Ik bedoelde meer dat gesleten banden die door nieuwe vervangen worden comfortabeler rijden. Niet zozeer het verschil zomer/winter. Wel ervaar ik juist dat mijn 8-9 jaar oude Conti winterbanden comfortabeler dan mijn Conti zomerbanden die nieuwer zijn. Ook in dezelfde maat. Behalve aan de DOT is er niets bijzonders aan te zien.De winterbanden zijn volgens de code op de banden ook nog maar 1 winter oud dus het verschil in leeftijd is eerder beperkt.
de wang van jouw band is geen 40mm, maar heeft een hoogte gelijk aan 40% van de bandbreedte, dus in dit geval 40% van 235mm = 94mm…Allereerst: is het mogelijk om op deze velgen banden te laten zetten met een hogere wang dan 40mm?
Een grotere omtrek (mits die nog in de wielkast past), zou dus leiden tot een minder snelle toename van je tellerstand? (Uiteraard zou het ook tot afwijkingen in snelheidsmeting kunnen leiden.) Dat zou dus interessant zijn voor de restwaarde? Zou dit dus niet al heel veel gebeuren?Een andere hoogte maat betekent grotere omtrek en dus afwijking op de teller.
Tsja dat was jouw ervaring, onder de Fabia 3 liggen ze er nu al 5 jaar onder en totaal geen degeneratie verschijnselen.Na een aantal jaar was dat het resultaat (zie foto's).
De kilometerstand ben ik niet zo bang voor, wel de afwijking van je kilometerteller, deze afwijking wordt groter, dus rijd je altijd te hard of te langzaam.Een grotere omtrek (mits die nog in de wielkast past), zou dus leiden tot een minder snelle toename van je tellerstand? (Uiteraard zou het ook tot afwijkingen in snelheidsmeting kunnen leiden.) Dat zou dus interessant zijn voor de restwaarde? Zou dit dus niet al heel veel gebeuren?
03201200000 | 225/40R19 93Y XL FR AllSeasonContact 2 | 03-04-24 |