Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Nieuw lid
Idd, ik heb WD40 erin gespoten. Paar keer de spiegels open en dicht laten gaan (niet té vaak, anders raakt de software weer in de war…) en geen gekraak meer.

Joepo

Lid
Heeft ‘ie eindelijk z’n systemen bijgewerkt?!?
Het is een grote dealer met meerdere vestigingen en werkplaatsen, ik ga ervan uit dat ze hun spullen op orde hebben. Zeker met het aantal auto’s dat ze moeten terugroepen.

hé Joepo , even een beetje siliconen spray in het buitenspiegel-scharnier sprayen en klaar , geen gekraak meer. !! suk6
Meteen gisteren even gedaan. Werkt perfect, hopelijk blijft het een tijd zitten.
Bedankt!

Bakk

Nieuw lid
Vorige week mijn nieuwe Kodiaq (december 2024) naar de dealer teruggebracht, het was simpelweg niet veilig meer om er mee verder te rijden.

Bekende problemen waren al vrij snel merkbaar:
- Rechter buitenspiegel komt niet altijd terug omhoog
- Slecht zicht achteruitrij camera
- Snelheidswaarschuwingen, op bijna elke weg, die niet klopten

Maar het werd al snel erger:
- Set knop van de cruise control lam
- Veiligheids systemen om de haverklap niet beschikbaar

Daarna werd het echt gevaarlijk:
- Noodstops zonder reden (bijv. bij het optrekken bij een verkeerslicht waar je de eerste bent)
- "Let op het verkeer" waarschuwing in het dashboard met harde piep, elke 15 seconden. Ging pas weg als de auto een tijdje uit stond. Niet fijn als je nog een half uur moet rijden.
- Cruise control/Travel assist stopte plotseling met werken, kon ook niet meer aan/uitgezet worden. Oplossing was omde auto een tijdje uit te laten staan.

Inmiddel van de garage teruggehoord dat er wat defecten zijn geconstateerd in een of meerdere sensoren/cameras, en dus in de cruise control hendel.

Is nog even afwachten wanneer de vervangende onderdelen binnen zijn.

Marchel1

Actief lid
Lekker lijstje ook weer en helaas voor een groot deel herkenbaar. Nog aan te vullen met het probleem rond klimatiseren en tegelijk laden van de auto (zie ander topic) bijvoorbeeld.

Wat helaas ook een rode draad begint te worden is de reactie van de verschillende dealers. Of eigenlijk het gebrek eraan. Ze doen alsof ze van niets weten, niets kunnen vinden, het geen fout van de auto is of vervangen/resetten maar iets in de hoop dat de klachten weg blijven.
Ik ben benieuwd hoe lang we nog testrijder moeten zijn voor er oplossingen komen. Voor een oplossing moet een probleem eerst gemeld worden maar als een dealer ontkent dat iets een probleem is (of het niet begrijpt) gaat er ook niets gemeld of opgelost worden.

Bovenaan Onderaan