Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

hemi24

Forumguru
Al eens de verbinding op zowel mobiel als wagen helemaal verwijderd en vervolgens opnieuw de verbinding proberen te maken?
 

hemi24

Forumguru
Storing: "Regenereren roetfilter noodzakelijk" Dit gaat zoals gebruikelijk helaas bij Skoda gepaard met keiharde pieptonen. Maar ook met een motor die een paar versnellingen terug gaat en hoog in toeren wordt gejaagd gedurende een 20-tal seconden. Het gaspedaal reageert dan ook totaal niet meer. De normale situatie herstelde zich weer en verder geen last meer gehad. Levert wel weer een gevaarlijke situatie op, want je schrikt je echt kapot als het gebeurd.

Geen idee waardoor dit ineens optreed. Auto heeft inmiddels 8700 kilometer gereden. Dit is naast alle andere storingen weer de zoveelste.

Wat de auto heeft proberen te doen, is wat er in de handleiding als volgt staat omschreven:

1740081429020.png
 
Weet iemand wanneer we de grote Jan software update kunnen verwachten ??

Ik heb mijn Kodiaq bus edtion 3 weken geleden opgehaald en begin nu last te krijgen van de melding dat ik mijn stuur moet vasthouden terwijl ik het stuur met 2 handen vast heb. Overdreven het stuur bewegen helpt niet echt en heb 2 x gehad dat de gordels werden aangespannen net voor de noodstop. Dat is me nu al 2x op de snelweg overkomen !!! Levensgevaarlijk.
Verder is mijn adaptive cruise control knop op de hendel na 4x gebruiken al lam en onbruikbaar. ( = backorder en levertijd onbekend)
Achteruit rij camera is van bedroevende kwaliteit. Ik zie heel veel pixels en onscherp beeld (ja camera is al schoongemaakt).
De parkeer sensoren zijn heel erg veilig afgesteld zodat normaal parkeren soms ook erg lastig is. De auto stopt terwijl er heel veel ruimte beschikbaar is.

opmerking: de stoelmassage werkt wel super :cool:
 

Peanut

Senior Member
Na 5 jaar trouwe dienst moet mijn blauwe beer vervangen worden per 3 juli, maar als ik hier zo mee lees vraag ik me af of het weer een Kodiaq gaat worden....
 
Ik rijd sinds twee weken ( en 2000 km verder) in een kodiaq MHEV ( dus geen PHEV…) , rijd heerlijk , alleen ACC gaat vervangen worden, is onder garantie , deed het niet vanaf het begin.
 

wdejong32

Actief lid
Wat ik me zo afvraag,,, ik lees over heel veel storingen en foutmeldingen maar is dit alleen met de hybride of ook met het tweede model kodiaq met alleen de benzine motor ???? mijn dealer mailde vandaag dat hij namelijk een race bleu sportline kon bestellen in het buitenland met alleen de benzinemotor en goedkoper dan in Nederland ,,, hier is de sportline niet te krijgen met alleen de benzinemotor ,,, dus niks elektrisch,,,,,,,& DSG7 ... 110 KW 150 pk /250 nm ik heb toch liever de gewone benzine motor zonde elektrisch ,, is ook een stuk lichter i.v.m. wegenbelasting aangezien ik hem privé rijd ,,, klinkt interessant

ik rij nu ook een sportline van 6-2023 met 44500 km erop en probleemloos mee gereden al deze tijd
 
Na 5 jaar trouwe dienst moet mijn blauwe beer vervangen worden per 3 juli, maar als ik hier zo mee lees vraag ik me af of het weer een Kodiaq gaat worden....
Ik las alle problemen pas na t bestellen. Ik dacht toen, waar ben ik aan begonnen. Maar wat je leest zijn voornamelijk de slechte ervaringen. Ik heb t idee dat de latere software en/of hardware minder problemen hebben
 

Patron

Senior Member
Mensen posten vaak alleen slechte dingen. Over het algemeen ben ik tevreden, sommige dingen zijn wennen en andere dingen even afwachten. Software gedoe had ik met mijn O4 PHEV ook
 
Voor mij is t wennen aan t idee dat er problemen zijn met een auto. 5 jaar(148.000km) probleemloos gereden met mn rav4, allen 3 sets banden en oliewissel. Nog steeds op mn eerste remblokjes. 0 storingen 0 problemen. Maar je kan altijd pech of geluk hebben met een auto. Er zijn zelfs mensen die franse auto's blijven rijden..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ronald1970

Nieuw lid
Mensen posten vaak alleen slechte dingen. Over het algemeen ben ik tevreden, sommige dingen zijn wennen en andere dingen even afwachten. Software gedoe had ik met mijn O4 PHEV ook
Ook ik heb verschillende irritante storingen gehad die hier zijn gemeld en meestal ook spontaan weer zelf herstellen..
Maar over het algemeen ben ik zeer tevreden met de auto, korte ritjes doe ik zo veel mogelijk elektrisch en over grote afstanden rijd ik echt lekker zuinig met laag benzine verbruik.
Ik moet opnieuw leren rijden(vorige auto was een Seat Ateca 2017) dit door alle nieuwe hulpmiddelen die verplicht zijn geworden van de EU. Om deze aan te kunnen laten passen zodat deze uit blijven staan bij een nieuwe rit moeten we nog even geduld hebben zoals ook reeds eerder op dit forum is gemeld.
 

Patron

Senior Member
Sommige dingen een je snel aan zoals ISA uitzetten met 2 drukken op de knop.
Sensoren zijn niet te voorspellen maar met kou was het heel erg.
 

johnboy

Forumguru
Van de week is mijn PHEV naar de garage geweest voor de reparatie aan de versnellingsbak i.v.m. de fluittoon. In totaal 3 dagen weg en de fluittoon is verdwenen. Leenauto gehad (gratis). Top!
 
Hebben ze nog een technisch verhaal verteld wat de oorzaak was? hoe het opgelost is?
Tot nu nog geen enkel probleem ondervonden, al staat er ook nog maar 350 km op :rolleyes:
 

Joepo

Lid
Na de update:

sk.jpg

2460 zat er al in, is niet gewijzigd, tenzij de versie niet is opgehoogd, wat niet echt handig is.
Verder merk ik geen verbetering na ca. 2 weken. De hulpsystemen geven nog regelmatig een storing. Nieuw was dat de auto niet meer in D wilde, na een keer opnieuw starten ging het gelukkig wel.
 
Wat de auto heeft proberen te doen, is wat er in de handleiding als volgt staat omschreven:

Bekijk bijlage 115482
Nee, dit is niet wat ik bedoel. Dit is als je het roetfilter "handmatig" wil reinigen als je dat symbooltje krijgt. In mijn geval doet de auto het gewoon zelfstandig en krijg je een grote gele melding/waarschuwing in beeld. Dus auto loopt zelfstandig op in toeren door terug te schakelen. Je kunt dan niets zelf meer doen. Gaspedaal reageert niet en flippers aan het stuur ook niet. Is een hele onprettige en niet zo veilige gewaarwording als je op de snelweg rijdt en de auto lijdt zijn eigen leventje.
 
Bovenaan Onderaan