Automatisch de kofferklep openen

EdK

Forumguru
En nu sta je met je Octi billen naar een muur geparkeerd ?
En denk je ff niet na en je drukt op die klep open knop.
Wel dan kun je meteen door naar het schade bedrijf om wat krassen weg te laten werken.
Misschien dat Skoda er toch over na heeft gedacht dan ?

En een volle boodschappenkrat staat bij de meeste nog in de winkelwagen en heb je je handen nog volledig vrij lijkt me !?

En als ik bij Yeti knop langer indruk springt hij inderdaad ook niet open !

Rallye

Forumguru
Als hij alleen uit het slot springt, zoals standaard bij de Octavia (gisteren nog gecheckt omdat de vraag ook in een ander topic gesteld is), zal de klep niet langs de muur langs de muur gaan. Pas bij de aanpassing als bedoeld in dit topic zou dat kunnen. Je moet dan overigens wel erg dicht op de muur staan, want zoveel draait de klep niet uit.

Wat ik maar bedoel: voor Skoda was het in elk geval niet de door jou aangevoerde reden om dit op en Yeti zo te doen. Ik ben het eens met Skodaaad dat de functie voor mij in waarde zou verminderen als je toch nog de ontgrendeling op de klep zelf zou moeten gebruiken.

Ik zie in beide topics dat er Octavia-eigenaren zijn die zeggen dat hun klep niet uit de vergrendeling gaat. Ik zal het vandaag bij mijn auto nog eens checken.

Zie ook http://www.skodaforum.nl/board/f32/aantal-vraagjes-octavia-2-a-19240.html

Wilko

Senior Member
@Skodaad: Volgens mij is het grootste verschil tussen de achterdeur alleen open of alles open dat als je de achterdeur daarna sluit, de auto automatisch alles weer op slot zet. Bij mijn O2 Combi (2006) komt de achterdeur overigens volledig uit de vergrendeling, dus ik hoef geen knop in de achterdeur meer in te drukken om de achterklep te openen. Als ik alle deuren open met de daarvoor bestemde knop op de afstandsbediening, dan moet ik na het sluiten alsnog op de "alles sluiten" knop drukken om de deur op slot te doen.

Figaro75

Senior Member
Het niet geheel opengaan van het slot is een instelling die volgens mij met VCDS kan worden aangepast.

@Wilco: je hebt gelijk. Ik heb het even geprobeerd. Als je alleen de achterklep van het slot haalt, met de drukknop opent (dat moet ik echt, ook al druk ik een minuut op de knop, er springt echt niets open!) en daarna weer in het slot laat vallen, is de klep gelijk weer op slot. En dat wijkt dus af van de knop "alles open". Toch vind ik het een vreemde optie die op deze manier weinig toevoegt.
@Figaro: ik ga langs de dealer om dat na te vragen. Dat lijkt mij zo logisch! Maar waarom dan niet standaard? Zoals blijkbaar ooit wel toegepast?
@EdK: als de Octibillen naar een muur geparkeerd staan, dan zal de achterklep ook wel lastig bereikbaar zijn en is de kans op pijnlijke foutjes ook klein, want dat weet je dan en dus gebruik je de achterklepknop niet. Bovendien kan Skoda niet alles voorkomen....

EdK

Forumguru
@EdK: als de Octibillen naar een muur geparkeerd staan, dan zal de achterklep ook wel lastig bereikbaar zijn en is de kans op pijnlijke foutjes ook klein, want dat weet je dan en dus gebruik je de achterklepknop niet. Bovendien kan Skoda niet alles voorkomen....

Hoe bedoel je ? moeilijk bereikbaar met de afstandbediening ?

Greenarctic

Donateur
Mijn octavia is van 2012 en ik heb het zo juist gecontroleerd. De achterklep ontgrendeld en gaat open als ik de middelste knop op de sleutel gebruik. Lijkt me dat er iets niet is is goed ingeregeld. Succes bij de garage.

@EdK: nee, ik bedoel dat dan de achterklep lastig bereikbaar/bruikbaar zal zijn om er spullen in te leggen en je de klep dus niet zal gebruiken.
@Greenarctic: Mijn Octavia is nu 1 week oud en ontgrendelt echt niet, ook niet na 2 keer drukken. Kortom, een ritje naar de garage om een en ander te regelen.

Allemaal dank voor jullie reacties!

Rallye

Forumguru
Volgens mij 2x drukken, toch?
Nee, je houdt de middelste knop wat langer vast.

Ik heb de handleiding er nog even op nageslagen. Die laat zich er niet expliciet over uit of de klep uit het slot gaat of niet maar heeft het over "ontgrendelen". Dat lijkt mij in te houden dat de klep uit het slot gaat (zoals hij, nogmaals, bij mij ook doet), maar daar kun je over discussiëren.

Sancho

Nieuw lid
Hoi,

ik heb me net een octavia combi van 2006 gekocht.
Aangezien ik in België woon kan ik niet betalen bij die winkel...
Kan er iemand voor mij een setje veren mee bestellen?
Mvg
Tanguy

EdK

Forumguru
Sancho wat denkt u nu ?
Je stelt je geheel niet voor hier op forum en komt min of meer meteen met een 1e bericht om als financier op te treden voor U

Wel dan weet ik wel wat een ieder hier doet hier......... begint hard te lachen en klikt uw bericht weg !

Om u langer te laten wachten adviseer ik u om met de leverancier contact op te nemen of er een andere wijze is van betalen voor u als Belg.

Want ook u kan internationaal geld overmaken op rekeningen of onder rembours laten verzenden !

mvg

EdK

Zijn er hier nu mensen die daadwerkelijk zo'n ombouw hebben gedaan? En wat zijn jullie ervaringen hiermee (ook na langere tijd deze veren erin te hebben gehad).
Heb ook zeer veel interesse in deze veren omdat ik altijd met handen vol gereedschap naar de auto moet, is dit een ideale oplossing! Graag jullie bevindingen :)

Zwapp

Forumguru
Heb het er nu een paar maanden op zitten. Kan niet anders zeggen dan dat het een uitkomst is, erg handig en voor die paar euro zeker aan te bevelen!

Bovenaan Onderaan