Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Even een update over het leegtrekken van mijn 12v accu. Het probleem bleek in de laadpaal te zitten waar ik zelf de dip switches verkeerd had gezet. Ik was er vanuit gegaan dat de bovenste de 1e was maar dat bleek de onderste te zijn. Dip switches goed gezet getest en alles werkt zoals het hoort te werken en de 12v accu loopt niet meer leeg. Ik had dus zelf het probleem veroorzaakt :sneaky:
wellichet de oplossing voor iedereen met problemen met het leegtrekken van de 12v accu tijdens laden.

MarcelV

Nieuw lid
Zou standaard bij elke Skoda Kodiac II meegeleverd moeten worden, startkabels en reserveaccu # workaround om leeglopen 12 volt accu tijdens laden te voorkomen door in “P” te zetten werkt dus niet. Vandaag maar maar weer terugbrengen naar de dealer.

Bijlagen

• image0.jpeg
    image0.jpeg
    162,8 KB · Weergaven: 37
Gebeurt dat bij jou ook tijdens het laden aan de laadpaal Thuis? Of gewoon tijdens een nacht stilstaan

Laatst bewerkt door een moderator:

MikeyMan

Senior Member
Gisteren ook een leuk geintje... Panoramadak wilde niet meer dicht...

Uiteindelijk door scherm en dak tegelijk dicht te doen gelukt, maar dit was wel erg onhandig.

MarcelV

Nieuw lid
Nooit accu pool naar accu pool aansluiten. + van + naar de accu, en dan vanaf de hulp accu de - naar een massapunt en niet de accu van de auto.
Was hier ook niet het geval, ik heb de 12 volt accu nog niet gevonden. Er zitten specifieke startkabel punten in de zekeringkast en op het schutboord die de VAG hulpdienst ook gebruikt. Accu zal wel ergens onder een stoel of in de achterbak zitten.

Marchel1

Actief lid
Bij de PHEV zit de 12v accu links achterin de kofferbak onder een klepje in de bekleding keurig afgeschermd zodat er niets mee kan gebeuren en je er ook niet zomaar bij kan.

Bovenaan Onderaan