand. Zie eerder bericht ergens hierboven. Ik lees verhalen dat t updaten ook niet zo vanzelfsprekend vlekkeloos gaat. Mogelijk dat ze t niet voor elkaar kregen?

Vergelijkbare problemen. Auto 1 februari ontvangen. Meerdere noodstops, om de 15 seconden let op het verkeer meldingen, verkeerde snelheidsindicaties (30 waar je 100 mag), soms werkte TA/ACC helemaal niet meer. Auto heeft ruim 1,5 week in garage gestaan. Conclusie volgens de dealer: de cruiscontrol pook + bedieningsunit stuurde allemaal verkeerde informatie het systeem in, waardoor de rest van de auto en met name de kaarten aangaven dat ik naast de weg reed enzo. CC Pook en controlunit vervangen en vooralsnog is het probleem opgelost.:sterretjes:

MarcelV

Nieuw lid
Kleine update, het niet electrisch kunnen gebruiken doordat de 12 volt accu bij laden leegloopt. Dealer / importeur geeft aan dat dit een software probleem is waar geen tijdlijn voor een oplossing gegeven kan worden. Is een bekend probleem. Na tientallen e-mails back and forth nu juridische hulp ingeroepen om lease contract wegens wanprestatie te laten ontbinden. Betaal immers voor een hybride auto, niet voor een benzine auto met een klein tankje die een zinloze accu moet meeslepen en bovendien maar 2/3 van het geadverteerde vermogen levert.

Ps. In de plastic rand boven het dashboard zit de camera die kijkt of je nog wakker bent, en ook de overspannen “Emergecy Assist” aanstuurd. Een stukje zwarte tape hierover doet het ding zonder foutmelding zwijgen, geen last meer van gehad.

Zorbathagreek

Nieuw lid
Inmiddels 11.000 Km op de teller. Heerlijk auto vooral lange afstanden. Nog steeds wennen aan de enorme draaicirkel. Voor de rest geen problemen behalve dan al 4 keer onnodige noodstop wat echt gevaarlijke situaties oplevert. Laats weer eentje bij een wegversmalling met als gevolg vol in de ankers of kort ferm remmen. Binnen de bebouwde kom zet ik de bots detectie uit ... 1000054933.png

Kleine update, het niet electrisch kunnen gebruiken doordat de 12 volt accu bij laden leegloopt. Dealer / importeur geeft aan dat dit een software probleem is waar geen tijdlijn voor een oplossing gegeven kan worden. Is een bekend probleem. Na tientallen e-mails back and forth nu juridische hulp ingeroepen om lease contract wegens wanprestatie te laten ontbinden. Betaal immers voor een hybride auto, niet voor een benzine auto met een klein tankje die een zinloze accu moet meeslepen en bovendien maar 2/3 van het geadverteerde vermogen levert....
Heel bijzonder vind ik dit. Je bent niet de enige, maar niet iedereen heeft dit accu probleem. Misschien denk ik te simpel maar mn gevoel zegt dat het dan ook gewoon op te lossen is. Mogelijk dat de monteur niet kundig genoeg is, of waarschijnlijker men dure hardware niet kosteloos wil vervangen. Een lekstroom is meetbaar dus ook traceerbaar.
Zo heb ik ooit een leeglopende (motorfiets) accu teruggetraceerd naar een defect in het dashboard.
Soms duurt t even voor je een elektrische storing vind, maar t wil er bij mij niet in dat jou probleem niet op te lossen is.
Veel succes/sterkte met het juridische traject. Ook dat zal je mogelijk de nodige ergernissen opleveren..

Laatst bewerkt door een moderator:

Patron

Senior Member
Het probleem met leeglopen van de 12v accu zat ook in de vorige generatie O4 PHEV. daar was het uiteindelijk wel opgelost.

rge999

Nieuw lid
Maar het werd al snel erger:
- Set knop van de cruise control lam
- Veiligheids systemen om de haverklap niet beschikbaar
- Cruise control/Travel assist stopte plotseling met werken, kon ook niet meer aan/uitgezet worden. Oplossing was omde auto een tijdje uit te laten staan.
Exact hetzelfde probleem met mijn vorige week geleverde Kodiaq. ACC Cruise control werkte de 1e 2 (korte) ritten. Daarna dezelfde foutmeldingen , en inmiddels kan geen enkele functie van de cruise control aan of uitgezet worden. Ik ga morgen naar de dealer.....

evp

Nieuw lid
Rge999 lamme cruisecontrol knop gaf bij mij exact dezelfde problemen. Al veel andere posts gezien dat als de pook (die nu eindelijk weer leverbaar is) het grootste gedeelte van de problemen oplost. Lijkt een hele batch poken met defecte knop te zijn. Doet t eventjes en dan niet meer.
Krijg de mijne eindelijke volgende week. Ben benieuwd.

renezzzz

Nieuw lid
Precies hetzelfde probleem hier. Dealer hier zei dat het bij hun al het vijfde geval was dit jaar. Ik hoefde alleen maar te zeggen dat de ACC niet meer werkte. Hij vroeg meteen of de SET klop lam was. Valt onder de categorie kinderziektes. De auto is gefabriceerd in week 49-2024.

