Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Inmiddels de info gehad dat alle Kodiak II met een softwareversie op de laadunit <= 3093 dit probleem hebben en dat ze deze vooralsnog niet kunnen upgraden door een conflict met andere software in de auto. Hier is voorlopig geen oplossing voor. Ook de workaround “in P zetten voor uitschakelen en laden tot max 80%” werkt hier niet.
Dus toch een hardwareprobleem in relatie tot software. Te duur voor een terugroepactie op hardware misschien?
Ik krijg een beetje t gevoel dat t aanmodderen blijft. Inmiddels is de kodiaq al bijna een jaar in productie..

hemi24

Forumguru
Ik krijg een beetje t gevoel dat t aanmodderen blijft. Inmiddels is de kodiaq al bijna een jaar in productie..

Sterker nog: het lijkt er behoorlijk op dat een hoop kinderziektes die 5 jaar terug in de Octavia 4 zaten, ook gewoon in de nieuwe Kodiaq terecht zijn gekomen!

Het is echt onbegrijpelijk.. je zou denken dat men ergens wel van leert en denkt van Oooja.. weten jullie nog? Collega’s van de software: bij de vorige modelle was alles vertieft. Misschien motte jullie deze keer ff wat beter je best doen.. maar nee.. die memo hebbe ze niet gehad..

Vandaag is er een nieuwe cruise control hendel gemonteerd. De Set knop was lam na welgeteld 385 km, deze bleef constant ingedrukt, dus dan deactiveerde ie de acc en dus de cruis control. Hopelijk was dit een incident met me nieuwe Kodiaq, verder geen klachten.
Is een er trouwens een optie om de acc geheel uit te zetten? Afstandsregeling is behoorlijk irritant op de snelweg.

pieterpaul7

Nieuw lid
Ik heb mijn auto sinds eind september, veel problemen gehad en ook diverse keren een reset gehad, de problemen zijn mn software gerelateerd. Nu veel last van Lane-assist die een eigen leven leidt, verder problemen met cruis control, daarvoor moet een nieuw onderdeel gemonteerd worden, daar wacht ik nu op.
Ik wordt deze auto zo zat dat ik overweeg hem van de hand te doen al kost me dat veel geld, dit is niet meer fijn en relaxed auto rijden, zeg maar het is een gevaarlijke auto.

Ik absoluut niet, heb overigens geen enkel probleem met mijn PHEV. Alles werkt naar behoren.
8000km gereden op verschillende (auto) wegen.

Canon-Eye

Forumguru
Nou...
Ik zie nog wel eens berichten op dit forum over auto's die zonder realistische aanleiding spontaan in de ankers gaan.
Dát lijkt mij toch wel een gevaar - en wel eentje waar niet de bestuurder maar de fabrikant verantwoordelijk voor is.

1983jeroen

Forumguru
Is een er trouwens een optie om de acc geheel uit te zetten? Afstandsregeling is behoorlijk irritant op de snelweg.
Kun je op de Kodiaq niet kiezen tussen acc en cc?

Geef het ook wat tijd om er aan te wennen. Ik heb alleen acc en zou echt niet meer anders willen.
Er zijn situaties dat gewone cc handiger zou zijn, maar voor 95% van mijn gebruik vind ik acc veel fijner

Patron

Senior Member
Ik heb de mijne vanaf eind november en bijna 7k erop staan. Het is een PHEV, maar en ik klop het af tot nog toe weinig issues.

Wel met wegrijden van de parkeerplaats als de gordel niet om is (om hem op een niet laadplek te zetten) dat ie continue op de rem schiet, maar met gordel om geen last van. Vast een veiligheidsdingetje.

Verder last met CarPlay die soms de verbinding verliest, maar niet spontaan op de snelweg in de ankers oid.

Ja en toch ga ik je vertellen dat ik ongeveer het hele lijstje aan problemen heb gehad. Ook dat het voertuig niet wilde starten, alle veiligheidssystemen niet functioneel en noem de hele boel maar op. Na de update (drie weken terug) rij ik volledig storingsvrij en ook vanmorgen met de auto in de sneeuw (voorkant want achterzijde onder de carport) geen enkel probleem.

Enige dingetje na de update is dat hij met inparkeren nog wel wel een fors op de rem stampt. Ik heb zelfs het idee dat de sensoren minder gevoelig staan (of althans dat de software later ingrijpt).

