Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Nee 12 volt blijft aan. En @DFW is inderdaad handig al is het ook prima te doen met startkabels als er een andere auto in de buurt is. Er zit een speciale aansluiting in de motorkap voor de + in de zekeringkast en een - (aarde) in het midden (onder de voorruit). De accu zelf zit achterin maar die hoef je dus niet daar te verbinden (kan ook niet). Wel een nadeel is dat je weer opnieuw de instellingen moet doen en er ff wat foutmeldingen zijn. Maar die gaan weer weg als je de accu weer hebt opgeladen na een half uur rijden. En je jezelf weer als hoofdgebruiker aanmeldt en hij weer koppelt met de sleutel.
 

karma

Nieuw lid
Tot slot: ondanks een volle batterij, kan je accu ook leegraken als je een koelkastje in je auto op de 12v aansluiting aan laat staan ‘s nachts. wegenwacht bracht gelukkig met een startkabel de oplossing…..het ouderwets aanduwen zit er niet meer in met zo’n auto vol electronica
Ik heb de 12V aansluiting in de achterbak om laten zetten van continu naar geschakeld 12V. Was bij de dealer 5 minuten werk en daardoor kan ik mijn koelkastje altijd in deze aansluiting laten staan (ja ik weet dat deze 's avonds dan niet koelt, maar het water etc koelt prima af als ik rij, ik gebruikte dit in mijn vorige auto ook altijd op deze manier). Hierdoor geen lege accu.
 
Bovenaan Onderaan