23' Skoda Enyaq Coupé iV 60

Speedhunter

Forumguru
De coupé is best exclusief, uiteraard let je erop als je zo'n wagen hebt. Sinds ik de wagen midden juli ben gaan afhalen ben ik nog geen enkele andere coupé tegengekomen. Een 'gewone' Enyaq zie je eens regelmatig, coupé nog niet gezien. Ik weet niet of dit in Nederland ook zo is.
 

leon-cupra

Forumguru
Denk dat er nog veel uitgeleverd moeten worden. De gewone Enyaq is dan ook al een paar jaar ouder dan de coupé. Denk wel dat je de coupé op termijn op elke hoek van het straat zal zien staan. Is zoveel knapper dan de gewone.
 

Speedhunter

Forumguru
Ondertussen is het verzekeringsdossier in orde voor de nieuwe ruit, ze zullen me nog contacteren voor een afspraak. Ook mijn akkoord gegeven voor het tinten van de ruiten. Dit ga ik op hetzelfde ogenblik laten doen, zou anders maar stom zijn.
 

Speedhunter

Forumguru
Wasbeurt (buiten) gegeven en vervolgens bij het stofzuigen in de garage getest of de koffer volledig open kan. Het is gelukt maar heb niet veel marge.

IMG_3560.jpeg

IMG_3561.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
Is dat gemakkelijk proper te krijgen , jouw zwarte Enyaq?

Zondag mijn zwarte model Y gedaan. Had zin om er terug een emmer modder over te gooien. Zit al van het begin een vettige laag op de lak die ervoor zorgt hoe hard je ook wrijft, je nooit een mooie glans ziet.
 

leon-cupra

Forumguru
@EdK denk eerder aan verkopen :deuk:
Kleien/polijsten/waxen … zou idd moeten gebeuren en liefst nog machinaal, dan heb je het beste resultaat maar heb er de tijd niet voor. Momenteel slorpt bijberoep/gezin al mijn tijd op.
 

leon-cupra

Forumguru
Weet het. En 400€? Lijkt mij heel goedkoop, maar ga voorlopig even wachten. Kans zit er dik in dat hij tegen het einde van het jaar er toch uit gaat.
 

Speedhunter

Forumguru
Is dat gemakkelijk proper te krijgen , jouw zwarte Enyaq?

Zondag mijn zwarte model Y gedaan. Had zin om er terug een emmer modder over te gooien. Zit al van het begin een vettige laag op de lak die ervoor zorgt hoe hard je ook wrijft, je nooit een mooie glans ziet.
Zwarte wagen is altijd een uitdaging. Heb vroeger 10 jaar een zwarte Audi gehad. Het lukt nog wel hier, wagen is ook nog niet zo oud. Maar een propere zwarte wagen, daar kan geen enkele andere kleur tegenop. Maar is een bitch om te onderhouden.
 
Een aantal auto's terug had ik een 2008 A3, lavazwart/grijs. Bijna zwart, maar ideaal om schoon te houden. Daarna een 2013 gekocht in het Mythos Black Metallic. Prachtige auto om te zien, een kreng om schoon te houden.

Denk niet dat ik ooit nog een zwarte auto koop/lease. Ondanks dat ik het echt een mooie kleur vindt is het gewoon te lastig om netjes te houden.

Maar goed, niets is zo veranderlijk als de mens...

@Speedhunter
Zoals hij na de wasbeurt er bij staat is ie echt heel netjes, puik werk :jaja:
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn tweede zwarte wagen. Eerste niet zo lang gehad. Dit viel eigenlijk best nog mee om te onderhouden, maar dat zwart van tesla … is een uni-kleur hé :banghead: ….. Nooit meer. Maja wist het op voorhand…
 

EdK

Forumguru
Ooit in een mooi verleden een zwarte BMW K75RT gereden, want ja zwart was zo mooi....
Maar na een maand was ik er al achter dat dit de eerste en de laatste keer zou zijn dat ik een zwart vervoersmiddel zou nemen....
Elk vuiltje zie je er op......
 

Speedhunter

Forumguru
Mijn tweede zwarte wagen. Eerste niet zo lang gehad. Dit viel eigenlijk best nog mee om te onderhouden, maar dat zwart van tesla … is een uni-kleur hé :banghead: ….. Nooit meer. Maja wist het op voorhand…
Mijn dokter heeft een zwarte model Y en klaagt er ook steeds van, dat het bij Tesla echt wel erg moeilijk is om die proper te houden.
 

Speedhunter

Forumguru
Ik zit wat in twijfel wat ik voor de winter zou doen. Sowieso winterbanden met dat het rwd is en ook al valt er aan de kust waar ik woon niet zo veel sneeuw maar ook bij koudere temperaturen zijn winterbanden effectiever en beter.
Ofwel neem ik niet oem 18'' velgen met winterbanden. Ofwel 19' oem Skoda velgen vanop de accessoire shop met winterbanden, nadeel is dat zo algauw heel duur wordt, ga je zo over de 2000 euro. 18' is ook aangenamer voor het comfort al zijn de looks minder.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik zou niet zien voor winterbanden. Met een EV rwd heb je veeeeel meer grip op de achterwielen dan met een ICE rwd. Gewicht zit veel meer op de achterwielen.
Je moet eens proberen om met je Enyaq bij nat weer in een bocht de achterkant uit te laten breken. Zal heel moeilijk zijn. Is mij alleszins nog niet gelukt met de model Y.

Dat winterbanden altijd een stuk veiliger zijn dat zal wel zijn, maar met jouw aantal kms en de wagen an sich, beetje overkill.
 

Speedhunter

Forumguru
Ik zou ook voor all seasons kunnen gaan en die als winterbanden gebruiken, zo deed ik het mijn Octavia en dat is altijd goed gegaan, ook in de sneeuw.
Reden te meer dat ik winterbanden wil, mijn broer woont in Duitsland en zou die graag eens gaan bezoeken en daar zijn winterbanden verplicht en ik weet eigenlijk niet of ze een all season met (sneeuwvlok logo?) aanvaarden als winterband.
 
Bovenaan Onderaan