Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Nu ook een rare storing in de auto zitten, storing vermoeidheid sensor, is toch wel apart.

Bijlagen

• IMG_1035.jpeg
    IMG_1035.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 41
  • IMG_1034.jpeg
    IMG_1034.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 41

MikeyMan

Senior Member
Lat me raden, je betaald ook niet contactloos en al helemaal niet met de mobiel…?!?

Jawel hoor. Dat vraagt netjes om een fingerprint en dat signaal is niet van meters afstand op te pikken. En als het mis gaat is het max 50 euro. In tegenstelling tot mn auto.

Marchel1

Actief lid
Sinds 2022 is de Kessy sleutel veiliger gemaakt door het radiosignaal uit te zetten als de sleutel niet beweegt. Dieven die de sleutel uit willen lezen als deze in de la ligt of in een jaszak aan de kapstok hangt hebben pech.

Zo werkt Kessy (Skoda.nl)

hemi24

Forumguru
Daarbij signaal van een reguliere afstandsbediening is ook af vangen…

Willen ze de wagen persé hebben, nemen ze hem hoedanook wel mee!

Jeroen Middag

Nieuw lid
Ik rijd nu een rav4. 1 op de 50 worden daarvan gestolen door de sleutel te copieren. Dus voor mij wordt de kans alleen maar kleiner dat mn auto weg is met de kodiaq. Zelf zou ik t liefst deze optie niet hebben maar t hoort er nou eenmaal bij. Nu meld ik dagelijks mn sleutel af na t sluiten van de auto via een knoppen combinatie op de sleutel.

Steulel in een blikken doosje leggen werkt ook prima. Dat is een mooie faraday kooi waar amper nog wat meetbaar signaal uit komt.. Uiteraard zijn er ook fancy doosjes/mapjes te koop die het zelfde doen..

MikeyMan

Senior Member
Dat maakt het dievengilde verbazingwekkend weinig uit. Maar zoals je zegt als ze hem echt willen hebben, nemen ze hem toch wel mee.

EdK

Forumguru
Liever 4x een makkelijke Kodiaq dan 1x een hele moeilijke BMW
Wel onlangs zijn er hier in de buurt een 5 tal BMW's compleet leeg getrokken in een uurtje tijd !
Schades waren groter dan het gestolen goed , maar blijkt dat die mestwagens ook erg makkelijk leeg te trekken zijn.
Alleen wat vele dieven tegenhoud is die mestlucht uit die wagens............ :koffie:

Joepo

Lid
  • Interieurdelen in deur ratelen bij muziek bij onderdelen met meer bass- Gaat dan om de kunststof strip boven de deurhendel. Bij vasthouden verdwijnt dit. Zou ik niet verwachten in een Canton uitvoering
Voor degenen die dit niet horen kan ik Bob Marley “Don’t worry” aanbevelen :giggle: In m’n vorige auto klonk het prima, in de Kodiaq komen de deurpanelen bijna los.
Iedere installatie heeft wel wat resonantiefrequenties, maar dit is wel overdreven.

Vandaag voor de tweede keer dat mijn kodiaq niet wil starten. Alle lampjes gaan wel branden maar de motor start niet. 1 ste keer was vorige week. Na 5 minuten starte de motor als nog.
.........

Net enkele dagen geleden voor de eerste keer ook last van gehad. Tientallen keren het contact opgezet en terug afgezet, maar motor wilde niet starten. Er gingen wel telkens een hoop lichtjes branden, en er kwam ook elke keer een waslijst aan foutmeldingen (over zowat elk hulpsysteem dat niet beschikbaar was) maar verder niet in gang te krijgen.
Uitgestapt, auto vergrendeld en te voet gaan winkelen.... Half uurtje later kwam ik thuis, nogmaals proberen starten en alles werkte alsof er niks aan de hand was.

Ik de brief van Skoda over de terugroeping/softwareupgrade stond ook letterlijk te lezen: "...in extreme gevallen wil de auto zelfs niet meer starten" dus ik wist wel onmiddelijk dat het verband hield met alle andere foutmeldingen die ik al eerder had zien voorbij komen.

10 januari afspraak bij de dealer voor "de upgrade", hopelijk gaat ie goed...

Laatst bewerkt door een moderator:

Stefan_L.

Nieuw lid
Beste RonKar,
Ik ben sinds juni van dit jaar eigenaar van een nieuwe Skoda Kodiaq 1.5 MHev en vandaag staat deze voor technisch onderhoud bij de Skoda dealer i.v.m. een viertal storingen (met bijbehorende piepjes en oranje lampjes):
1. Side Assist is niet beschikbaar;
2. Lane Assist is niet beschikbaar;
3. Front Assist is niet beschikbaar;
4. Pro-actieve inzittendenbescherming is beperkt.
Spontaan vanuit het niets ontstaan (dacht eerst dat de sensor(en) vervuild waren, maar na uitgebreide wasbeurt nog steeds de meldingen.
Ik zal later laten weten hoe / wat. In de afspraakbevestiging van Skoda stond wel vermeld:
"S-Assistentiesystemen Terugroepactie-nr: 91SV"
Wat dit betekent weet ik niet (bekende terugroepactie ivm storingen?), maar wellicht weten forumleden dit uit ervaring?
Wordt vervolgd!

MikeyMan

Senior Member
Ik werd net door skoda teruggebeld nav een mail die ik had gestuurd na het ongeluk. Willen er ook een veiligheids melding van gaan maken. Geen idee wat het inhoudt. We gaan het zien.

Darks

Nieuw lid
Zijn er leden die met de MK2 met DCC al wat kilometers gemalen hebben? Initieel was ik terughoudend om deze in de optielijst mee te bestellen (ondanks lovende reviews) gezien er wat problemen mee zouden zijn (bonkend geluid bij drempels). Inmiddels heb ik echter ook al een reactie gelezen van een officieel VW kanaal (ging over DCC pro bij de nieuwe Passat) dat ze het probleem erkennen en inmiddels de slechte absorbeerders niet meer geleverd zouden mogen worden.

Bovenaan Onderaan