A-Kodiaq

Actief lid
Vannacht wakker geworden van het zogenaamde accu alarm dat afging, en vanochtend de pechhulp moeten bellen want de Kodiaq deed helemaal niks meer. Het lijkt erop dat mijn 12v accu helemaal dood is en de auto is op verzoek van de pechhulp vandaag naar de werkplaats gebracht voor een accu vervanging. Schijnt redelijk vaak te gebeuren bij de nieuwe Kodiaq gaf de meneer van de pechhulp aan. To be continued

UPDATE: Heb de auto weer opgehaald. Accu bleek gewoon in orde (???) maar volledig leeggetrokken. De verklaring van de werkplaats was dat het kwam doordat er op dit moment een softwarefout is die ervoor zorgt dat de 12v accu leegtrekt als de stekker na het laden te lang in de auto blijft zitten. Er zou een update in ontwikkeling zijn maar deze is nog niet vrijgegeven, dit zou naar schatting nog een maand duren. Tot die tijd dus het verzoek gekregen om na het laden de stekker te verwijderen.

Ik laadt zelf via mijn Easee laadpaal i.c.m. Tibber Slim laden, waardoor mijn auto vaak aan de stekker hangt. Maar dat zal ik dus de komende tijd moeten verminderen. Wel bijzonder hoe de monteur van de pechhulp al snel tot de conclusie kwam dat de accu kapot was, terwijl de werkplaats meldt dat het allemaal prima is. Lang verhaal kort, de auto heeft voor Jan lul de hele dag bij de werkplaats gestaan, volgende keer zet ik zelf wel de jumpstarter erop.:cautious: Hopen dat de update snel beschikbaar is.

IMG_2340.jpeg

Laatst bewerkt:

HuisintveldR

Nieuw lid
Hi,
Ik heb mijn kodiaq nu zo`n 3 maanden en ik heb een probleem met remmen op lage snelheid. Als ik langzaam rijd, wordt de werking van de remmen minder (ik kan het al voelen aan het rem-pedaal) en uiteindelijk grijpt de ABS in.
Sowieso vind ik het remgedrag van de auto heel wisselend per rit.
Herkent iemand dit probleem?

Bertkodiaq

Nieuw lid
Dit herken ik ook wel. Ben een tijdje gaan rijden met regenererend remmen. Dat vond ik een stuk beter. Maar het lijkt de laatste tijd beter te gaan. Ik weet niet wat het is, maar fijn remmen is het allemaal zeker niet.

Na ruim 3 maanden met de Kodiaq PHEV inmiddels ruim 10.000 op de teller. Een erg fijne auto, waarin het fijn is om lange ritten te maken. Helaas nu de eerste echte problemen. De E-mode werkt niet meer (zie foto hieronder). De melding komt als ik stil sta op de oprit, met een volle accu en de motor draait ;). Oftwel op alle punten: check. En het instructieboekje geeft geen uitsluitsel. En daarmee zijn nagenoeg alle ondersteunende systemen ook niet meer beschikbaar (Travel Assist, ACC, etc.). Ik heb nu dus weer een 'gewone' benzine auto, zonder ondersteunende systemen.

Het lijkt een bekend probleem te zijn. Skoda wist vandaag te melden: "Daar zult u de komende periode het mee moeten doen. We zijn bezig met een software update, die in de loop van het 2e kwartaal beschikbaar komt". Behalve op dit forum, kom ik er op internet nog weinig (niets?) over tegen. De fout is gereset, maar ik kreeg de waarschuwing bij dat die morgen waarschijnlijk weer terug zou zijn. Hopelijk weten alle Skoda dealers in Nederland hoe ze deze reset moeten uitvoeren. En ik hoop dat de fout niet dagelijks optreed. Dan moet ik er de komende periode wel mee door komen.

IMG_0123.JPEG

Precies hetzelfde probleem hier. Dealer hier zei dat het bij hun al het vijfde geval was dit jaar. Ik hoefde alleen maar te zeggen dat de ACC niet meer werkte. Hij vroeg meteen of de SET klop lam was. Valt onder de categorie kinderziektes. De auto is gefabriceerd in week 49-2024
Hier hetzelfde probleem, vanaf nieuw uit de showroom 1 of 2 ritten deed de cruise control het, daarna steeds acc niet beschikbaar in display en soms acc storing + Set knop soppig! stond 400km op de teller Was vandaag bij de dealer in Zwaag, maar die hadden het erg druk, geen tijd voor diagnose. Volgende week dinsdag een afspraak. Daar was 1 hendel vervangen bij een Kodiaq.
Verder geen klachten over de auto, ook geen verdere storingen of accu’s die leeg staan. Laad met 220v kabel uit het stopcontact, beetje druppellader tempo maar dat doet ie wel goed

wdejong32

Actief lid
maar laten we wel eerlijk zijn collega Kodiaq rijders ,, het is natuurlijk wel bizar dat er zoveel problemen zijn met het nieuwe model Kodiaq,,, zonnedaken, sensoren , acc enz zitten op de oudere modellen ook welke geen problemen geven... en u ineens met een NIEUW model zijn er problemen mee , raar toch

Ik ben daarom ook erg bang om nu het nieuwe model te kopen en mijn perfecte sportline van 2023 in te gaan ruilen en een hoop ellende op mijn nek te halen,, ik ben ( dat weet ik van mezelf ) een ras zeikerd

Bovenaan Onderaan