Neem van mij aan dat er momenten waren dat ik het liefst dat ding in de brand had gestoken maar geniet er nu wel van. Als het blijft zoals nu kan ik niet ontevreden zijn. Mag ook wel na ruim 38000 kilometer tobben...
Ruim voor de kerst een update ontvangen en nadien dacht ik verlost te zijn van de problemen. Totdat afgelopen periode de boel weer begon te rotzooien. Wederom zeer heftige 'onterechte' ingrepen tijdens achteruit inparkeren. En sinds afgelopen maandag het hele riedeltje met waarschuwingen (camera gerelateerd) gaat af tijdens het rijden. Na de laatste van de vijf storingen begint hij weer opnieuw. Kan zo maar minuut of vijf doorgaan. In de tussentijd staat de auto op ruim 52K dus terugkijkend naar mijn vorige post toch bijna 14K zonder problemen gereden. Ik houd mijn hart vast....

Marchel1

Actief lid
Kennelijk begint er bij Skoda ook een belletje te rinkelen. Vanmorgen opeens een (voor mij) nieuwe app in het menu "servicemeldingen".
Uiteraard nu zonder berichten maar ben benieuwd.

FNaRK_02

Actief lid
Als ik de problemen lees die sommigen hebben, met name die remingrepen, hoeft het hier juist niet om de bestuurder te gaan maar is het echt de auto.

Uiteraard, maar het was meer richting @pieterpaul7 die als eerste en enigste bericht komt melden dat DE AUTO GEVAARLIJK IS
Trouwens verder geen teken van leven meer van betreffende persoon, waarschijnlijk zijn auto al verkocht of opgegeten door de zeer gevaarlijke Kodiaq ?

ik wordt deze auto zo zat dat ik overweeg hem van de hand te doen al kost me dat veel geld, dit is niet meer fijn en relaxed auto rijden, zeg maar het is een gevaarlijke auto.

Exact hetzelfde probleem met mijn vorige week geleverde Kodiaq. ACC Cruise control werkte de 1e 2 (korte) ritten. Daarna dezelfde foutmeldingen , en inmiddels kan geen enkele functie van de cruise control aan of uitgezet worden. Ik ga morgen naar de dealer.....
Ik had dit probleem ook: vanaf dag 1 heeft de autom cruise control niet gewerkt. Het zgn. "set" knopje was lam. Ook de Skoda montuer beaamde dit. Gisteren een nieuwe ACC hendel laten monteren en het probleem is weg, functioneert nu prima. Als je een afspraak maakt voor reparatie moet je echt aangeven dat ze dan een ACC hendel hiervoor moeten bestellen anders duurt alles nog veel langer, dit is echt de oplossing hiervoor.Verder vind ik mijn MHEV een fantastische reisauto. Sommige zaken moet je op de koop toe nemen ( achteruitrij camera ), er zijn ergere dingen.

Dat laatste valt mij wel op. Regeneratie met remmen is op zich erg fijn, beetje wennen maar werkt op zich goed. Alleen dat laatste stukje... Het lijkt alsof vlak voor je stilstaat de regeneratie stopt en er een soort aanpassing is in het remgedrag. Effect is dat ik meestal net iets eerder stil sta dan de bedoeling (en dat is beter dan net iets later :D) maar wel minder soepel dan ik gewend was met de vorige (niet PHEV) auto.
He Marchel , beodel je dat met regenreratie remmen dat het remmen dan soms wat "pompend" gaat ? Dat merk ik in ieder geval , is geen big issue maar weleven wennen.

Dan is dus de vraag of het ook merkbaar is als de regeneratie vastgezet wordt op sterk of zwak i.p.v. automatisch. Heb er zelf niet zo'n last van, maar verbaas me ook wel eens over de gasrespons en rem in de verschillende modi (hybride vs e-mode) en vol vs leeg.
Hallo A kodiaq: ik rijd een MHEV vanaf feb 2025: kun je mij aangeven hoe ik in de remgeneratie kan kiezen tussen sterk-zwak-autom?
Alvast bedankt.

Marchel1

Actief lid
Nee hoor. Meer dat de overgang van remmen op de elektromotor naar remmen op de schijven wat onnatuurlijk voelt en ik daardoor iets eerder en abrupter stil sta dan ik gewend was

Bovenaan Onderaan