Blauwe haai....vlak onder de kust in de vrije natuur!

B.Stuurder

Forumguru
Mijn race blue Octavia 1,4 gaat eruit deze week, hoef je geen 4 jaar te wachten:maakmegek:

In 2013 was raceblue nog origineel, of ik ben een trendsetter ;)
In 2013 was de O3 nog origineel ook. Nu weten we waarom er zoveel van rijden, dat komt natuurlijk doordat jij een trendsetter bent geweest destijds :deuk:

Maar, wat gaat het nu worden?

leon-cupra

Forumguru
Ja, als ik nu die chroomstripmzie op deze foto, ben ik blij dat ik heb besloten deze ook zwart te laten maken. Het was al gezegd, maar het is niet zo mooi inderdaad zo. En de ramen worden ook nog donkerder voor.
wie gaat de strips wrappen, kwestie dat ik mij procentje kan gaan opeisen :D

Staat er al knap bij :thumbsup:

leon-cupra

Forumguru
Toch zie ik nog steeds meer grijze dan blauwe. Misschien dat het percentage op het forum hier hoger is.
Ik wilde eigenlijk een Denim Blue, maar het is toch dit geworden. En ik vind ook wel dat het een hele mooie, sprankelende kleur is.

Overigens is hij wel blauw, maar verder rijdt er straks echt geen tweede rond zoals deze.
denk dat het race blue eerder voor een liefhebber is en laat een autoforum vol met liefhebbers te zitten, dus logisch dat we het hier meer zien. Mijn gevoel is ook dat je nog steeds meer grijze en zwarte O3s ziet, nl de "veilige" keuze.

vleier

Forumguru
Heb ik nog nooit van gehoord. Maar zou kunnen.

het is al wel eens gedaan ja. Een velle kleur heeft een psycholigische uitvoer op een bedrijf.
Een bedrijf waarbij de eigenaar van een leasr auto zegt ik neem een velle kleur kan ervoor zorgen dat klanten ze minder serieus nemen. Daarnaast is het zo dat er ook vaak minder premie en verzekeringen over moeten worden betaald

B.Stuurder

Forumguru
Ah. In dit gevala is het toevallig de huiskleur van mijn werkgever, dus dat zit wel goed. (Terwijl 98% van mijn collega's een witte, zwarte of grijze/zilveren auto heeft)

vleier

Forumguru
Ah. In dit gevala is het toevallig de huiskleur van mijn werkgever, dus dat zit wel goed. (Terwijl 98% van mijn collega's een witte, zwarte of grijze/zilveren auto heeft)

Nee dat met de verzekering is dus echt helemaal uitgeplozen. (ook zelf mee gemaakt)
Ik had een blauwe golf 4 (verzekering van 35 euro per maan) kameraad had exact dezelfde alleen een rode kleur.
Zelfde schadevrije jaren en alleen een maand langer zijn rijbewijs en bij dezelfde verzekering hij moest 39 betalen.

leon-cupra

Forumguru
het is al wel eens gedaan ja. Een velle kleur heeft een psycholigische uitvoer op een bedrijf.
Een bedrijf waarbij de eigenaar van een leasr auto zegt ik neem een velle kleur kan ervoor zorgen dat klanten ze minder serieus nemen. Daarnaast is het zo dat er ook vaak minder premie en verzekeringen over moeten worden betaald
anderzijds kan het wel tot een goede herkenbaarheid leiden. Vb hilti rijdt met niets anders dan rode wagens, fel maar wel herkenbaar. En wordt blijkbaar helemaal"doorgetrokken in de huisstijl.
HILTI_duty_automobile.JPG

vleier

Forumguru
anderzijds kan het wel tot een goede herkenbaarheid leiden. Vb hilti rijdt met niets anders dan rode wagens, fel maar wel herkenbaar. En wordt blijkbaar helemaal"doorgetrokken in de huisstijl.
HILTI_duty_automobile.JPG

De bedrijfskleur van Hilti is ook rood (bekijk hun boormachines maar) Zelfde geld voor DE enz.
Ik heb het juist over de mensen waarbij het hele wagen park zwart grijs of wit is en er daarna 1 komt die met een hele felle en uitgesproken kleur komt. Nu is blauw al meer opgenomen in de mainstream kleuren groep.

Bovenaan Onderaan