Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

VanRoyal

Forumguru
Ik was redelijk overtuigd om een Kodiaq sportline PHEV te bestellen maar als ik zo alle reacties en storingen lees hier en op andere fora durf ik het eigenlijk niet aan. Wat zijn er veel meldingen van storingen zeg!

super vervelend voor de eigenaren
Laat ik je dan proberen enigszins gerust te stellen. Ik heb in 4500 km nagenoeg geen problemen. Althans, niet in de mate die je hier leest. Sensoren doen het prima, 1 of 2 keer gedurende een paar minuten een melding dat vermoeidheidsdetectie niet werkte, 1 of 2 keer Android auto verbinding verloren. De software heeft soms wel een eigen willetje, krijg regelmatig de melding dat er nieuwe instellingen zouden zijn, maar of dat dan ook echt iets wijzigt is onduidelijk. Vaak staat side assist dan uit maar die is snel weer aangezet. Klein ergernisje, maar zit het gebruik niet in de weg. Voor de rest vind ik het echt een heerlijke auto en heb geen spijt dat ik hem heb gekocht.

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ach ja als je alles spiegelt op alle wagens die geproduceerd worden dan valt het allemaal wel mee !
De mensen die probleemloos rijden die zie je hier niet !
Maw de goede verhalen lees je niet of nauwelijks, maar degene die problemen hebben worden door een select groepje vaste leden vaak wel zo ver op weg geholpen dat ze na tijdje toch ook probleemloos rijden omdat die leden hun kunnen helpen of dat men hier antwoorden krijgt waarmee je bij je dealer kunt aankloppen waar hij naar moet kijken of moet updaten....
Dus ja als je je koop alleen laat afhangen van de problemen die je hier leest , tsja neem dan een ander merk met OOK problemen maar een minder actief of geen forum waar je terecht kunt.
Want de dealers weten vaak ook niet waar ze een probleem moeten vinden, want ja ze waren eerst veel mechanisch bezig en nu moeten ze als digibeet opeens IT'er zijn........ :pieker:

Vanmorgen na 5 minuutjes van huis te zijn melding versnellingsbak storing, doorrijden mogelijk.
Nou dat door rijden was idd mogelijk alleen mijn auto wist niet meer hoe hij moest doorschakelen.
bijna geen vermogen daarbij kwam ook nog dat de remmen heel bijzonder werkte, eerste stukje rem deed ie niks dan leek t op de abs weer een leeg stuk op de rem om vervolgens weer het abs gevoel te krijgen.
Dus dacht van zo ga ik niet rijden vind ik niet bepaald veilig, dus langs de dealer gereden die snapte mijn mijn omschrijving van de storing niet maar wilde m vanwege t rem probleem toch graag daar houden. Gelukkig hadden ze vervangend vervoer voor mij .
Ben wel benieuwd wat er aan de hand is dus zijn er meer mensen die deze storing incl t rem probleem hebben gehad?

Gaat om de PHEV uitvoering met nog geen 6000 op de teller
Beste Puppy2,
Ik heb exact hetzelfde issue voorgehad met mijn Kodiaq (+/- 2500 km op de teller).
Ben hiermee naar mijn dealer gegaan. Die hadden het uiteindelijk over een defecte klep in het motorsysteem die de veroorzaker zou zijn.
Heb binnenkort een afspraak om dat te laten herstellen. Hopen dat dit werkt ...
Mocht je het issue nog een keer voorhebben: Bij mij werkte het door de auto aan de kant te zetten, uit te schakelen en daarna opnieuw te starten. Was gelijk van de issues verlost. Scheelt wellicht een hoop onveilige remsituaties en motortoeren onderweg naar de dealer of naar huis. Uiteindelijk moeten we zuinig zijn op onszelf (en de kodiaq). :)

Bovenaan Onderaan