Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Natuurlijk is de projectie van de HUD gepolariseerd, het spiegelen is waarschijnlijk op een (eveneens gepolariseerde?) coating in de ruit.
Als je dan het filter van de HUD projector een stukje (verder?) kunt (laten) draaien, moet het ook goed komen........
tot je volgende zonnebril weer een beetje anders gepolariseerd is.
#toleranties

Overigens is het citeren van wat direct boven je eigen bericht staat onnodig.
 

Leroyy

Nieuw lid
Hi alle,

Ik was 1 van de eerste met de kodiaq 2. Heb hem sinds juni, benzineversie. Inmiddels bijna 20.000km. Ik ben verre van tevreden, wel moet ik zeggen dat als alles werkt het een hele fijne auto is

Hierbij mijn ondervindingen en ben benieuwd of jullie hier ook past van hebben

Ik heb een hele lijst, wittebrug delft wimpelde het af met een vuiltje voor de sensor maar dit is het 100% niet
- regelmatig storingen tijdens starten en/of rijden. Ongeveer alle lampjes branden dan en geen enkele hulpfunctie werkt meer. Ook staat er bijv dat de rembekrachtiging weg valt en dat ik direct een onderhoudsplaats moet opzoeken
- start¿stop storing. Regelmatig, motor blijft niet stationair maar touren gaan op en neer(koude motor)
- bij langzaam rijden en dan rustig remmen schiet die in zijn parking en staat die vol op zijn rem
- bij parkeren pakt die elke stoeprand(hoe laag ook, als iets waar je tegenaan rijdt waardoor die vol in de remmen schiet
- speakers ( denk de middelste voor) kraakt al sinds begin, lijkt alsof draadje niet goed vast zit
- laatst deed ik mijn bijrijders raam open en toen ging die weer dicht

Kortom, auto is 6 maanden oud en de meeste storingen zijn al sinds het begin. Zowel anwb heeft alles gereset en wittebrug delft heeft volgens mij niks gedaan wat onacceptabel is voor een auto van 55k. Ik heb genoeg ervaring met auto¿s dat ik weet dat dit geen vuiltje is maar een hoop kinderziektes bij een nieuwe auto

Hoor graag jullie ervaringen
 

DFW

Nieuw lid
vandaag een flinke rit gemaakt met de MHEV 1.5 , Lauwersoog -Aalsmeer , onderweg cruisecontrol 'aan' op de A7 afsluitdijk ,
dat kan kennelijk alleen mèt lane-assist die ik standaard altijd uitzet vòòr vertrek , heel hinderlijk dat automatisch inhouden bij nadering van een voorligger , dus die weer losgekoppeld , dan ; Carplay bleef in Google-maps plotseling bevroren , raar ! , dan die lelijke Waze maar aangezet met die rot stem van Femke. Ook de spiegels veel meer motorgeluid maken dan aan m'n vorige. ( Audi Q3 ) . Achterlichten bleven ook een keer aan , nadat ik al 20 meter ver van de wagen was terwijl de voorkant wel uitging , heb op die afstand opengeklikt en sleutel ook
daar op de grond even neergelegd om even op de lichtknop aan / uit te drukken waardoor de achterlichten wel uitgingen. Naderhand herinnerde ik me dat die keer ik met de reservesleutel had gereden , want daarna heeft dat met de 'gewone' sleutel zich niet meer voorgedaan gelukkig. Al met al minor probleempjes , wel vervelend , verder eigenlijk geen klachten over deze auto na ruim 3000kms ,
hij rijd heerlijk ( fijner dan die Q3 )
 

DFW

Nieuw lid
vergat nog even de car-info te vermelden ;

hardware H10
Software 2460
ABT Hardware H41
ABT software 4043
Navigatie 24/10
Radiodatabase 1.31.44
Mediacodec 3.1.4

dat was 't.
 

Darks

Nieuw lid
Toch stilletjes aan het hopen dat mijn 2025 Kodiaq waar ze nog aan moeten beginnen al wat minder kinderziektes mee zal hebben. Zou toch wel mogen want het model is nu toch al meer dan een jaar geleden voorgesteld?

Als het een troost mag zijn, bij vergelijken met andere merken is het niet veel beter. En zo lang het software is, hopelijk binnen afzienbare tijd beterschap.
 
