Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Canon-Eye

Forumguru
Blijkbaar gaat daar dan toch iets mis, en al even blijkbaar wordt dat niet gesignaleerd. Dus geen fail-safe systeem.
 

JackyX

Nieuw lid
Sinds nov. 2024 een PHEV uitvoering. In de tweede week was de 12 volt accu leeg en deed autobhelemaal niets meer. Veel uitval van de assistentie systemen en Auto Android. Al 2x een spontane rem-actie op de snelweg meegemaakt. 1x op de linkerbaan en 1x op de rechterbaan. Het opladen is ook onzeker soms laad Tibber wel op en een andere keer lukt heg niet. Je zou zeggen dat de Grid Awards (veelvuldige oplaadmomenten bij lage prijzen) hiervoor de aanleiding zouden kunnen zijn, echter de volgende dag is het geen probleem. Het schijnt dat een bepaalde serie Kodiaqs 2 veelvuldig storingen vertoont. Graag meer info als je dezelfde storingen hebt.
 

hemi24

Forumguru
Graag meer info als je dezelfde storingen hebt.
zoek maar na op de diverse forums, alle VAG-PHEV’s hebben last van het leeglopen van de 12V accu; sprak vandaag nog een paar mensen die allemaal wel iemand kenden of er zelf last van hadden: Cupra, VW, Skoda…

Grappige was dat de discussie startte doordat iemand in het gezelschap even z’n beklag deed over de problemen met z’n Volvo plug-in…
 

Chris_

Actief lid
Oh, vandaar. Maar als dat in P zetten dan zó belangrijk is, waarom waarschuwt de auto dan niet als je dat vergeet?
Bij mijn eenvoudige, klassieke DSG gaat er een behoorlijk harde piep af plus een grote melding in de display als ik probeer om de auto te verlaten terwijl de hendel niet in P staat. Als dat 8 jaar geleden kon, dan zal dat nu toch ook geen heksentoer zijn?
Omdat de Kodiaq dit simpelweg automatisch zelf doet bij contact uitzetten.
 

TomDB

Lid
Bij mij maakt het voor de accu niet uit of ik hem in P zet en handrem aanzet of gewoon de auto uitzet. Blijft gewoon vol.
Ook blijft die van mij laden als hij aan het climatiseren is. Als hij al vol is en geprogrammeerd climatiseren gaat aan dan blijft de accu op niveau en warmt hij lekker op. Geen issues op dat vlak dus.

Enige puntje dat ik nu heb ervaren is dat hij soms wat overdreven reageert als hij vindt dat er gevaar dreigt. Gelukkig blijft dat bij een piep en een rood waarschuwingslicht op het dashboard maar geen noodstop.
 
Mag ik vragen wat jij voor laadpaal gebruikt en wat de softwareversie is van jouw Kodiaq?
Ben nog steeds aan het uitdokteren waar de issues van mijn Kodiaq vandaan komen omtrent het voorklimatiseren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Marchel1

Actief lid
Ben ook wel benieuwd. Word er gek van.
Bij laatste poging ook weer, er wordt even geladen (accu 100% en dan klimatiseren) en na nog geen minuut ermee stoppen, rood lampje en melding in dashboard dat volledig laden niet gelukt is, raadpleeg handleiding.
Het moet echt iets in de auto zelf zijn dat niet goed gaat. Tenminste, bij een aantal dan, er zijn dus ook geluksvogels waar het wel goed gaat.
 

Patron

Senior Member
Ik heb er ook geen problemen mee bij de publieke laadpalen. We hebben er hier een van Alflen en een van Allego staan. Heb zelf geen eigen laadpaal dus daar kan ik niet over oordelen.
 
Bedankt voor de info @TomDB .
Zo te zien heb ik dezelfde softwareversie (zie foto).
Daar lijkt het probleem dan wellicht niet meteen in te zitten.
Maar wat het dan wel is ...

@Patron , begrijp ik correct uit jouw bericht dat je bij de openbare laadpalen géén last hebt van voorklimatisering die via de autobatterij verloopt ipv de lader? Heb je via de privé-laadpaal wel last van dat probleem?

@Marchel1 , ik heb dus exact hetzelfde probleem en enkele anderen ook.
Aan de laadpaal lijkt het niet zo snel te liggen omdat iedereen die op het forum dit probleem beschreef een andere laadpaal had.
En qua software ... ik heb er last van, maar iemand anders met dezelfde softwareversie niet ...
Nu hangt bovenstaande beredenatie met drogredenen aan elkaar, maar toch ...
Ik zit te denken dat onze laders misschien een signaal versturen tijdens het voorklimatiseren richting de auto (of andersom) wat niet herkent wordt en een storing veroorzaakt?
Mijn vragen worden vooralsnog beantwoord met nieuwe vragen ... :unsure::sterretjes: 1000052327.jpg
 

Michiel_V

Nieuw lid
Even een update over het leegtrekken van mijn 12v accu. Het probleem bleek in de laadpaal te zitten waar ik zelf de dip switches verkeerd had gezet. Ik was er vanuit gegaan dat de bovenste de 1e was maar dat bleek de onderste te zijn. Dip switches goed gezet getest en alles werkt zoals het hoort te werken en de 12v accu loopt niet meer leeg. Ik had dus zelf het probleem veroorzaakt :sneaky:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Tsja nu maar hopen dat het dan droog blijft zonder plu !! :koffie:
Maar bezoek het meet en greet topic eens !! Word door velen actieve leden zeer op prijs gesteld als je je daar voorstelt ....:pieker:
 

MikeyMan

Senior Member
Even een update over het leegtrekken van mijn 12v accu. Het probleem bleek in de laadpaal te zitten waar ik zelf de dip switches verkeerd had gezet. Ik was er vanuit gegaan dat de bovenste de 1e was maar dat bleek de onderste te zijn. Dip switches goed gezet getest en alles werkt zoals het hoort te werken en de 12v accu loopt niet meer leeg. Ik had dus zelf het probleem veroorzaakt :sneaky:
Met of zonder handrem?
 
Bovenaan Onderaan