Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

VanRoyal

Forumguru
Ik was redelijk overtuigd om een Kodiaq sportline PHEV te bestellen maar als ik zo alle reacties en storingen lees hier en op andere fora durf ik het eigenlijk niet aan. Wat zijn er veel meldingen van storingen zeg!

super vervelend voor de eigenaren
Laat ik je dan proberen enigszins gerust te stellen. Ik heb in 4500 km nagenoeg geen problemen. Althans, niet in de mate die je hier leest. Sensoren doen het prima, 1 of 2 keer gedurende een paar minuten een melding dat vermoeidheidsdetectie niet werkte, 1 of 2 keer Android auto verbinding verloren. De software heeft soms wel een eigen willetje, krijg regelmatig de melding dat er nieuwe instellingen zouden zijn, maar of dat dan ook echt iets wijzigt is onduidelijk. Vaak staat side assist dan uit maar die is snel weer aangezet. Klein ergernisje, maar zit het gebruik niet in de weg. Voor de rest vind ik het echt een heerlijke auto en heb geen spijt dat ik hem heb gekocht.

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ach ja als je alles spiegelt op alle wagens die geproduceerd worden dan valt het allemaal wel mee !
De mensen die probleemloos rijden die zie je hier niet !
Maw de goede verhalen lees je niet of nauwelijks, maar degene die problemen hebben worden door een select groepje vaste leden vaak wel zo ver op weg geholpen dat ze na tijdje toch ook probleemloos rijden omdat die leden hun kunnen helpen of dat men hier antwoorden krijgt waarmee je bij je dealer kunt aankloppen waar hij naar moet kijken of moet updaten....
Dus ja als je je koop alleen laat afhangen van de problemen die je hier leest , tsja neem dan een ander merk met OOK problemen maar een minder actief of geen forum waar je terecht kunt.
Want de dealers weten vaak ook niet waar ze een probleem moeten vinden, want ja ze waren eerst veel mechanisch bezig en nu moeten ze als digibeet opeens IT'er zijn........ :pieker:

Vanmorgen na 5 minuutjes van huis te zijn melding versnellingsbak storing, doorrijden mogelijk.
........
Beste Puppy2,
Ik heb exact hetzelfde issue voorgehad met mijn Kodiaq (+/- 2500 km op de teller).
Ben hiermee naar mijn dealer gegaan. Die hadden het uiteindelijk over een defecte klep in het motorsysteem die de veroorzaker zou zijn.
Heb binnenkort een afspraak om dat te laten herstellen. Hopen dat dit werkt ...
Mocht je het issue nog een keer voorhebben: Bij mij werkte het door de auto aan de kant te zetten, uit te schakelen en daarna opnieuw te starten. Was gelijk van de issues verlost. Scheelt wellicht een hoop onveilige remsituaties en motortoeren onderweg naar de dealer of naar huis. Uiteindelijk moeten we zuinig zijn op onszelf (en de kodiaq). :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik sluit me aan bij Chris. Inmiddels 6000km gereden met de PHEV. Alleen, zoals eerder geschreven, software van de camera aangepast maar voor de rest geen problemen. Ik denk inderdaad dat je op dit Forum alleen vooral de negatieve zaken hoor.

Joepo

Lid
@Germar Ik denk van niet. Het zijn softwareproblemen en ik zie ze allemaal terug bij de mensen die ik ken met een nieuwe Kodiaq.

VW en de merken die erbij horen staan helaas niet al te best bekend om hun software.
Praat maar eens met eigenaren van ID3/4 auto’s…

Puppy2

Nieuw lid
Nou als jullie klagen over de sensoren van de Kodiaq dan moeten jullie eens een Tiguan proberen, alles piept als de oprit op of af wil rijden, daar waar mijn Kodiaq minder of niet piept.
Heb de Tiguan als leen auto gekregen maar die piept dus ook en nog harder dan de Kodiaq.

Hoop uiteraard dat ik niet te lang en vaak leen auto’s ga nodig hebben en weer snel in mijn heerlijke Kodiaq mag rijden.
Bij Opel heb ik toen echt alle modellen te leen gehad omdat die van mij vaker in de garage stond dan op mijn oprit, dus niet alleen Skoda’s komen met problemen.
Vorige Skoda Kodiaq had alleen het stuur probleem en ga er vanuit dat nu alleen dat versnellingsbak /rem/vermogen storing het probleem gaat zijn.

Ik zou ook na deze Kodiaq zo weer een nieuwe halen tenzij we dan besluiten toch kleiner te gaan rijden. Maar dat zien we dan wel, ben nog lang niet uitgekeken op deze Kodiaq.

Je kan pech hebben met een auto. Ik reed van ford 2x een focus, een cmax en 2x een mondeo. Nooit echt problemen gehad. Mn broer koopt een focus welke een doffe ellende is. En zo had ik ooit een peugeot als pech auto. Ik krijg 4 april mn Kodiaq, hoop op een goede softwarestand en verder wat geluk. Als je echt probleemloos wil rijden kun je beter naar honda of toyota kijken.

Op soms een keer de melding over hulpsystemen die daarna wel weer gewoon werken ook hier geen problemen verder. Wel mee eens dat de sensoren wel heel veilig zijn afgesteld en hierdoor onterecht een keer een noodstop. Ook had ik laatst nog ruimte zat en ging auto al in vooralarm met rode knipperend logo in display. Maar verder zeker heel tevreden over mijn tweede kodiaq.

MikeyMan

Senior Member
Nou, heb mn auto weer terug... Vijf dagen weg geweest voor schadeherstel... Twee dagen langer dan ingeschat... Rekening rond de 5500 euro.

Bakk

Nieuw lid
Sinds dinsdag weer de auto terug. Heeft in totaal zo’n twee weken bij de dealer gestaan.

Ze hebben uiteindelijk de hele cruise control hendel vervangen en een van de camera’s.

Ben tot dusver nog geen problemen tegen gekomen.

Had die twee weken overigens een vrij nieuwe VW Golf als leen auto, die had de zelfde troebele achteruitrijcamera als de Kodiaq.

Marchel1

Actief lid
Boefjes zijn het, stiekem kaartupdates installeren :-)
Zit er hier ook op, gebruik alleen de navi van de Skoda niet.
Nu graag een update die zorgt dat draadloos Android Auto (of CarPlay) gewoon verbonden blijft en eentje die ervoor zorgt dat het laden niet stopt als ik klimatiseren in de app activeer.

Verder zoals anderen ook aangeven erg tevreden met de Kodiaq. Fijne grote auto waarin het heerlijk rijden is.

MikeyMan

Senior Member
Nee helemaal prima. Had alleen een melding verwacht.

Stopt het laden als je climatiseren aanzet? Of laadt ie ie niet extra bij in het climatiseren te compenseren?

Vanmorgen met 88% vertrokken... Het was koud... :(

Marchel1

Actief lid
Als ik klimatiseren aanzet met de laadpaal aangesloten dan is het resultaat altijd een rood lampje. Klimatiseren gaat prima verder maar laden via de AC kan je vergeten.

MikeyMan

Senior Member
Ah ok, das apart. Als ie aan het laden is en ik zet climatiseren aan, maakt ie hem bij mij wel af. Maar door laden om de verbruikte accu te laden is er niet bij.

Bovenaan Onderaan