Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Nee 12 volt blijft aan. En @DFW is inderdaad handig al is het ook prima te doen met startkabels als er een andere auto in de buurt is. Er zit een speciale aansluiting in de motorkap voor de + in de zekeringkast en een - (aarde) in het midden (onder de voorruit). De accu zelf zit achterin maar die hoef je dus niet daar te verbinden (kan ook niet). Wel een nadeel is dat je weer opnieuw de instellingen moet doen en er ff wat foutmeldingen zijn. Maar die gaan weer weg als je de accu weer hebt opgeladen na een half uur rijden. En je jezelf weer als hoofdgebruiker aanmeldt en hij weer koppelt met de sleutel.

Nieuw lid
Tot slot: ondanks een volle batterij, kan je accu ook leegraken als je een koelkastje in je auto op de 12v aansluiting aan laat staan ‘s nachts. wegenwacht bracht gelukkig met een startkabel de oplossing…..het ouderwets aanduwen zit er niet meer in met zo’n auto vol electronica
Ik heb de 12V aansluiting in de achterbak om laten zetten van continu naar geschakeld 12V. Was bij de dealer 5 minuten werk en daardoor kan ik mijn koelkastje altijd in deze aansluiting laten staan (ja ik weet dat deze 's avonds dan niet koelt, maar het water etc koelt prima af als ik rij, ik gebruikte dit in mijn vorige auto ook altijd op deze manier). Hierdoor geen lege accu.

VanRoyal

Forumguru
Niet zozeer een probleem maar meer een ergernis: Side / lane change assist. Ik vind het op zich fijn om een optische waarschuwing te krijgen dat er iemand in mijn dode hoek zit, maar er moeten (op de snelweg) voor mijn gevoel vier autolengtes tussen zitten voordat hij je van baan laat wisselen. Ga je te vroeg, als het lampje nog brandt, dan gaat hij me toch een partij tegenstribbelen. Irritant en gevaarlijk.

Is er wellicht een mogelijkheid om alleen het lampje te laten branden? @Antera

Zijn er nog bepaalde voorwaardes voor het oplichten van de blindspot lampjes? Het is me opgevallen dat ze soms niet oplichten terwijl er wel een voertuig in de dode hoek rijdt.

Laatst bewerkt door een moderator:

VanRoyal

Forumguru
Oh dus het is een combinatie van twee systemen? Side assist is alleen het lampje, maar als lane assist aanstaat dan gaat hij ook tegensturen als het lampje brandt? Weer wat geleerd. Dan zou ik dus altijd lane assist moeten uitzetten, hmmmm, lastig.

@Skoda001 ik vind het maar een vaag systeem. Bij vrachtwagens mag ik vrijwel direct weer terug, maar bij auto's moeten ze al lang en breed in mijn binnenspiegel te zien zijn voordat het sein veilig wordt gegeven.

A-Kodiaq

Actief lid
Heel herkenbaar. Ik zet daardoor ook vaak lane assist uit. De veilige marge die ze hebben ingebouwd bij de sensoren is zo overdreven

Marchel1

Actief lid
Daar staat iets over in de handleiding. Het systeem lijkt ook te kijken naar het snelheidsverschil.
Mijn ervaring is overigens ook dat het veel te lang duurt voor het lampje uitgaat en je zonder tegenstribbelen weer naar rechts kan.

Ik heb tot nu toe geen last gehad van uitvallende hulpsystemen maar wel zojuist weer een automatische noodstop gehad tijdens het maken van een achterwaardse draai op een parkeerplaats. Ik schrok me helemaal kapot en het was echt totaal niet nodig. Weet iemand of de nieuwe software update ook gericht is op de overgevoeligheid van de sensoren?

Japanese Power

Donateur
Dit is als sinds de eerste Kodiaq zijn intrede deed zo. En met de Enyaq bv. is het niet anders. Ws. lag je snelheid iets te hoog met achteruit insteken. Als ik iets te snel achteruit thuis de oprit op wil draaien grijpt hij acuut in omdat ik eerst door een lager gelegen deel van de weg moet en de PDC deze als een obstakel ziet bij deze snelheid. En die ingreep is niet fijn voor je nek, en al helemaal niet voor de nek van de bijrijders…

DFW

Lid
@Skoda001 , heb je een PHEV met de nieuwste software 2565 ? , dan heeft de update kennelijk geen verbetering gebracht v.w.b.
overgevoeligheid van de sensoren ten opzichte van de vorige software .
( Mijn MHEV met actuele software 2460 is trouwens ook behoorlijk "gevoelig" )

Is er al iemand bezig geweest met de vervanging van het standaard toetertje , zo ja , gaf dat canbus problemen ?

Ik zal morgen even naar de software versie kijken. Ik heb een Sportline PHEV (geleverd in november) dus dat zal dan wel. Hopelijk wordt het een toekomstige update want het is ondertussen al de vierde, totaal onnodige, noodstop.

MikeyMan

Forumguru
Vrijdagochtend drie uur bij de dealer gezeten om schadeformulieren in te vullen en de auto uit te lezen. Ze gaven aan dat er een update was maar dat die nog niet geïnstalleerd mocht worden voordat de importeur akkoord geeft, ivm het nagaan van het ongeluk. Geen idee wat voor software het precies is, maar gok dat dat er binnenkort op gaat allemaal.

Vrijdag met de wagen naar de dealer geweest ivm de software update/terugroepactie code 91SV.
Wagen om 9u binnengebracht, om 15u telefoon dat alles klaar was en ik de wagen mocht afhalen. Had al andere verhalen gelezen over updates die niet lukten of waar de wagen 3 dagen aan de computer had gehangen, dus in mijn geval wel vlot verlopen.
Nu natuurlijk even afwachten of (en hoe vaak) er nog foutmeldingen verschijnen....

ebu

Nieuw lid
Onlangs het 'knopje' Auto Hold op het scherm gezet, omdat het wegrijden af en toe nogal schokkerig gaat. Als ik Auto Hold uitzet gaat het veel vloeiender. Wat me na het uitzetten van Auto Hold nu al vaker wel dan niet is overkomen, is dat de auto bv met uitparkeren, ineens stopt en in de P stand schiet. Heel irritant als je in een drukke parkeergarage snel wil uitparkeren en zowel vooruit als achteruit stopt hij steeds. Uitzetten en deur open en weer dicht en daarna weer starten helpt vaak.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan