Hoewel je oorspronkelijke vraag over het al dan niet passen gaat begin je nu zelf ook een beetje over winter en zomerbanden versus all-seasons. Dus ik voel de vrijheid mijn mening ook even te ventileren. Je geeft terecht aan dat het goed en en veilig moet zijn, en je doet daarbij kennelijk de aanname dat in de winter winterbanden veiliger zijn. In het verleden was dat zeker zo, maar er zijn met de intermediates de laatste jaren grote stappen gemaakt.
Op het moment dat het echt winter is, met sneeuw en zo, zijn winterbanden veiliger dan intermediates. Op het moment echter dat het +10 graden is en nat wegdek denk ik echt dat intermediates beter zijn. En laten we nou in Nederland heel van dat soort "intermediate" weer hebben ...
Ga je op wintersport met de Fabia, dan zou ik zelf geen seconde twijfelen en voor winterbanden gaan. Blijf je echter de hele winter in Nederland, dan zou ik toch eens serieus over intermediates gaan nadenken, er iets meer over lezen, een paar testrapportjes bij de ANWB of ADAC bekijken, en dan zelf je conclusie trekken, op basis van het verwachte gebruik van je auto.