Ik ben niet geholpen hoor
@Joske (als dat nodig zou zijn zou ik naar een dokter gaan
)
Even een berichtje vanmiddag vanaf het werk. Dankzij de aanwijzingen van Ronnie had ik alle gereedschap in de juiste maat klaar liggen (en gisteren al in de keuken gelegd, zodat het gereedschap vanmorgen niet zo koud was). Ik heb er iets langer over gedaan dan een kwartiertje, maar dat kwam omdat ik de accubevestiging volledig los heb gedraaid, en natuurlijk fl*kkerde het klemplaatje naar beneden op de dwarsbalk.
Een bamboestok gezocht in de schuur en via bijlichten met de lamp, is het gelukt om de stok overal tussendoor te sturen richting plaatje, en toen ineens een zwieper gegeven zodat ie van de balk en de onderste afdekplaat afschoof (hoefde ik die afdekplaat niet los te halen).
Vooraf had ik gedacht de accubak los te moeten halen, om bij de accubevestiging te komen, door de aanwijzing van Ronnie de bout gevonden die aan de voorkant net buiten de accubak zit.
Alle geheugens van dagteller en BC gewist, en ook de radio opnieuw inprogrammeren (de zenders), geluidsinstellingen enz. maar vreemd genoeg de kleurinstelling wel behouden. (als de spanning onderbroken wordt, wordt ook de kleurinstelling van de radio gereset naar de fabrieksinstellingen.
Vanmorgen toen ik begon vond ik de verlichting van de Faab toch wel fel branden voor een kapotte accu, dus eerst een startpoging gedaan, om te checken of er niets anders aan de hand was. In tegenstelling tot gistermorgen, trok de startmotor de motor nu wel iets van een halve slag rond. Dat betekende dus geen kapotte zekering van de startmotor, en ook geen vastzittende startmotor of iets dergelijks, dus met vertrouwen aan de wissel begonnen, daarbij waren de grootste problemen de kou (handen, én plastic dat dan makkelijk scheurt) en het slechte licht (veel zwarte kunststof, dus weinig contrast op de 'werkplek').
Vanavond de spanning van de oude accu losgekoppelde accu gemeten: 12,2 Volt dat verklaart wel de normale verlichting, en het normaal reageren op AB en dergelijke.
Voor de grap de accu aan de lader gehangen, en na anderhalf uur zat ie al in de druppel-laad-fase. Straks gaat ie er af, de spanning meten, en dan kijken wat ie morgenochten (onbelast) nog over heeft.