ertromp

Forumguru
Daarom wandel ik ook 9 van de 10 keer domweg de werkplaats in als ik banden laat wisselen, temeer omdat ik altijd wil zien hoe het zit met de slijtage van de banden die eraf komen!
Domweg naar binnen wandelen lijkt me niet de manier maar na overleg is wellicht e.e.a. mogelijk. En nog zal dit maar beperkt mogelijk zijn aangezien veel werkplaatsen Arbo maatregelen (veiligheid) hebben na te leven en niet zo maar alle klanten toelaten tot dat gebied
 

MarcoO2

Forumguru
met alle respect, maar om met die instelling bij een bedrijf aan te komen daar ga je niet ver mee komen. Ik zie nog steeds niet hoe er rubber achter kan blijven en hoe dit hoogteslag veroorzaakt. (Aangezien dit even gecheckt moet worden bij hermontage) Dat er iets niet goed zat bij TS en dat dit netjes opgelost is door bandenboer is toch netjes gedaan en is mijn inziens geen reden tot preventief een specialist vertellen hoe hij zijn werkt dient te doen.
Dat dus. Ik snap best dat dit voor TS een vervelende ervaring is, en de tip om hiernaar te laten kijken als je last hebt van hoogteslag of onverklaarbare trillingen is prima natuurlijk. Maar op basis van één zo'n foutje iedereen te adviseren er met de neus op te gaan zitten, is natuurlijk een behoorlijke overreactie. Nog los van het feit dat dat veelal niet eens toegestaan wordt. En terecht.
 

Tees

Donateur
Helemaal mee eens Menno! Maar dan wil ik wel aparte wegen voor mensen die bewezen hebben te weten wat ze doen en zij die dat niet kunnen :pieker:
 

hemi24

Forumguru
Tja, als je het voor je werk nodig hebt, kan het zijn dat je dat soort zaken meesleept in de kofferbak.

:koffie:
 

Canon-Eye

Forumguru
Jarenlang een krat met spullen meegesleept: veiligheidsschoenen en -laarzen, werk- en chemiehandschoenen, helm met vizier, antistatische annex vlamvertragende broek en jas, H2S vluchtmasker, volgelaatsmasker met diverse filters, stofkapjes, gevulde oogspoelfles... Bij elkaar toch wel een kilo of 10 à 15 permanente ballast.
Maar bij mijn bandenboer heb ik dat allemaal niet nodig.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ha ha, ja wij hadden ook zo'n crash koffer. Voor als er weer eens een toestel onbedoeld en op rampzalige wijze de vlucht beeeindigde en je in de commissie van onderzoek mocht plaatsnemen
 

Agent327

Forumguru
nog even ter verduidelijking en terug naar de het topic:
@Tees Ik ben me van mijn kant geen spraakverwarring tussen mij en Brepus13 bewust, het is maar maar hoe je mijn berichten wilt lezen.;)
Wat je zegt over de digitale wereld zou best eens kunnen kloppen, we schrijven hier wat zonder dat we elkaar echt kennen en dat we elkaar ooit hebben gezien. De interpretatie van van een bericht kan dan zomaar eens
een kant op gaan die je als topicstarter niet hebt gewenst. (ik lig hier overigens niet wakker van )
Ik heb ook posts op mijn bericht gezien waarvan ik uit opmaak dat de reageerders mijn bericht hebben begrepen op de manier zoals ik het in de eerste instantie heb bedoeld.
Nog maar eens voor alle duidelijkheid, het kan bij montage van nieuwe banden wel eens misgaan en het is aan mij (ons) zaak dit in de gaten te houden en wanneer het op de een of andere manier misgaat dan zullen we met de bandenboer hierover moeten gaan praten om tot een oplossing te komen.
Dat is wat ik in mijn bericht heb geprobeerd duidelijk te maken.
 
Hallo mede form leden .

De winter komt eraan en dat betekend dat ik aan het kijken ben voor winterbanden echter is dit mijn 1e keer dat is skoda rij en dus weet ik niet waar ik op moet letten . Bijvoorbeeld kan ik ook van een ander merk velgen nemen bijvoorbeeld een volkswagen of seat ? Gaat om een skoda fabia combi 3 MC bj 2019 . Groetjes en drive safe
 

fanSkoda-VW

Forumguru
En er is al vaak over geschreven: 4 seizoenen banden kunen ook. Met 15 000 km/jaar rij ik al vele jaren met vredestein quatrac. Nooit meer wisselen! Met sneeuwvlokje op de band, dus zeker in Duitsland toegestaan. En ja, wat zijn de juiste banden? In München was het +17° de volgende de dag in Oostenrijk-2°.
Met caravan of vaak in winterse condities, ja dan zou ik ook voor winterbanden kiezen.

Grtss
 

Nieles

Lid
Allemaal leuk en aardig maar voor winterbanden, en dus 4 seizoenen banden ook, om goed te werken heb je minimaal 4mm profiel nodig. Daarna zijn ze als winterbanden waardeloos. Dus die vlieger gaat al niet echt op....
 

fanSkoda-VW

Forumguru
Maar dan kan je de zomer nog makkelijk doorrijden. En qua kosten.... 2e set velgen, montage en demontage , bandenboom of opslag.... maar mss heb jij wel een eigen garage, ik niet.
En als je weinig km's maakt met de winterbanden dan verouderen ze toch. Dus dan alsnog een kans dat ze met voldoende profiel toch niet meer bruikbaar zijn.
 

Tees

Donateur
+1 voor all seasons! Ik rij 10k per jaar, in alle jaargetijden, met Michelin CC(2)s.
En ik zou een aparte winter/zomerbandenset eerder uitdrogen dan oprijden. En dan heb ik t nog niet over de kosten van wisselen (kan ik weliswaar zelf) of opslag. Ik heb er namelijk geen ruimte voor, maar je moet wel een extra set velgen hebben.
 
Bovenaan Onderaan