Aanpassingen aan mijn Fabia I combi

Cordoba

Forumguru
Van de week steeds zitten kijken of het weer was om de 'tekenbord' schade weg te halen, maar eigenlijk steeds te twijfelachtig weer of net andere zaken op het programma, terwijl later deze week beter weer was voorspeld. Vanwege de steeds slechtere weersvooruitzichten besloten om er toch vandaag maar aan te beginnen, hoewel er redelijk wat wind stond. Na het wassen en lokaal kleien, begonnen met Inizio op gele pad, hoewel ik mijn inschatting was dat wol nodig zou zijn. Uiteindelijk 2 passes met Inizio op geel, en nog een pass met Mezzo op groen, dat gaf eigenlijk al een goed resultaat. Vervolgens even met Meguiar's Quick wax, weer even netjes de plekken in de wax gezet, en hij staat er weer toonbaar bij (ook met het oog op de Summer Detail Day komende zaterdag). Later nog maar even een goede najaars detail doen.

Cordoba

Forumguru
Deze week nog even op een andere sloperij kijken voor een identieke A3 velg als reserve, ik denk vrijdag naar Belgie om bier te halen en de tank te vullen, zaterdag naar Carclean, en voor zondag moet ik nog een keuze maken uit de zaken die op het programma staan. Maar @peterrapid met een RS heb je toch geen remtrommels? Of van de Rapid?

Skoda_plezier

Actief lid
@Huub: De foto's zijn nog met gewone Led-lampjes in de stadslichten (ca. 3 euro voor set van 2), die heb ik later vervangen door SMD-Led's die behoorlijk meer licht geven (kosten ca. 10 euro per set). Vorige week zag ik voor het stoplicht de reflectie van mijn koplampen in de lak van mijn voorganger, en de blauwere punten van de stadslichten waren zelfs met dimlicht zichtbaar (dimlicht is nog gewoon H7, LED zijn wit volgens de fabrikant, maar altijd veel blauwer dan een halogeenlamp. Als je exacte merk en type wil hebben moet ik kijken of ik de verpakking nog heb liggen.

Ik ben toch wel benieuwd naar die LED lamp specs. Ik neem aan dat de verpakking inmiddels al weg is :-)

Op de site van ABC-light staat de volgende waarschuwing:
LET OP: Dit product is niet voorzien van een E-Keurmerk en mag derhalve niet als exterieurverlichting toegepast worden op de openbare weg. Het product mag enkel als interieurverlichting en/of enkel op privé terrein of gesloten circuit gebruikt worden. Deze lampen voldoen niet als dim en hoofdverlichting. Kan een vertekend lichtbeeld geven. Geschikt voor andere toepassingen zoals werkverlichting landbouwvoertuigen
(http://www.abc-led.nl/webshop/led-a.../detail/164/h7-12v-102-smd-led-wit-4800k.html)
Prijs is hier ca. 10 euro per stuk

Skoda_plezier

Actief lid
@Huub: De foto's zijn nog met gewone Led-lampjes in de stadslichten (ca. 3 euro voor set van 2), die heb ik later vervangen door SMD-Led's die behoorlijk meer licht geven (kosten ca. 10 euro per set). Vorige week zag ik voor het stoplicht de reflectie van mijn koplampen in de lak van mijn voorganger, en de blauwere punten van de stadslichten waren zelfs met dimlicht zichtbaar (dimlicht is nog gewoon H7, LED zijn wit volgens de fabrikant, maar altijd veel blauwer dan een halogeenlamp. Als je exacte merk en type wil hebben moet ik kijken of ik de verpakking nog heb liggen.

Ik ben toch wel benieuwd naar die LED lamp specs. Ik neem aan dat de verpakking inmiddels al weg is :-)

Op de site van ABC-light staat de volgende waarschuwing:
LET OP: Dit product is niet voorzien van een E-Keurmerk en mag derhalve niet als exterieurverlichting toegepast worden op de openbare weg. Het product mag enkel als interieurverlichting en/of enkel op privé terrein of gesloten circuit gebruikt worden. Deze lampen voldoen niet als dim en hoofdverlichting. Kan een vertekend lichtbeeld geven. Geschikt voor andere toepassingen zoals werkverlichting landbouwvoertuigen
(http://www.abc-led.nl/webshop/led-a.../detail/164/h7-12v-102-smd-led-wit-4800k.html)
Prijs is hier ca. 10 euro per stuk

Cordoba

Forumguru
In mijn geval dacht ik dat om lampjes van Pilot gaat, maar dat weet ik niet zeker, maar kan ik mogelijk wel nazoeken. Gaat het je om de goedkope Led's of die iets duurdere van rond de 10 euro? Omdat het in dit geval om stadslicht gaat, niet verblind en (officieel) wit van kleur is, is er wettelijk geen probleem.

Skoda_plezier

Actief lid
Ik zat te denken om de mistlampen, die nu voornamelijk als daglicht lampen fungeren, aan te passen naar LED verlichting. Geen idee welke fitting maat die hebben. En volgens mij geldt er voor deze lampen ook geen wettelijk norm (hoop ik :-) )
Maar om er nu 10 eur per lamp aan te besteden vind ik wel weer zo wat.

Eerste prio is de Amundsen aanpassen (VCDS-coding en inbouw microfoon) zodat ik hem ook kan gebruiken als carkit voor handsfree bellen. Misschien dan gelijk ook nog een paar andere instellingen laten aanpassen.
  • Teardrop whiping,
  • breaklight flash bij noodrem,
  • bochten verlichting,
  • en spiegels kantelen bij achteruit rijden

VAG24 in Denhaag heeft met die laatste optie geen ervaring. Zij wisten ook niet welke code (groep) benaderd moet worden
Wie weet welke VAG-coding groep/code voor Fabia bouwjaar 2011

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
De prijzen die ik noemde zijn setprijzen (dus 2 stuks), maar mistlampen hebben dus wel allerlei randvoorwaarden, omdat ze veel feller zijn dan stadslichten (= parkeerlichtjes), en een gerichte lichtbundel hebben.

Ik zat te denken om de mistlampen, die nu voornamelijk als daglicht lampen fungeren,

Heb je een Greenline, dat je 'm als mobiele growshop wil gebruiken? Of bedoel je dagrijlampen :D

Skoda_plezier

Actief lid
Ja lachhe.:yeehaa:.. een Greenshop met daglichtkappen...
Inderdaad een Greenline (rood, aan de buitenkant :geek: )

Nee het zijn DAGRIJlampen met gloeilampjes en het worden dagrijlampen met LED

Ridley

Forumguru
Misschien dan gelijk ook nog een paar andere instellingen laten aanpassen.
  • Teardrop whiping,
  • breaklight flash bij noodrem,
  • bochten verlichting,
  • en spiegels kantelen bij achteruit rijden

VAG24 in Denhaag heeft met die laatste optie geen ervaring. Zij wisten ook niet welke code (groep) benaderd moet worden
Wie weet welke VAG-coding groep/code voor Fabia bouwjaar 2011

Even afzakken naar Breda/Dongen bij @Antera. Overigens vermoed ik dat dit bijna allemaal niet mogelijk is bij je Faab. In ieder geval bochtenverlichting en spiegels kantelen is niet mogelijk. Die modules ontbreken om überhaupt te coderen.

zowel bij mij F2 als F3 is er weinig aan te passen met Vagcom.

Skoda_plezier

Actief lid
Thanks Ridley, handig om te weten.

Heb je ook enig idee of de Amundsen aan te passen is voor Bluetooth en daarmee de Phone functie te gebruiken is. Ik weet al , dat als er een D achter het serie nr staat, de BT niet is meegebouwd in de unit, maar anders zou ik die ook wel willen laten activeren. Kan Breda/@Antera dat ook doen?
Ja ik weet het: er moet ook nog een microfoon bij geplaatst worden dan. Maar die liggen meestal gewoon op de plank.

Skoda_plezier

Actief lid
@Antera,

Kennelijk is de software in een Fabia iets ingeperkt kwa functionaliteiten (bochten verlichten en spiegelkantelen). Maar kun je de software niet (gedeeltelijk) laten denken dat ie een Superb is (bijvoorbeeld). Anders gezegd: is het mogelijk om modules toe te voegen aan de software?

Antera

Donateur
er is naar mijn idee geen mogelijkheid om de module uitgebreider te maken. De reden dat spiegels kantelen niet kan is omdat de ramen en spiegels niet worden aangestuurd zoals bij de S3/O3 maar op een simpelere wijze. daardoor zitten er geen deurmodules in en kan dit niet geactiveerd worden.

De F3 is helaas een iets uitgeklede versie net als de Polo 6R nieuwe Ibiza

Cordoba

Forumguru
Afgelopen week door een knulligheid de rechter buitenspiegel gebarsten. Bij een automaterialenzaak een nieuw glas besteld voor zo'n 15 euro, en gewapend met fototoestel de wissel uitgevoerd. Doordat ik aanvankelijk volgens de aanwijzingen voor een Octavia aan het werk ben gegaan (enige 'handleiding' die ik op het forum kon vinden), heb ik eerst de spiegelverstelling losgetrokken. Daarom heb ik een how-to geschreven voor de Fabia en hoe het zonder problemen zou moeten lukken. Ook heb ik beschreven hoe je zo'n foute demontage weer recht kunt zetten.

linkje

Bovenaan Onderaan