Dat was bij een Octavia welke ik een jaar of acht geleden had ook zo dat gekozen positie gehandhaafd werd. Maar de huidige versie duwt je naar het midden.De gekozen positie op de weg bepaalt hoe het systeem reageert; dat heb je als bestuurder zelf in de hand…
Daarnaast: lane assist kun je uitzetten!
Ik lees nu pas bij, even afkloppen...bij mij tijdens laden climatiseren gaat goed, auto aan paal en 's-ochtends climatiseren gaat ook goed en auto laad bij.Ah ok, das apart. Als ie aan het laden is en ik zet climatiseren aan, maakt ie hem bij mij wel af. Maar door laden om de verbruikte accu te laden is er niet bij.
Hier niet anders en als ik ook elders op het forum kijk zijn er meer. Klimatiseren werkt prima, alleen niet met een aangekoppelde laadpaal (thuis of openbaar) en een volle accu. Tenminste het klimatiseren werkt dan prima maar dan met gebruik van de accu in plaats van de laadpaal zoals het volgens de handleiding zou moeten gaan.@johnboy is dat een laadpaal thuis of een publieke paal?
Ik vertrek deze dagen met 85-90% acculading
Ik weet eigenlijk ook niet of hij zachter geveerd is of gewoon 'anders'.... Het is een andere auto, dus dat het anders voelt is logisch.Lijkt me idd niet aan te passen, hoogstens andere veren steken.
Je probleem verrast me wel want ik heb specifiek gelet op dit gedrag bij de testrit en op basis van de standaard ophanging geen DCC aangevinkt (ook omwille van de kostprijs van onderhoud/problemen op langere termijn). Mij beviel de Kodiaq 2 dus wel prima en niet te zacht geveerd. De meeste reviews raden DCC ook aan om de auto comfortabeler te maken (zachter) en niet meteen om deze nog stugger te maken.
Gezien ik van een sportieve Focus St-line kom en vooral wiebelverhalen las over de Skoda Superb 3 en in mindere mate Kodiaq 1 was ik hier dus beducht voor maar ik vind de Kodiaq 2 dus mooi gebalanceerd in standaard onderstel.
Maar goed, alle beleving is voor iedereen anders natuurlijk.
@MarcelV ik heb dezelfde problemen dat mijn 12v accu leeggetrokken terwijl hij aan de laadpaal hangt. Ik heb een Octavia met dezelfde motor en hetzelfde probleem. Als de accu nog enigszins stroom heeft is het een kerstboom van foutmeldingen. De anwb langs laten komen en eerst moesten alle foutmeldingen geschoond worden en daarna kon hij pas seer gestart worden. Ik zit nu voor de 2e keer deze week op de anwb te wachten. Ik weet zo goed als zeker dat ik hem op P heb gezet en de handrem heb aangetrokken voordat hij aan de lader is gehangen.Update: het blijkt dat wanneer de auto niet in de “P” gezet wordt na stilstand en op de handrem wordt gezet, maar gewoon wordt uitgezet (wat denk ik iedereen doet), en dan aan de lader wordt gehangen dat dan de 12 volt accu wordt leeggetrokken. Hier is nog geen oplossing voor, maar dus wel een workaround. (In P / handrem zetten) Tevens updates gehad voor de overgevoelige lane assist & emergencystop, het uitvallende nav scherm, en het niet achterruit kunnen rijden met aanhanger. We gaan hem volgende week maar weer ophalen dus. Grappige mededeling was dat ze er een dag mee bezig zijn geweest maar dat er geen schroevendraaier of ringsleutel aan te pas gekomen was![]()
Waarom in vredesnaam zou "iedereen" die zijn auto wil verlaten de keuzehendel niet in "P" zetten? Dat is voor elke automaatrijder normaal gesproken toch een vanzelfsprekend automatisme? Over het bovendien vastzetten van de handrem kun je nog twisten - dat doe ik ook zelden (alleen op een helling, maar bv. nooit op mijn eigen oprit, die toch op ca. 1% afschot ligt) omdat de bak de boel in P-stand blokkeert.wanneer de auto niet in de “P” gezet wordt na stilstand en op de handrem wordt gezet, maar gewoon wordt uitgezet (wat denk ik iedereen doet)
Waarom in vredesnaam zou "iedereen" die zijn auto wil verlaten de keuzehendel niet in "P" zetten? Dat is voor elke automaatrijder normaal gesproken toch een vanzelfsprekend automatisme? Over het bovendien vastzetten van de handrem kun je nog twisten - dat doe ik ook zelden (alleen op een helling, maar bv. nooit op mijn eigen oprit, die toch op ca. 1% afschot ligt) omdat de bak de boel in P-stand blokkeert.