Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

MikeyMan

Forumguru
Ja de dealer doet dat dus over het algemeen niet. Vandaar de vraag. En de reden dat iedereen hier zoveel problemen heeft is juist dat het inmiddels meer een iPhone dan een auto is. En dat de gemiddelde dealer er ook helemaal geen kaas van heeft gegeten...

vdmeddy

Actief lid
Lang niet meer gehoord, Gruppo Sportivio. Bedankt voor de vroege herinneringen (ken de song uit mijn hoofd)

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EvilKnievel

Actief lid
Mensen die de auto netjes in de “P” zetten en op handrem zetten zullen geen probleem ervaren. Als je alleen op “stop” drukt dan dus wel hebben ze weten te reproduceren bij de dealer.
Dat zal dan wel software afhankelijk zijn inderdaad, ik zet hem ook zelden in P maar zet de auto gewoon uit, maar geen problemen met de accu tijdens het laden. Zal binnenkort eens kijken welke softwareversies ik heb.

A-Kodiaq

Actief lid
Dat verhaal over rechtstreeks uitzetten ipv naar P lijkt mij ook sterk. Hij activeert in beide gevallen de handrem, alleen de route is anders. Heb overigens ook nog geen problemen gehad met de 12v accu en zet de auto ook vaak uit met de startknop ipv eerst P en dan start/stop. Maar goed, de mensen waarbij dit gewoon prima blijft werken hoor je weinig melding maken van het probleem verwacht ik

hemi24

Forumguru
Dikke bullshit, als de auto dit zelf al doet als je de auto uitzet…
Aangezien de overige VAG wagens dit ook al doen, zal de Kodiaq hier heus niet vanaf wijken!

Marchel1

Actief lid
Ik zet de auto echt nooit eerst in de P voor ik hem uitzet. Uitzetten met de start/stop zorgt ervoor dat hij zelf de P selecteert en de handrem erop zet. Ook geen problemen met de 12V accu op 1 melding na (storing motormanagement) die volgens de dealer met de 12V accu te maken zou hebben, maar waar ze na er een ochtend streng naar kijken en iets resetten (een vaag verhaal dus) niets aan hebben kunnen vinden. Melding is i.i.g. niet teruggekomen en ook geen 12V problemen.

ebu

Nieuw lid
Niet echt een storing, maar wel een probleem
Even een vraag over de optie Dynamic Chassis Control pakket....
Ik heb deze optie destijds niet aangevinkt.
Nou is het zo dat mijn vrouw en ook een dochter sinds we deze auto hebben, vaker wagenziek zijn dan ervoor. De vorige auto was een vrij standaard Volvo V60. Natuurlijk minder 'wiebelig' dan de Kodiaq.
Ik merk wel dat de ACC en Lane Assist iets minder vloeiend zijn dan in de Volvo. Wellicht is dat een reden, maar de auto is ook gewoon anders geveerd. Daarom onderstaande vragen
Is het onderstel met de genoemde DCC optie steviger in te stellen?
Is het een software dingetje, of zijn er ook echt andere dempers gemonteerd ?
M.a.w. zou dit nu nog aan te passen zijn?

Marchel1

Actief lid
Ik wilde DCC graag hebben maar was toen niet bestelbaar. Volgens dealer kan het ook niet achteraf omdat het inderdaad ook om andere schokdempers gaat.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
De dempers van DCC zijn elektronisch/softwarematig instelbaar qua karakteristiek te wijzigen, dus daar kun je nu niets meer mee.
Je kunt eens zien of je met andere schokbrekers en/of verlagingsveren/progressieve veren de auto wat 'stugger' krijgt.
Vraag op het forum maar eens om ervaringen met de verlaging zoals die door @Antera wordt verkocht/gemonteerd.

1983jeroen

Forumguru
Heeft jouw auto Travel assist of alleen lane assist?
Ik werd zelf in de O4 niet lekker als de travel assist aan stond. Zelfs als ik dus zelf reed. Die kleine correcties de hele tijd ben ik blijkbaar heel gevoelig voor. Misschien jouw vrouw en dochter ook wel.

Zonder dat hulpmiddel nergens last van

Chris_

Actief lid
Mijn wederhelft werd wagenziek van de regeneratie bij gas los op de snelweg. Ook nog iets om rekening mee te houden. En travel assistent trilt af en toe, die zet ik dan uit. Ook best irritant.

EvilKnievel

Actief lid
@ebu was je v60 ook een plugin hybride?
Ik heb zelf destijds last gehad van het gebrek aan motorgeluid, waardoor ik zelf half wagenziek werd tijdens het rijden :itwasntme:

HHamming

Nieuw lid
23 augustus nieuwe kodiaq gekocht met van dag 1 storingen,
Vanaf 24 oktober staat de kodiaq bij de dealer en wacht ik op de software update ik heb de demo auto van de dealer maar na bijna 4 maanden heb ik het wel gehad om met reclame op een auto te rijden. Heb ze gevraagd om mijn geld terug te geven maar daar willen ze niets van weten.

Darks

Nieuw lid
Even een vraag over de optie Dynamic Chassis Control pakket.... Ik heb deze optie destijds niet aangevinkt.
....
Is het onderstel met de genoemde DCC optie steviger in te stellen? Is het een software dingetje, of zijn er ook echt andere dempers gemonteerd ?
M.a.w. zou dit nu nog aan te passen zijn?

Lijkt me idd niet aan te passen, hoogstens andere veren steken.

Je probleem verrast me wel want ik heb specifiek gelet op dit gedrag bij de testrit en op basis van de standaard ophanging geen DCC aangevinkt (ook omwille van de kostprijs van onderhoud/problemen op langere termijn). Mij beviel de Kodiaq 2 dus wel prima en niet te zacht geveerd. De meeste reviews raden DCC ook aan om de auto comfortabeler te maken (zachter) en niet meteen om deze nog stugger te maken.

Gezien ik van een sportieve Focus St-line kom en vooral wiebelverhalen las over de Skoda Superb 3 en in mindere mate Kodiaq 1 was ik hier dus beducht voor maar ik vind de Kodiaq 2 dus mooi gebalanceerd in standaard onderstel.

Maar goed, alle beleving is voor iedereen anders natuurlijk.

MarcoO2

Forumguru
Tsja, voor jou is het om te lachen, voor anderen is het vooral beroerd. Zeker van de andere manier van remmen van een EV worden genoeg mensen enorm misselijk.

Chris_

Actief lid
Mannen hou op!
Wagenziek door regeneratief remmen of gebrek aan motorgeluid…?!?
Vanaf 150 km/h op de autobahn gas los schijnt voor bijrijders minder fijn te zijn als ze willen slapen haha. Ik verzin het niet

Bovenaan Onderaan