1983jeroen blauwe Octavia

JeSko

Forumguru
Wtf je verzint het niet !! :( wij moeten haast wel de pechvogels van het jaar zijn met onze Octavia's... Ik ben al bang om mijne vrijdag te gaan halen op de parking --' hoe kan die Yota rijder je ook raken gewoon? Meer dan plek zat lijkt mij toch --'

Wij leven en voelen oprecht met je mee Jeroen...
 

1983jeroen

Forumguru
Ik was net dat vak in gereden en dat had zij even gemist...
Blijft wel erg stom ja.

Gelukkig is de schade nu een stuk minder opvallend dan de vorige keer. Heb het ergste afgeveegd. Nu valt het niet echt op voorlopig
 

EdK

Forumguru
Ging zeker naar de AH om zijn rijbewijs te verlengen die hij pakkie boter had gekregen ??
Ja men zegt wel eens 7 magere en 7 vette jaren, hoop voor je dat dit het laatste jaar dan is...
Maar goed je kunt er wel nog mee rijden zo te zien..
 

1983jeroen

Forumguru
Ik twijfel nog over de hersteller. Het ging niet vlekkeloos vorige keer, maar uiteindelijk hebben ze het wel echt netjes gespoten enzo.
Ze hebben meerdere keren wat moeten spuiten toen en zonder enig zichtbaar kleurverschil.
 

hemi24

Forumguru
Wat een stumper ben je dan als je dit lukt in een auto met spiegels én parkeersensoren…
Valt bij mij wel onder stereotype Toyota rijder, iemand die dergelijke stunts klaar weet te spelen, sorry dat ik het zeg…
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Ik zat ook al te kijken, er zitten gewoon parkeersensoren op die Toyota...dan moet je die piep wel heel hard negeren...
Enorm balen weer @1983jeroen, t zit je idd niet mee met deze wagen.
 
Wat een stumper ben je dan als je dit lukt in een auto met spiegels én parkeersensoren…
Valt bij mij wel onder stereotype Toyota rijder, iemand die dergelijke stunts klaar weet te spelen, sorry dat ik het zeg…
Mijn vriendin heeft ook een Toyota, verder zeg ik er niets over ;)

@1983jeroen Inderdaad erg zuur dit. Onvoorstelbaar hoe slecht de gemiddelde autobestuurder kan rijden.
 

1983jeroen

Forumguru
Vanochtend even bij een hersteller in de buurt van werk geweest. Bumper hoeft niet vervangen te worden zeggen ze.
Ga het toch gunnen aan de hersteller in Tiel die eerder dit jaar gedaan heeft. Uiteindelijk hebben ze wel keurig werk geleverd. Ga er vanuit met de voorgeschiedenis dat ze nu ook weer alle moeite doen om mij tevreden te houden.
Morgen even langs daar en aanhoren wat de wachttijd is. In Nieuwegein hadden ze het over eind november ....:eek:
 

1983jeroen

Forumguru
Vanochtend bij de hersteller langs gegaan.
Bumper wordt hersteld. Klein randje plaatwerk moet gespoten worden en achterlicht waarschijnlijk vervangen.
Begin september wordt het gemaakt :)

Verder weer beetje bezig met de auto.
Zoals in een ander topic al vermeld heb ik een paar weerstanden bij de tweeters voor gesoldeerd om het schelle er af te halen. Helaas heen foto's gemaakt, maar klusje van amper 20 minuten en best groot verschil.

Vanavond laat ik de gasrespons aanpassen. Antera had dat destijds wel genoemd als optie, maar leek me toen niet nodig.
Omdat ik er toch vaak goede dingen over lees i.c.m. DSG toch maar even laten doen.
Ken een man in Tiel die dit voor mij kan doen. Hij heeft bij mijn vorige Octavia ook VCDS aanpassingen gedaan.
Is maar paar minuten werk zei hij, dus hoef er ook maar klein bedragje voor te geven.
Ben benieuwd!
 

1983jeroen

Forumguru
Omdat verkopen niet de gewenste biedingen opleverde en de 18 inch velgen toch niet in de weg lagen op het werk heb ik besloten ze maar te houden.

Vorige keer had ik vooral last van de grip en zwaarder sturen t.o.v. de 17 inch.
Had toen de beste banden achter liggen wat ook veiliger zou moeten zijn.
Gisterenavond de 17 inch weer er af en schone 18 inch er terug op.
Nu de banden met 6mm profiel voor gezet en de mindere achter om te testen wat dat doet.
Ook de bandenspanning wat omhoog gedaan naar wat in het klepje bij Eco staat.

Zwaarder sturen merk ik nu eigenlijk niet meer en grip lijkt ook prima.
Binnenkort dan de slechtste banden maar laten vervangen voor verse.

Ben wel erg blij met de looks (en nog steeds met het Race Blue) :D

Dit is ook de kant van de bumper schade, maar zie je zo dus haast niets van


1000014267.jpg
 

1983jeroen

Forumguru
Afgelopen vrijdag pas viel mijn oog op een vreemde afwijking in de kofferbak klep.
Die is bij de eerste schade aan de rechterkant iets geraakt en verbogen.
Eerst was de lak daar niet goed hersteld, maar nu zag ik dit...
20240809_205718-COLLAGE.jpg

Waar er een scherpe vouw hoort te zitten loopt deze nu anders en ook niet kaarsrecht :(

Heb deze foto's meteen naar de hersteller gestuurd met het verzoek dat bij mijn volgende bezoek meteen op te lossen.
Word er wel moedeloos van en was tegelijkertijd ook verbaasd dat dit me eerder niet is opgevallen

Gelukkig heb ik nog wel fotos van net na de eerste schade waarop te zien is dat de vouw toen gewoon nog scherp was
 
Bovenaan Onderaan