Ook ik heb een Kodiaq II van December 2024.
Bijna alle software problemen die jullie noemen heb ik ook.
(Alle assistenten die het soms niet doen, achterklep die soms niet open wil, geen navigatie in het bestuurdersscherm, radio die na een telefoongesprek geen geluid meer laat horen, niet kloppende snelheidswaarschuwingen, laadkabel die soms niet los wil, wisselen van bestuurder wat soms niet lukt tot je de auto maar uit en aan zet)
Ik zit ook bij Maas in Gouda.
Ik kreeg tijdens het rijden 'Aandrijfstoring - bezoek de dealer' en prompt deed mijn Cruisecontrol het niet meer.
Nog wel selecteerbaar in het menu.
Na een dealer bezoek kreeg ik te horen dat er zoveel storingen in het systeem stonden dat ze er niet uitkwamen.
Ze hebben de log maar gereset. Verder zou alles weer werken.
Bij het terug rijden ontdekte ik dat de cruisecontrol nog niet werkte, terug naar de dealer.
Monteur reed met de auto en na wat geprobeer werd het nog erger, nu geeft de cruisecontrole de melding functie niet beschikbaar.....
Ze kwamen er niet uit en moest de auto een dag inleveren.
Gisteren was het dan na 2 weken zover dat dat kon.
Geen belletje dat de auto klaar was aan het einde van de dag.
Zelf gebeld en ik kon hem ophalen. Ter plekke kreeg ik te horen dat ik maar moest wachten op een grote software update die er aankomt.
Ze kunnen niet zeggen wanneer die er aankomt alleen dat er nu een terugroep actie loopt voor de Passaat die dezelfde software zou hebben.
Cruisecontrol doet het nog niet. Ik merk trouwens op dat de cruisecontrol knop inderdaad lam is.
Er word dus NIETS besteld door de dealer om dit op te lossen.
Ben trouwens niet te spreken over hoe alles daar gaat, de auto kreeg ik 2 weken later dan gepland.
Dit kwam omdat de auto 3 weken bij de dealer gestaan voor ze tijd hadden hem uit te leveren.
Heeft het nut bij Skoda of ergens anders te klagen ?
Zou toch graag weer cruisecontrol willen hebben.