23' Skoda Enyaq Coupé iV 60

Speedhunter

Forumguru
Ook bijgeleerd indien je onder de 20% komt (gisteren voor het eerst tot 19% gereden), er een melding afgaat dat je moet opladen op het dashboard en infotainment. Samen met een batterijlogo. Dat weten we dus ook alweer.
 

Rallye

Forumguru
Wel grappig dat woord “autonomie” voor nog resterende kilometers. Ik ken het niet. Voor mij ook vreemd: je resterende kilometers zijn eindig. Autonomie juist niet.
 

Speedhunter

Forumguru

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

De Buffalo's zijn terug in de mode ;)

download.jpeg.jpg

Gisteren nog zo'n Enyaq zien rijden richting Brussel, en ja das een forse auto, maar echt klein bier tegenover de nagelnieuwe X5 die we kort daarna zagen rijden, die gasten hebben een stelling nodig om aan dat dak te kunnen :D

Even ter referentie

Skoda Enyaq l x b x h - 4649mm x 1879mm x 1616mm

BMW x5 "23 l x b x h - 4935mm x 2004 mm x 1765

Waanzinnig als je bedenkt hoe groot zo'n Enyaq al is, incl spiegels komt de nieuwe X5 buiten de 2.2 meter breedte.... Jeetje.

Edit: Enyaq zijn de afmetingen van de gewone, niet van de Coupé.
 

Speedhunter

Forumguru
Nu gaat het al maar was best een aanpassing zo’n grote wagen. Vooral bij het parkeren. Ik heb er nog geen ondergrondse parking mee gedaan, sta er niet voor te springen. Om nog maar te zwijgen van het risico op schrammen van opengaande portieren als je al in het gaatje geraakt.
 

leon-cupra

Forumguru
Draaicirkel zal een enorm probleem zijn. Denk dat een vrachtwagen nog een kortere draaicirkel heeft. Zaterdag met mijn pa en zijn Ioniq 5 onderweg, dacht dat het een tesla-issue was maar blijkbaar is het typisch voor een EV.

@JeSko denk dat er op zolder bij mijn ouders nog Buffalo’s liggen van toen ik 16 was :deuk:
 

Speedhunter

Forumguru
Net terug van bij het carrosseriebedrijf. Zij zullen een originele Skoda ruit plaatsen, dit hebben ze me verzekerd. Afspraak moet nog ingepland worden. Ook offerte gevraagd voor zijruiten en achterruit te laten verdonkeren tot 70%.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Heb daar vroeger ook al eens naar gekeken, denk zelfs bij dat bedrijf. denk dat het boven de 1000euro zal zijn. Ruiten worden zelfs gedemonteerd als ik mij niet vergis.
Met folie ben je er met een 300€ vanaf.

Coating is natuurlijk wel de mooiste manier van tinten. Denk ook wel dat je nog door je ramen kan zien vanbinnenuit.met folie , en zeker een hele donkere folie verlies je heel veel zicht naar buiten , zeker in het donker.
 

Speedhunter

Forumguru
Even afwachten maar 1K is (veel) meer dan dat ik begroot had, zien wel.

Worden die niet gedemonteerd en in een bad gestoken? Heb ik eens gehoord.

Ja coaten is het beste maar idd prijzig blijkbaar.
 
Bovenaan Onderaan