Ik vind de nieuwe Seat Ibiza echt een prachtige auto. Zeker met 110 pk of 150 pk TSI. Daarnaast veel opties leverbaar. Mooie full-LED koplampen leverbaar etc etc.
Dat is inderdaad de suggestie die ik je al een paar dagen wil geven. Ondanks wat meer onderhoud aan de S2 zal dat de goedkoopste optie zijn, omdat je op afschrijving bespaart. En dan rij je een stuk comfortabeler en sneller.@MichelBegin het vermoeden te krijgen als ik een poll opzet als opvolger voor de Superb dat 90% gaat kiezen voor "door blijven rijden met de S2".. Dat is absoluut geen straf.
Wegens de discutabele/aangetoonde matige kwaliteit van distributieketting en -/spanner (en olieverbruik), krijgt onze bolide elk jaar een beurt. Om de 15.000 a 20.000km. 30.000km vind ik echt teveel.Nog even een nabrander t.a.v. het onderhoud: Mijn Superb is qua onderhoudskosten per kilometer goedkoper dan de Picanto van mijn vriendin. Haar auto moet ieder jaar of 15.000 km naar de garage voor een onderhoudsbeurt, als je de 7 jaar garantie wil behouden. Mijn Superb gaat iedere 30.000 km of twee jaar naar de garage.
Die 7 jaar garantie betaal je dus (gedeeltelijk) zelf.
Enne... het is zeker geen straf om nog even door te rijden met de Superb.
Kia cee'd 5 deurs ? 2017 of anders nog het 2015 / 2016 model zit 7 jaar / 100.000km garantie op
Bekijk bijlage 56778
@Hetzer
Je laat nu een foto zien van de huidige. Maar @sitechris heeft het over de aankomende generatie.
.
@sitechris
Wanneer staat deze fraaie kar bij de dealers? Het is dan wel weer VAG, maar standaard 4 jaar garantie is wel een groot pluspunt.
Daar houd ik je aan!Ik ga binnenkort (begin april) rijden met de Hyundai i30. I keep you posted.
Het sperspectief is inmiddels inderdaad volledig verschoven naar het C-segment. Ik denk zelf niet zo in hokjes bij auto's. Topic titel kan ik niet wijzigen.Zou bijna je topic titel aanpassen
I30, CEEDe, maar ook de Rapid zijn toch echt compacte middenklassers oftewel c-segmenters
Mazda-2, Fiesta, Swift, Fabia, I20, Rio, enfin alle overige die genoemd zijn, vallen in de klasse b-segment.
Maar goed @Noord26 succes met je zoektocht een nieuwe auto!