B segmenter: welke?

Noord26

Forumguru
@Michel

Beste naamgenoot,

Begin het vermoeden te krijgen als ik een poll opzet als opvolger voor de Superb dat 90% gaat kiezen voor "door blijven rijden met de S2".. :cheers: Dat is absoluut geen straf.

Carlovdw

Forumguru
Ik vind de nieuwe Seat Ibiza echt een prachtige auto. Zeker met 110 pk of 150 pk TSI. Daarnaast veel opties leverbaar. Mooie full-LED koplampen leverbaar etc etc.

SeatIbiza2017e-702x442.jpg

SeatIbiza2017i-702x363.jpg

Dit is nu eens een mooie kar

Hetzer

Forumguru
leuk plaatje de Ibiza, maar is wel een FR ;)
Standaard is de Ibiza, wel weer kleiner dan de Faab, en in standaard uitvoering wel iets minder dik ;)
maxresdefault.jpg

• Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
@Hetzer

Je laat nu een foto zien van de huidige. Maar @sitechris heeft het over de aankomende generatie.

Aangezien de huidigr al weer een jaartje of 8 mee draait, met face lift, verwacht ik wel een aardige stap voorwaarts bij de ibiza. Zeker als je hem tegenover een (al weer) 4 jaar op de markt zijnde Leon.

Atria

Actief lid
De nieuwe Seat Ibiza is veel ruimer geworden. Dit oa door gebruik te maken van het nieuwe MQB platform. Auto is ongeveer 8,5 cm breder geworden. De wielbasis is 9,5 cm langer, waardoor je ook achterin veel meer ruimte hebt. Ook de kofferbak is groot voor zijn klasse met 355 liter.

andrehj

Forumguru
@MichelBegin het vermoeden te krijgen als ik een poll opzet als opvolger voor de Superb dat 90% gaat kiezen voor "door blijven rijden met de S2".. :cheers: Dat is absoluut geen straf.
Dat is inderdaad de suggestie die ik je al een paar dagen wil geven. Ondanks wat meer onderhoud aan de S2 zal dat de goedkoopste optie zijn, omdat je op afschrijving bespaart. En dan rij je een stuk comfortabeler en sneller.

Michel

Forumguru
Nog even een nabrander t.a.v. het onderhoud: Mijn Superb is qua onderhoudskosten per kilometer goedkoper dan de Picanto van mijn vriendin. Haar auto moet ieder jaar of 15.000 km naar de garage voor een onderhoudsbeurt, als je de 7 jaar garantie wil behouden. Mijn Superb gaat iedere 30.000 km of twee jaar naar de garage.
Die 7 jaar garantie betaal je dus (gedeeltelijk) zelf.

Enne... het is zeker geen straf om nog even door te rijden met de Superb.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Nog even een nabrander t.a.v. het onderhoud: Mijn Superb is qua onderhoudskosten per kilometer goedkoper dan de Picanto van mijn vriendin. Haar auto moet ieder jaar of 15.000 km naar de garage voor een onderhoudsbeurt, als je de 7 jaar garantie wil behouden. Mijn Superb gaat iedere 30.000 km of twee jaar naar de garage.
Die 7 jaar garantie betaal je dus (gedeeltelijk) zelf.

Enne... het is zeker geen straf om nog even door te rijden met de Superb.
Wegens de discutabele/aangetoonde matige kwaliteit van distributieketting en -/spanner (en olieverbruik), krijgt onze bolide elk jaar een beurt. Om de 15.000 a 20.000km. 30.000km vind ik echt teveel.

s-line

Forumguru
Ach jij blijft gewoon in de superb rijden! Je hebt het al zo vaak over wat anders maar niets is zo goed als Skoda! Of het is weer te duur...:jaja:;)
Maar mij heeft het nooit gestoord om een maatje kleiner te gaan rijden. Zelf op vakantie gaat het nog steeds prima mee allemaal!

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
@s-line

Jij weet als geen ander dat er meer is als Skoda. Te duur is het eigenlijk ook niet. Meer dat het veelal tegenvalt na een uitgebreide proefrit.

Laatste offerte laat een hoge inruilprijs zien op een C'eed SW (Gt-line)... :lezen:

Deze heb ik al een keer eerder gereden, een tijdje geleden alweer. En dat heeft mij toen toen positief verrrast. Zeer gemoedelijk en degelijke afwerking (vond het beter als in de S2 afgewerkt zelfs).

http://www.hensgensmobiliteitsgroep.nl/voorraad/12842749

Kia cee'd 5 deurs ? 2017 of anders nog het 2015 / 2016 model zit 7 jaar / 100.000km garantie op

Bekijk bijlage 56778

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Net was mijn schoonbroertje aan de deur. Die wil een nieuwe Kia Rio gaan kopen. Heeft nu er eentje van 5 jaar oud. De binnenafmetingen zouden voor ons net 1 stapje groter moeten zijn om goed uit te kunnen komen. Dus minimaal formaat C'eed bij Kia. Of maat i30 bij Hyundai.

Hetzer

Forumguru
Zou bijna je topic titel aanpassen :D;)

I30, CEEDe, maar ook de Rapid zijn toch echt compacte middenklassers oftewel c-segmenters

Mazda-2, Fiesta, Swift, Fabia, I20, Rio, enfin alle overige die genoemd zijn, vallen in de klasse b-segment.

Maar goed @Noord26 succes met je zoektocht een nieuwe auto!

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Zou bijna je topic titel aanpassen :D;)

I30, CEEDe, maar ook de Rapid zijn toch echt compacte middenklassers oftewel c-segmenters

Mazda-2, Fiesta, Swift, Fabia, I20, Rio, enfin alle overige die genoemd zijn, vallen in de klasse b-segment.

Maar goed @Noord26 succes met je zoektocht een nieuwe auto!
Het sperspectief is inmiddels inderdaad volledig verschoven naar het C-segment. Ik denk zelf niet zo in hokjes bij auto's. Topic titel kan ik niet wijzigen.

@sitechris; 165pk en hand-bak, check! ;) jong gebruikt kom je echter vrijwel uitsluitend de 120pk in gt-m trim tegen. Lijkt wel of niemand de 165 versie heeft gekozen.. Heb je kunnen rijden met de CX-3? Daar is het vrijwel unaniem bij testen dat men de 120pk boven de 165pk verkiest. Zwaarder in de neus, bla bla..?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan