Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Even een update over het leegtrekken van mijn 12v accu. Het probleem bleek in de laadpaal te zitten waar ik zelf de dip switches verkeerd had gezet. Ik was er vanuit gegaan dat de bovenste de 1e was maar dat bleek de onderste te zijn. Dip switches goed gezet getest en alles werkt zoals het hoort te werken en de 12v accu loopt niet meer leeg. Ik had dus zelf het probleem veroorzaakt :sneaky:
wellichet de oplossing voor iedereen met problemen met het leegtrekken van de 12v accu tijdens laden.

MarcelV

Nieuw lid
Zou standaard bij elke Skoda Kodiac II meegeleverd moeten worden, startkabels en reserveaccu # workaround om leeglopen 12 volt accu tijdens laden te voorkomen door in “P” te zetten werkt dus niet. Vandaag maar maar weer terugbrengen naar de dealer.

Bijlagen

• image0.jpeg
    image0.jpeg
    162,8 KB · Weergaven: 51
Gebeurt dat bij jou ook tijdens het laden aan de laadpaal Thuis? Of gewoon tijdens een nacht stilstaan

Laatst bewerkt door een moderator:
Nooit accu pool naar accu pool aansluiten. + van + naar de accu, en dan vanaf de hulp accu de - naar een massapunt en niet de accu van de auto.

MikeyMan

Forumguru
Gisteren ook een leuk geintje... Panoramadak wilde niet meer dicht...

Uiteindelijk door scherm en dak tegelijk dicht te doen gelukt, maar dit was wel erg onhandig.

MarcelV

Nieuw lid
Nooit accu pool naar accu pool aansluiten. + van + naar de accu, en dan vanaf de hulp accu de - naar een massapunt en niet de accu van de auto.
Was hier ook niet het geval, ik heb de 12 volt accu nog niet gevonden. Er zitten specifieke startkabel punten in de zekeringkast en op het schutboord die de VAG hulpdienst ook gebruikt. Accu zal wel ergens onder een stoel of in de achterbak zitten.

Marchel1

Actief lid
Bij de PHEV zit de 12v accu links achterin de kofferbak onder een klepje in de bekleding keurig afgeschermd zodat er niets mee kan gebeuren en je er ook niet zomaar bij kan.

Even een voor mij nieuwe storing.
Situatie: Snelweg rond de 120 km/u, hybride modus, regeneratie sterk.
Storing: "Regenereren roetfilter noodzakelijk" Dit gaat zoals gebruikelijk helaas bij Skoda gepaard met keiharde pieptonen. Maar ook met een motor die een paar versnellingen terug gaat en hoog in toeren wordt gejaagd gedurende een 20-tal seconden. Het gaspedaal reageert dan ook totaal niet meer. De normale situatie herstelde zich weer en verder geen last meer gehad. Levert wel weer een gevaarlijke situatie op, want je schrikt je echt kapot als het gebeurd.

Geen idee waardoor dit ineens optreed. Auto heeft inmiddels 8700 kilometer gereden. Dit is naast alle andere storingen weer de zoveelste. Nu het een beetje vriest, krijg ik ook constant de meldingen dat de veiligheidssystemen niet meer werken. Je wordt er werkelijk knettergek van. Volgens de dealer zijn dit de consequenties van het rijden in een moderne auto. Ammehoela.

hemi24

Forumguru
Nou @Japanese Power ik vindt het behoorlijk overdreven om het op-poppen van een melding op je dashboard te bestempelen iets wat een gevaarlijke situatie oplevert…

Maar blijkbaar is een Kodiaq 2 zó stil en wordt je tijdens het rijden zó “zen”, dat je jezelf helemaal het leplazarus schrikt als er dan ineens een melding komt?!?

Kan natuurlijk, maar dan heb ik naar nieuws voor @RonKar : bij lege tank, buiten temperatuur én laag ruitensproeierniveau, komt die pingel ook onvermijdelijk…
Maar dat zijn natuurlijk ook allemaal “storingen”…

V.w.b. die uitspraak van die dealer: dat is natuurlijk een achterlijk eerste klas, en dat had ik in mijn geval hem dan ook wel even laten weten.
Zal ‘ie waarschijnlijk niet van wakker liggen, maar toch. :arghh:

Ramses291976

Nieuw lid
Problemen met de Kodiaq 2

Hopelijk heeft Iemand enig idee : telefoon (iphone 15) verbonden met kodiaq. Ik kan iedereen horen, maar kan niet terug praten.
Ik moet mijn telefoon pakken en hem op luidspreker van de telefoon zetten om terug te kunnen praten
(Bij skoda snappen ze er niks van)

Nou @Japanese Power ik vindt het behoorlijk overdreven om het op-poppen van een melding op je dashboard te bestempelen iets wat een gevaarlijke situatie oplevert…

Maar blijkbaar is een Kodiaq 2 zó stil en wordt je tijdens het rijden zó “zen”, dat je jezelf helemaal het leplazarus schrikt als er dan ineens een melding komt?!?

Kan natuurlijk, maar dan heb ik naar nieuws voor @RonKar : bij lege tank, buiten temperatuur én laag ruitensproeierniveau, komt die pingel ook onvermijdelijk…
Maar dat zijn natuurlijk ook allemaal “storingen”…

V.w.b. die uitspraak van die dealer: dat is natuurlijk een achterlijk eerste klas, en dat had ik in mijn geval hem dan ook wel even laten weten.
Zal ‘ie waarschijnlijk niet van wakker liggen, maar toch. :arghh:
Beste @hemi24, ik heb het niet alleen over het oppoppen van een storing, maar ook over het niet meer reageren op het gaspedaal, ook met de flippers aan het stuur is dan niet meer te schakelen. Maar kennelijk vind jij het allemaal normaal. En ja, een Kodiaq is best wel stil en de storingsmeldingen overdreven luid. Als deze van het zelfde geluidsniveau waren als van een lege tank, of van een temperatuur van ongeveer 4 graden, dan had je mij en anderen denk ik niet gehoord. Misschien moet je zelf maar eens een ander toontje aanslaan en eens wat zinnigs posten.

Ramses291976

Nieuw lid
Ik snap er werkelijk waar niets van
Leuke is dat garage het dus ook niet weet.
Soms doet hij het, maar meestal niet.
Vervelende is dat ik veel bel onderweg

Bovenaan Onderaan