Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

hemi24

Forumguru
Al eens de verbinding op zowel mobiel als wagen helemaal verwijderd en vervolgens opnieuw de verbinding proberen te maken?

hemi24

Forumguru
Storing: "Regenereren roetfilter noodzakelijk" Dit gaat zoals gebruikelijk helaas bij Skoda gepaard met keiharde pieptonen. Maar ook met een motor die een paar versnellingen terug gaat en hoog in toeren wordt gejaagd gedurende een 20-tal seconden. Het gaspedaal reageert dan ook totaal niet meer. De normale situatie herstelde zich weer en verder geen last meer gehad. Levert wel weer een gevaarlijke situatie op, want je schrikt je echt kapot als het gebeurd.

Geen idee waardoor dit ineens optreed. Auto heeft inmiddels 8700 kilometer gereden. Dit is naast alle andere storingen weer de zoveelste.

Wat de auto heeft proberen te doen, is wat er in de handleiding als volgt staat omschreven:

1740081429020.png

Weet iemand wanneer we de grote Jan software update kunnen verwachten ??

Ik heb mijn Kodiaq bus edtion 3 weken geleden opgehaald en begin nu last te krijgen van de melding dat ik mijn stuur moet vasthouden terwijl ik het stuur met 2 handen vast heb. Overdreven het stuur bewegen helpt niet echt en heb 2 x gehad dat de gordels werden aangespannen net voor de noodstop. Dat is me nu al 2x op de snelweg overkomen !!! Levensgevaarlijk.
Verder is mijn adaptive cruise control knop op de hendel na 4x gebruiken al lam en onbruikbaar. ( = backorder en levertijd onbekend)
Achteruit rij camera is van bedroevende kwaliteit. Ik zie heel veel pixels en onscherp beeld (ja camera is al schoongemaakt).
De parkeer sensoren zijn heel erg veilig afgesteld zodat normaal parkeren soms ook erg lastig is. De auto stopt terwijl er heel veel ruimte beschikbaar is.

opmerking: de stoelmassage werkt wel super :cool:

Peanut

Senior Member
Na 5 jaar trouwe dienst moet mijn blauwe beer vervangen worden per 3 juli, maar als ik hier zo mee lees vraag ik me af of het weer een Kodiaq gaat worden....

Ik rijd sinds twee weken ( en 2000 km verder) in een kodiaq MHEV ( dus geen PHEV…) , rijd heerlijk , alleen ACC gaat vervangen worden, is onder garantie , deed het niet vanaf het begin.

wdejong32

Actief lid
Wat ik me zo afvraag,,, ik lees over heel veel storingen en foutmeldingen maar is dit alleen met de hybride of ook met het tweede model kodiaq met alleen de benzine motor ???? mijn dealer mailde vandaag dat hij namelijk een race bleu sportline kon bestellen in het buitenland met alleen de benzinemotor en goedkoper dan in Nederland ,,, hier is de sportline niet te krijgen met alleen de benzinemotor ,,, dus niks elektrisch,,,,,,,& DSG7 ... 110 KW 150 pk /250 nm ik heb toch liever de gewone benzine motor zonde elektrisch ,, is ook een stuk lichter i.v.m. wegenbelasting aangezien ik hem privé rijd ,,, klinkt interessant

ik rij nu ook een sportline van 6-2023 met 44500 km erop en probleemloos mee gereden al deze tijd

Na 5 jaar trouwe dienst moet mijn blauwe beer vervangen worden per 3 juli, maar als ik hier zo mee lees vraag ik me af of het weer een Kodiaq gaat worden....
Ik las alle problemen pas na t bestellen. Ik dacht toen, waar ben ik aan begonnen. Maar wat je leest zijn voornamelijk de slechte ervaringen. Ik heb t idee dat de latere software en/of hardware minder problemen hebben

Bovenaan Onderaan