Ah, kijk.... Drie vlokken sneeuw en evenzoveel uitvallende systemen
Ja en toch ga ik je vertellen dat ik ongeveer het hele lijstje aan problemen heb gehad. Ook dat het voertuig niet wilde starten, alle veiligheidssystemen niet functioneel en noem de hele boel maar op. Na de update (drie weken terug) rij ik volledig storingsvrij en ook vanmorgen met de auto in de sneeuw (voorkant want achterzijde onder de carport) geen enkel probleem.

Enige dingetje na de update is dat hij met inparkeren nog wel wel een fors op de rem stampt. Ik heb zelfs het idee dat de sensoren minder gevoelig staan (of althans dat de software later ingrijpt).

Neem van mij aan dat er momenten waren dat ik het liefst dat ding in de brand had gestoken maar geniet er nu wel van. Als het blijft zoals nu kan ik niet ontevreden zijn. Mag ook wel na ruim 38000 kilometer tobben...
 
@MikeyMan Speciaal even het natte ingelopen ;)
@DFW Betreft de MHEV

hardware H10
Software 2460
ABT Hardware H41
ABT software 4043
Navigatie 24.10
Radiodatabase 1.31.44
Mediacodec 3.1.4

Vorige software versie ben ik niet van op de hoogte.
 

Bijlagen

  • software.jpg
    software.jpg
    109,8 KB · Weergaven: 29
Mijn auto begin december afgeleverd. Tot nu toe 1 keer een probleem gehad waarbij het overschakelen van elektra naar bezine niet goed liep en ik niet meer harder dan 60 kon rijden.
Bij de dealer bleek er een stekker niet goed vast te zitten welke waarschijnlijk het probleem veroorzaakte.

Sensoren staan redelijk strak afgesteld maar daar kan ik tot nu toe wel aan wennen. 1 keer een ingreep gehad bij het achteruit rijden terwijl er nog wel 10 cm aan ruimte was.
 
Hierbij ook een update van mijn ervaringen met de Sportline PHEV na een ritje Oostenrijk heen en weer. Qua rijplezier en vermogen meer dan tevreden. Stoelen vind ik iets minder comfortabel dan in de vorige sportline. Na drie uur rijden begin ik de stoelen wel te voelen wat bij de vorige versie eigenlijk niet het geval was. Gaat toch maar een keer naar de setup kijken of ik het iets anders kan instellen. Qua ingrepen geen noemenswaardige momenten. Heb wel de trafficassist alleen op lane assist staan en niet de snelheidsherkenning en wegvoorspelling aan. Wel wordt mijn vrouw heel ongerust van alle waarschuwingspiepjes. Soms de vermoeidheidsherkenner, en soms de stuurcontrole en heel soms de afstand tot een andere auto. Maar de acc werkt goed en de file assistent ook. Het snelladen ook geprobeerd maar Max 29kw is wat hij haalt. Bij gewone laders 10kw en gezien het prijsverschil en de tijd van opladen zijn die eigenlijk ook voldoende. Maar ook met een lege accu rijdt de auto prima en krijgt af en toe hulp van de electro motor die tijdens het rijden/remmen weer oplaadt zodat hij nooit helemaal leeg is. Vindt het wel jammer dat je niet specifieke rit informatie kan zien zoals bij de Connect lite app. De statistieken per dag of week geven een vertekend beeld omdat alle rijmodi door elkaar heen worden berekend met als gevolg te lage energie verbruik (gem) of brandstofverbruik. Ben benieuwd of andere Skoda rijders hier een andere oplossing of app voor gebruiken? Tot slot: ondanks een volle batterij, kan je accu ook leegraken als je een koelkastje in je auto op de 12v aansluiting aan laat staan ‘s nachts. wegenwacht bracht gelukkig met een startkabel de oplossing…..het ouderwets aanduwen zit er niet meer in met zo’n auto vol electronica
 
@MikeyMan Dat is wel vreemd idd. Maar denk dat jouw constatering juist is. Ik had dacht ik hier op het forum ook ergens gelezen dat de update tijdelijk was terug getrokken. Maar wellicht was dit voor de MHEV idd.
 

Jeroen Middag

Nieuw lid
.........Tot slot: ondanks een volle batterij, kan je accu ook leegraken als je een koelkastje in je auto op de 12v aansluiting aan laat staan ‘s nachts. wegenwacht bracht gelukkig met een startkabel de oplossing…..het ouderwets aanduwen zit er niet meer in met zo’n auto vol electronica
Gaat de 12 volt aanskuiting niet uit bij uitschakeling van de auto? Dat is eel iest om rekening mee te houden dan..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan