Status
Niet open voor verdere reacties.

Tees

Donateur
Dat is idd heel cool @Okki, dat noemen ze in de schilderkunst trompe-l'oeil (in de Renaissance erg in trek). Maar héél moeilijk om voor elkaar te krijgen, daar heb je heel veel kennis en ervaring voor nodig.

Canon-Eye

Forumguru
Zulke buren worden vermoedelijk wel afgestopt door de welstandscommissie - althans in NL.
In BE weet ik het zo net nog niet... ;)

Tees

Donateur
Bestaat er zoiets als een welstandscommissie in België dan? Dacht dat je daar alles mocht bouwen wat je maar kan bedenken...
Voor auto's bestaat ie sowieso niet, dat scheelt weer voor @JeSko ;)

JeSko

Forumguru
Serieus dit vind ik wel echt kunst hoor, dat je zulke illusies kan opwekken met tekeningen, dat is waanzinnig cool. :dankje:

JeSko

Forumguru
Iets geheel anders, mijn broer heeft een Mazda 6 Diesel 2.2 Sky active uit 2014 gekocht, een ex-auto van een bejaarde man met maar 16.000 km op de teller. Gisteren eens wezen kijken en samen een testrit gemaakt, leuk om eens af te zetten tegen mijn Superb.

Zaken in het voordeel van de Mazda

-stiller interieur, dieselmotor hoor je amper
-meer power, maarja dat is normaal,
1.6 vs 2.2, 105 pk vs 165 pk, manueel vs automaat, eigenlijk geen vergelijk
-zetelverwarming werkt bijna instant, na 20 seconden rug en je kont warm, dat duurt bij men Superb toch langer.

Zaken in het voordeel van m'n Superb

-meer ruimte binnenin
-betere geluidskwaliteit stereo
-net wat meer opties voor een vergelijkbare nieuwprijs in 2014
-betere wegligging nu, echter standaard zou de wegligging van de Mazda beter zijn, stuurt strakker.

Mooie auto ook :)

20220319_180248_copy_1431x3024.jpg

20220319_180313_copy_1431x3024.jpg

20220319_180241_copy_3024x1431.jpg

leon-cupra

Forumguru
Kameraad van vroeger heeft ook zo een Mazda 6 gehad, soul red en zo een 2.5 benzine. Niet het snelste blok, maar gaf wel een bepaalde toffe beleving (geluid, toerenblokje).

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Ja deze was ook wel een beleving, heel stille Diesel maar het is wel een sleeperke hoor, in 7.5 sec. van 0-100, dat is al niet mis, chipje erop en ik gok zomaar dat hij dat in 6 seconden kan, als mijn broer hem vloerde voelde je ook een aanhoudende lineaire duw in de rug, toen ik later die dag weer instapte in mijn Superb voelde die toch enorm sloom haha :tongue: Superb is wel comfortabeler, zelfs met schroefset.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan