23' Skoda Enyaq Coupé iV 60

Speedhunter

Forumguru
Dank!
Net telefoon van de carrosserie gehad, de originele voorruit staat nog altijd in bestelling, is blijkbaar moeilijk om eraan te geraken (het verzekeringsdossier was reeds in orde). Ze hebben me laten kiezen: ofwel een namaak vooruit laten plaatsen of nog wachten op de originele ruit. Heb gekozen om te wachten voor de originele ruit, voel ik me beter bij.
 

Speedhunter

Forumguru
Heb de knoop doorgehakt voor de winter.

19" Mak DaVinci met Michelin Cross Climate 2 besteld. Combinatie velgen + banden + plaatsing is nog 100 euro goedkoper dan alleen originele Skoda velgen.

6 november worden ze geplaatst.
 

Tees

Donateur
Lijkt me een verstandige keuze! En die gelden idd als volwaardige winterbanden in Duitsland, en presteren voor 95% van de omstandigheden beter dan echte winterbanden. Alleen als je in écht winterse omstandigheden gaat rijden, dan hebben de winterbanden een duidelijk voordeel.
 

Speedhunter

Forumguru
Deze namiddag verlossend telefoontje gehad van het carrosseriebedrijf dat de originele voorruit binnen is. Vrijdag terug ophalen.
Ruiten tinten gaan ze niet meer kunnen doen, zal later gebeuren, niet zo erg nu het niet meer warm is.
 

Speedhunter

Forumguru
Met dit koudere weer haal ik geen 200 km op de snelweg bij 80% opladen. Heb deze namiddag tot 80% opgeladen in Ternat, 136 km gereden en de wagen geeft nog 54 km en 24% bij thuiskomst. Terwijl ik bij warmer weer rond de 15 kwh gemiddeld verbruik haal is dit nu zo'n 21 kwh. Aanzienlijk verschil.
 

ertromp

Forumguru
Aanzienlijk verschil? Ik vindt het schrikbarend De buitentemperatuur zit nog rond de 10 graden. Belooft wat bij vorst straks
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Dat verbruik gaat al naar Audi-waarden.:thumbsdown:
Maar, relatief koude auto - koude accu, bandenspanning (wat lager?), kachel aan, en wellicht ging het ook wat omhoog vanaf Ternat naar waar je heenging?
Alle beetjes helpen- of, in dit geval, werken tegen.
 

Speedhunter

Forumguru
Aanzienlijk verschil? Ik vindt het schrikbarend De buitentemperatuur zit nog rond de 10 graden. Belooft wat bij vorst straks

Inderdaad. Ik had uiteraard enkele opzoekingen gedaan voor ik hem kocht en hield rekening met 240km range in de winter. Maar als je dan effectief met zulke cijfers geconfronteerd wordt is dit toch nog even slikken.

Dat verbruik gaat al naar Audi-waarden.:thumbsdown:
Maar, relatief koude auto - koude accu, bandenspanning (wat lager?), kachel aan, en wellicht ging het ook wat omhoog vanaf Ternat naar waar je heenging?
Alle beetjes helpen- of, in dit geval, werken tegen.

Ja auto stond enkele uren buiten voor we vertrokken, er was vooral veel wind.
 

Japanese Power

Donateur
Ben ik wel benieuwd wat over die hele rit je gemiddelde snelheid is.
Als ik de CC op 100 KM/H GPS of hoger zet met lange stukken snelwegritten dan zie ik het verbruik ook redelijk slinken.
 
Laatst bewerkt:

Speedhunter

Forumguru
83 km/h gemiddelde snelheid, had cruise control op 110 km/h gezet.
Ik denk niet dat het abnormaal is en zulke ritten gebeuren maar een paar keer per jaar. Als ik in één keer ginds geraak is al veel (genoeg laadmogelijkheden) maar is aanpassen als je uit een ICE komt en je zo'n rit met gemak heen en terug kon doen.

Zelfde in het oprijden, in de zomer geeft mijn batterij nog 262 km bij aankomst in Ternat als ik thuis met 100% was vertrokken, nu was dat nog 196 km. Bij vertrek bij 100% gaf hij 338 km aan ten opzichte van 396-400 in de zomer.
 

leon-cupra

Forumguru
Dat verbruik gaat al naar Audi-waarden.:thumbsdown:
Buurman heeft een e-tron (eerste generatie) … 100kw batterij …gemiddeld verbruik van 30 kWh :banghead:

Als ik naar Temse rij zal ik eens zien of het ook een grote invloed heeft. Zit normaal op dat ritje tussen de 13-14 en terug 14-15. Al een winter met de tesla gereden maar denk nog nooit boven de 20 gezeten op dergelijke ritten.
 

Rallye

Forumguru
Ik heb vaker gelezen dat Tesla’s zuinig zijn. Wel een beetje zuur dat zelfs als je je snelheid aanpast het verbruik van zo’n Enyaq zo stijgt.
 
Bovenaan Onderaan