Blauwe haai....vlak onder de kust in de vrije natuur!

Rosinfield

† In Memoriam
O, ik had helemaal niets in de gaten, dacht dat het op EdK sloeg; maar ik zou zelfs gratis grif op het voorstel ingaan hoor. Mits de glittermobiel gratis ter beschikking wordt gesteld uiteraard ;)

Rosinfield

† In Memoriam
De neo-mennonieten?
Zonder gekheid; ik geloof niet in zaken die niet empirisch aantoonbaar zijn. Dus wanneer iemand kan aantonen dat er zoiets als een god is (kijk, daar zit ie), dan noopt mijn wetenschappelijke instelling me mijn visie bij te stellen.
Verder respecteer ik een ieders religieuze beleving (zij het knarstentandend, omdat ik het aperte onzin vind en er een hoop ellende mee gepaard gaat). Maar het moet niet meer worden dan bv een hobby (waarmee ik ook niet altijd zelf wat heb). Het gaat fout wanneer het principe van de seculiere staat wordt aangetast en religie invloed krijgt op het openbare leven en de maatschappij inrichting. Helaas wordt aan dit principe lang niet altijd vastgehouden en worden op basis van religie en/of cultureel relativisme (ach, dat is nu eenmaal hun cultuur) privileges getolereerd die me een doorn in het oog zijn, zoals bv confessioneel onderwijs en mutilatie van jongetjes.

vleier

Forumguru
@Rosinfield
allereerst welk beroep heb jij. Veel dure woorden.

En ik sta achter jou mening. Iedereen mag denken wat die wil. Maar zoals de wereld nu in elkaar zit is het gewoon een beetje oorlog voeren omdat de ene god wat anders wil dan de ander. Het is allemaal gewoon een dom spelletje waarbij de enige god een goed gevulde bankrekening is.

B.Stuurder

Forumguru
Wat een zware discussie wordt dit zeg. Maar ik moet het met @Rosinfield eens zijn, al wil ik wel 1 nuance aanbrengen om het duistere karakter wat geschetst wordt, enigszins te verlichten zo tegen Kerst. Er wordt ook door mensen veel kracht en steun uit geloof gehaald. Ik denk ook niet dat geloof het probleem is, maar dat religie de bron van alle kwaad is.
En we weten inmiddels, de mens is kampioen in het verzieken van dingen, dus dat is onontkoombaar.

B.Stuurder

Forumguru
Om het onderwerp toch weer even terug te brengen op de Blauwe Haai, post ik de schetsen die ik van de lederinbouwer Alba heb toegestuurd gekregen.
Het is een tekening, dus ik blijf benieuwd naar "the real thing", maar het geeft een indruk in elk geval.....
stoelbekleding voor logo 45 graden antraciet.jpg stoelbekleding achter logo 45 graden antraciet.jpg

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, hier laat ik het verder ook bij hoor. @B. Stuurder: er wordt idd ook vaak gezegd: maar religie levert toch ook veel mooie dingen op? En ja, dat is zo, ik kan bv enorm genieten van het Stabat Mater van Pergolesi. Maar zo'n zelfde redenering kun je volgen mbt allerlei verschrikkelijke dictators, die ook wel goede dingen tot stand hebben gebracht. De onnoemelijke ellende, wordt daarmee naturlijk niet weggenomen. En die kracht en steun is naar mijn stellige overtuiging ook de diepste bron van religie, om te kunnen dealen met onze nietig- en sterfelijkheid. Wat dat betreft benijd ik religieuze mensen best ;)

@vleier: sorry voor de "dure woorden", maar gelukkig komt de boodschap over. Het is idd een soort van beroepsdeformatie; ik werk al meer dan 12 jaar niet meer, maar was als psycholoog in dienst van de luchtmacht. Een waanzinnig boeiende baan en kijk er met veel plezier op terug. Maar had er tegelijkertijd geen enkel probleem mee er wat eerder mee te stoppen.

Bovenaan Onderaan