Brandstofmeter en actieradius tonen te weinig

Antera

Donateur
de opgegeven fabriekswaardes worden ook niet makkelijk gehaald. Het is allemaal gebaseerd op berekeningen heb ik wel eens het idee maar nooit echt getest

dhe019

Actief lid
Overigens, de extra capaciteit van een dieseltank in mijn O2 is ook groter dan 2 L. Dit jaar heb ik er eens 57 liter in gegooid (t.o.v. de 55L die in de specificaties staat).

Bugje dus.

Remakil

Forumguru
Goed, ik heb het idee dat e.e.a. zich aan het bijstellen is. Vandaag getankt na 820 km en met nog 10 km actieradius in het vooruit...

Ging 44,3 liter in en toen sloeg hij af. Even enkele seconden laten rusten en zonder moeite op een iets rustiger tempo 2 liter er bij getankt, zonder het tankpistool te verplaatsen. Daarna sloeg hij weer af en kon er niets bij... dus totaal 46,3 liter getankt met de 1.6 TDI... ik ben tevreden...

Vorige keer was het eenzelfde hoeveelheid en toen was ik ca. 10 km voorbij 0 gereden...

Arnoldotje

Forumguru
Ik heb niet dezelfde indruk.
Afgelopen weekend in Duitsland geweest dus vrijwel constant volle bak gereden.
Bij 590 km gereden getankt, waarvan 60 km voorbij de 0 km actieradius.
Ging 49 liter in.

Overigens niet erg zuinig vind ik.
Met de O2 kon ik dezelfde rit (ook volgas blazen) makkelijk op 1 tank doen en dan de volgende dag nog 220 km rijden. Nu moest ik net over de grens in nederland echt wel tanken.

hartdhit

Nieuw lid
Heb vandaag mijn nieuwe Topaz bruine O3 HB opgehaald.
In Belgie is de tank bijna leef bij aflevering dus onmiddelijk gaan tanken. In de tank van 50 liter heb ik 54 liter kunnen tanken.

52,5 liter tot de eerste klik van het pistool en dan nog 1,5 liter tot de tweede klik.

@hartdhit ik heb hem ook in België opgehaald, bij mij ging er dus maar 49,2l in na ophaling. Nuja, ik ben dus met het probleem naar de garagist geweest.
Ik melde hem kijk, ik heb 720km gereden, het wijzertje staat helemaal in het rood (verder kon hij niet meer) en ik kan maar 42l tanken... Lijkt me niet correct zeg ik.
Antwoord: Meneer, dat lijkt me zeer correct te zijn, de nieuwe modellen skoda hebben een tank reserve van 7l, wat dus zou moeten kloppen op je 42l getankt...
Daar stond ik dus... Meer kon ik dus niet zeggen :s

Arnoldotje

Forumguru
Ach je had iets kunnen zeggen als:
- Maar waarom hebben de benzine-versies van het nieuwe model deze uiterst geavanceerde reservemogelijkheid in de brandstoftank dan niet?
- En waarom hebben de nieuwe modellen van VW en Seat en Audi deze zeer vooruitstrevende 'simply clever' reserve dan niet?
- En waarom zou een degelijk merk als Skoda iets veranderen wat al modelseries lang goed werkt?
- En waarom zegt de bijtankhoeveelheid in het maxidot blijkbaar iets anders dan het brandstofmetertje en de actieradius?

Een kleine greep uit de vragen die ik zou stellen...

Laatst bewerkt:
Het zou volgens m'n dealer ook in het instructie boekje staan... Toen ik het las ben ik het allesinds niet tegen gekomen, momenteel echter geen zin om het nog eens te gaan lezen om het te controleren.

henriz

Forumguru
Ah. Het was me al opgevallen dat de tank volgens de boordcomputer zo goed als leeg was en ik er toch nog geen 43 liter in kreeg. Nu weet ik dus waarom dat was.

Bovenaan Onderaan