Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

VanRoyal

Forumguru
Ik heb nu 1600 km met de DCC gereden en heb geen bonkend geluid bij drempels gehoord. T.o.v. de Kodiaq 1 vind ik hem juist heerlijk rijden over drempels. Verschil tussen sport en normaal vind ik wel groter / duidelijker dan tussen normaal en comfort.
 

MikeyMan

Senior Member
Goed... Ik had weer een nieuwe. Achterlichten gingen niet uit. Pakte voordat ik de hond uit ging laten iets uit de auto. Bij terugkomst drie kwartier later stonden de achterlichten nog aan.

Open/dicht hielp niet. Eerste keer op contact ook niet. Pas de tweede keer ging het spul uit...

Serieus vijf jaar een 5008 gereden, geen enkel issue... Denk je van het Franse spul af te zijn... Veel Franser wordt het niet allemaal. :tongue:
 

hemi24

Forumguru
Defecte accu’s, achterlicht die nietuit gaan…

Waar hebben we dit eerder gehoord? Klinkt een beetje als dezelfde problemen van de Octavia 4 van zo’n 4 a 5 jaar terug… :arghh:
 

EdK

Forumguru
Waar hebben we dit eerder gehoord?
Ehhh Mercedes Citan !!
Collega heeft in 2 jaar al 3 nieuwe accu's er in gekregen en verlichting staat rondom in random met afgesloten deur gewoon aan
Heeft wel als voordeel dat zijn wagen op drukke plek makkelijk te vinden is..... dat dan weer wel
 
Ik ga vandaag een mail opstellen naar de dealer met een CC naar PON met de volgende klachten erin:

1- Collission warning komt te pas en te onpas. Geen enkele reden voor ingreep. Situatie is echt gevaarlijk. Laatst al bijna iemand in de kofferbak bij het naderen van een rotonde. Auto voor mij trekt op, ik laat de auto uitrollen en krijg alsnog een keiharde ingreep als ik gas wil geven, waardoor de achterligger bijna bij me naar binnen reed. Ook in flauwe bochten naar links met aan de rechterkant geparkeerde auto's regelmatig de waarschuwing. Bij achteruitrijden uit een parkeervak gaat het systeem ook al vol in de ankers als er op een meter of 6 een voetganger loopt. Geen kruisend verkeer. Heb de irritatie hierover lang kunnen negeren, maar ben er nu wel klaar mee. Het levert levensgevaarlijke situaties op.
2- Spiegels kraken bij uitklappen. Nog nooit meegemaakt bij een auto en zeker niet in deze prijsklasse.
3- Om de haverklap meldingen van de Front Assist, dat de sensoren niet werken. Sensoren zijn gewoon schoon en het gebeurt in alle weersomstandigheden: Volop zon, regen, mist.
4- Achterklep gaat niet open met de schakelaar in de klep. Na een tijdje weer geprobeerd. Eureka: Hij gaat open.
5- FLuitend geluid bij regeneratief remmen. Komt in alle verschillende modi voor. Elektrisch, hybrid, lege accu, volle accu, maakt niet uit. Op het moment dat het geluid er is lijkt de remkracht ook wel minder, maar dat kan ook verbeelding zijn.
6- Achteruitrijd camera blijft heel erg lang aan staan.
7- Portierhendels aan de binnenzijde komen niet geheel terug in de ruststand. Blijven soms wel 1,5 tot 2 centimeter naar buiten staan.
8- Parkeersensoren zijn heel erg gevoelig afgesteld. Keiharde piep en alles rood houdt in dat je nog zeker 30-45 cm ruimte hebt.
9- Verkeersbord signalering werkt zeer slecht. Dit houdt ook meteen in dat je geen Travel Assist kunt gebruiken en dat je de Cruise Control niet kunt laten reageren op verkeersborden. Doe je dit wel, dan vertraagd de auto op de snelweg van 130 km/u naar 30 km/u terwijl er in de verste verte geen bordje 30 te zien is geweest, want die staan niet langs de snelweg!!
10- Krakende remmen bij het tot stilstand komen van de auto. Autohold staat uit. Heel erg vervelend geluid en doet enorm afbreuk aan het comfort.
11- In file situaties met veel optrekken vanuit stilstand reageert het gaspedaal heel erg bruusk na verloop van tijd. Als de accu leeg is en de verbrandingsmotor loopt, dan reageert de DSG ook schokkerig.
12- In filesituatie schakelt het ACC zich uit en rijdt de auto niet meer automatisch weg.
13- Laura de spraakassistent is niet uit te schakelen. Dit zou geen probleem zijn, ware het niet dat ze zich ongevraagd overal mee bemoeit. Ook zonder dat ik op het knopje druk.
14- De overgang van elektrisch naar hybride gaat gepaard met (een soort) inhouden van de auto voordat de verbrandingsmotor aanslaat. Je kunt het vergelijken met gevoel als je aangesleept wordt en je laat de koppeling opkomen. Dit merk je alleen maar bij het rijden in de bebouwde kom. Op 80 km of snelwegen merk je het niet.

Hardware: H10
Software: 2460
ABT hardware: H41
ABT software: 4043

Eens kijken hoe ze dit allemaal op denken te gaan lossen. To be continued.
 
Ja, het is een PHEV. Je zou toch mogen verwachten dat met die OTA's iedere Kodiaq ongeveer hetzelfde nummer zou moeten hebben.
 

Patron

Senior Member
Mijn PHEV heeft versie 2465 en heb wel wat minder problemen dan jij.

Waar ik met name last van heb / mee zit:
- Spiegels die herrie maken
- Parkeer sensoren die hyper gevoelig zijn
- CarPlay wat disconnect en alleen terugkomt na reboot van het systeem
 

verbaant

Actief lid
Vandaag geprobeerd een afspraak te maken voor de software update. Maar blijkbaar moet ik eerst een brief van Pon krijgen voor de terugroepactie? Iemand al zoiets van Pon ontvangen? En iemand de software update al laten doen?
 

verbaant

Actief lid
Ik heb mijn verkoper gebeld naar aanleiding van berichten hier op het forum, en die zei dat ik een afspraak kon maken. Omdat mijn verkoper wat ver weg zit kon dat gewoon bij een dealer in de buurt. Alleen daar kreeg ik te horen dat ik voor een terugroepactie online een afspraak moest maken en daar een code moest invoeren. Die code zou dan weer van Pon moeten komen. Echter: officiële terugroepacties staan ook altijd online (oa via ovi.rdw.nl) maar daar zie ik niets van. Ik vraag me nu dus een beetje af of het een officiële terugroepactie betreft? Of is het een 'gewone' software update? Maar kan die dan niet 'over the air'?
 

johnboy

Donateur
Code zal wel ivm garantie moeten, dat zou in 2024 niet meer nodig moeten zijn, auto is geregistreerd etc, weird...
Men noemde het een terugroepactie maar niet een actie die op RDW komt.
OTA voor kleine updates bij andere types wel gezien, grotere tot op heden via dealer. Er gaat wel eens wat mis, dan daar actie ipv op de oprit of elders.
 

johnboy

Donateur
Yep, twee weken geleden, nu heel veel minder meldingen dat front assist etc het niet doen. Gisteren wel 1 die direct wegging na ruitenwissers gebruikt te hebben.
Nu frequent 4 graden melding ;)
Fluittoon bij remmen nog niet weg, nog voor terug. Verder geen storingen gelukkig.
 
Bovenaan Onderaan