Cordoba
Forumguru
Naar aanleiding van wat lelijke plekjes op mijn velgen een busje Hammerite in de best matchende kleur gehaald, om dat lokaal bij te werken. De plekjes zitten vooral in de randen van de gaten in de velg, dus vallen niet direct in het oog. Op het moment dat ik aan de slag wilde, vooraf de gebruiksaanwijzing nog eens goed doorgelezen (in de winkel alleen even snel 'gescand'), en blijkt dat ik op alu óf vooraf een primer moet gebruiken, óf nog een deklaag over de Hammerite. Mijn idee is dat dit is om zuurstofdoorlatendheid van de Hammerite toch te blokkeren, en zo het eventuele corrosieproces te stoppen. Omdat ik de Hammerite toch heb, en de roestige remtrommels achter de LM velgen niet echt fraai zijn, besloten de remtrommels ook mee te nemen, en besloten om ook de remklauwen op te 'leuken'.
Tijdens het proces bleek dat de roestige remtrommels na behandeling met de staalborstel toch iets van een grijze lak te hebben, en ook de FSIII remklauwen lijken iets van een grijze laag te hebben.
De situatie vooraf:
Tijdens het proces bleek dat de roestige remtrommels na behandeling met de staalborstel toch iets van een grijze lak te hebben, en ook de FSIII remklauwen lijken iets van een grijze laag te hebben.
De situatie vooraf: