Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Inmiddels de info gehad dat alle Kodiak II met een softwareversie op de laadunit <= 3093 dit probleem hebben en dat ze deze vooralsnog niet kunnen upgraden door een conflict met andere software in de auto. Hier is voorlopig geen oplossing voor. Ook de workaround “in P zetten voor uitschakelen en laden tot max 80%” werkt hier niet.
Dus toch een hardwareprobleem in relatie tot software. Te duur voor een terugroepactie op hardware misschien?
Ik krijg een beetje t gevoel dat t aanmodderen blijft. Inmiddels is de kodiaq al bijna een jaar in productie..

Het is echt onbegrijpelijk.. je zou denken dat men ergens wel van leert en denkt van Oooja.. weten jullie nog? Collega’s van de software: bij de vorige modelle was alles vertieft. Misschien motte jullie deze keer ff wat beter je best doen.. maar nee.. die memo hebbe ze niet gehad..

Vandaag is er een nieuwe cruise control hendel gemonteerd. De Set knop was lam na welgeteld 385 km, deze bleef constant ingedrukt, dus dan deactiveerde ie de acc en dus de cruis control. Hopelijk was dit een incident met me nieuwe Kodiaq, verder geen klachten.
Is een er trouwens een optie om de acc geheel uit te zetten? Afstandsregeling is behoorlijk irritant op de snelweg.

pieterpaul7

Nieuw lid
Ik heb mijn auto sinds eind september, veel problemen gehad en ook diverse keren een reset gehad, de problemen zijn mn software gerelateerd. Nu veel last van Lane-assist die een eigen leven leidt, verder problemen met cruis control, daarvoor moet een nieuw onderdeel gemonteerd worden, daar wacht ik nu op.
Ik wordt deze auto zo zat dat ik overweeg hem van de hand te doen al kost me dat veel geld, dit is niet meer fijn en relaxed auto rijden, zeg maar het is een gevaarlijke auto.

Bovenaan Onderaan