Brandstofmeter en actieradius tonen te weinig

Arnoldotje

Forumguru
Het leuke is in instructiehandleiding van de Octavia 2 FL staat: Precies hetzelfde, maar dan 55 liter met 7 liter reserve. Het zou dus hetzelfde moeten werken.
 

Bijlagen

  • brandstof.JPG
    brandstof.JPG
    57,7 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:

Arnoldotje

Forumguru
Verder zegt mijn handleiding op pagina 11 (als ik me niet vergis), dat de tankinhoud 50 liter bedraagt en dat bij aanvang van het reservegebied, het waarschuwingslampje gaat branden.
Dus als het lampje brandt, zou die 7 liter gaan gelden. Welnu, dat is dus niet geval in werkelijkheid gezien de reeds 20 pagina's in dit topic.

Dus wie nog steeds denkt dat het geen probleem is: RTFM!
 

Remakil

Forumguru
Verder zegt mijn handleiding op pagina 11 (als ik me niet vergis), dat de tankinhoud 50 liter bedraagt en dat bij aanvang van het reservegebied, het waarschuwingslampje gaat branden.
Dus als het lampje brandt, zou die 7 liter gaan gelden. Welnu, dat is dus niet geval in werkelijkheid gezien de reeds 20 pagina's in dit topic.

Dus wie nog steeds denkt dat het geen probleem is: RTFM!

Gaat er om wie het probleem als zijnde een probleem ervaart... ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
't Is ook maar net waar je een probleem van maakt, hè... :)

(Beetje blijven hoofdrekenen onderweg houdt het brein ook lenig - kun je niet jong genoeg mee beginnen en je hebt er op latere leeftijd nog plezier van!)
 

Arnoldotje

Forumguru
Als ik wou hoofdrekenen had ik wel een ouwe kever gekocht.
In een auto van dik 34000 euro laat ik dat graag voor me doen.

Zo kun je bijvoorbeeld bij je Swing radio zelf gaan zingen als hij niet automatisch naar de juiste frequentie gaat. Of is dat volgens uw maatstaven wel een probleem?
 

Remakil

Forumguru
Ja, je zal het wel niet begrijpen...
Maar wat boeit het mij nou als ik 100 km eerder moet tanken en dat ik dus feitelijk 1 op de 9x tanken teveel aan de pomp sta? Alsof ik dat ding altijd precies leeg kan rijden en dan een pomp tref... right...
't Is ook maar net waar je een probleem van maakt, hè... :)

(Beetje blijven hoofdrekenen onderweg houdt het brein ook lenig - kun je niet jong genoeg mee beginnen en je hebt er op latere leeftijd nog plezier van!)
Precies...
Ik tank niet uit hobby, maar uit noodzaak... en vandaag is dat omdat ik nog 50 km kan rijden volgens bc en mezelf bedenk dat op en neer vanaf mijn werk 140 km is en ik dan ruimschoots over de 0 ga en ondanks dat het wellicht makkelijk kan heb ik geen zin het risico te nemen, wetende dat de pomp hier vrijwel aan de zaak staat...

De keer er op sta ik thuis met nog 35 km actieradius en denk, ik tank wel als ik op de zaak ben. Dat haal ik vast wel... dus ja, leuk als ik volgens bc nog verder zou kunnen rijden, maar lekker belangrijk zeg. Sta ik op jaar basis 10 keer meer aan de pomp dan noodzakelijk zou kunnen zijn. Waarbij ik wellicht 4 keer mezelf bedacht heb, dat het donderdagmiddag is en ik vrijdag altijd vrij ben en aangezien de pomp hier bijna op de stoep staat, ik net zo goed nu kan tanken i.p.v. over 200 km (dus ergens onderweg in mijn weekend)...

Het is maar wat je een probleem vindt, of het is maar welk probleem/foutje je overkomelijk vindt...
Ik heb er geen last van, maar ik krijg er bij 0 ook gewoon 44 tot 45 liter in en kan dan na enkele seconden doortanken tot 46-47 liter... ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Zo kun je bijvoorbeeld bij je Swing radio zelf gaan zingen als hij niet automatisch naar de juiste frequentie gaat. Of is dat volgens uw maatstaven wel een probleem?
Zelf zingen zou het grootste probleem niet zijn - mogelijke glasschade :) even buiten beschouwing gelaten - maar de gesproken berichten e.d. zelf verzinnen ligt een stuk lastiger. Ik ben nl. onderweg niet zo'n muziekfreak.

Ik kijk eerlijk gezegd zelden naar de reikwijdte op de display - het analoge wijzertje, eventueel in combinatie met de afgelegde km sinds vorige tankbeurt (die zit 1 menustap dichterbij) biedt voldoende informatie over de wenselijkheid om te gaan tanken.
 

Arnoldotje

Forumguru
Alles goed en wel, maar op dit forum worden 1000 en één dingen gemeld, geschreven gedeeld etcetera.
En bij een heleboel dingen heb ik ook zoiets van, lekker boeiend. Maar die laat ik gewoon links liggen.

Maar om bij een topic waarvan ik het nut of probleem niet zie, te gaan lopen roepen "lekker belangrijk" of "wat is het probleem nou eigenlijk", vind ik niet heel netjes om eerlijk te zijn, want indirect noem je degenen die iets wel een probleem vinden zeurkouzen. En dat zou je zelf ook niet prettig vinden om te horen neem ik aan.

Daarom, laat iedereen even lekker in zijn waarde. Wat u niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.
 

Remakil

Forumguru
Alles goed en wel, maar op dit forum worden 1000 en één dingen gemeld, geschreven gedeeld etcetera.
En bij een heleboel dingen heb ik ook zoiets van, lekker boeiend. Maar die laat ik gewoon links liggen.

Maar om bij een topic waarvan ik het nut of probleem niet zie, te gaan lopen roepen "lekker belangrijk" of "wat is het probleem nou eigenlijk", vind ik niet heel netjes om eerlijk te zijn, want indirect noem je degenen die iets wel een probleem vinden zeurkouzen. En dat zou je zelf ook niet prettig vinden om te horen neem ik aan.

Daarom, laat iedereen even lekker in zijn waarde. Wat u niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.

En daarom reageer je met :banghead::shutup: ??

Ik heb hier bijvoorbeeld aangegeven dat ik in het begin hetzelfde ervaarde met tanken en dat het nu mijns inziens verloopt. Dat is dus on-topic info...

Als jij zegt dat je het euvel een probleem vindt, omdat het naar jouw mening een probleem is. Dan zeg ik, het is de vraag of je een probleem een probleem vindt. Dat is namelijk mijn mening! Ik vindt dit euvel geen probleem, simpelweg omdat ik toch een keer moet tanken en of dat nu is, of 50 kilometer later boeit me niet zoveel...

Maar dat mag ik dus kennelijk niet zeggen, want dan laat ik jou niet in je waarde... :sterretjes:
Laat mij dan ook in mijn waarde en laat mij hier zeggen dat ik het probleem niet zo'n probleem vind. Te meer omdat ik hier keurig netjes aangeef wat ik tank met mijn 1.6 TDI Greenline en dus jou in feite met jouw probleem help...

Acceptatie en iemand in zijn waarde laten werkt niet slechts één kant op.
Als jij hier geen mening van een ander wilt horen, dan moet je gaan bloggen en niet op een openbaar forum gaan zitten... ;)


Dank u wel!!
 

RoelF

Forumguru
Oké guys, nu even pauze inlassen? :)

kidkat_header_en1.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Waar je je op blind staart, heeft de neiging om groter te worden - althans: groter te gaan lijken. :jaja:

Af en toe (tussen die inmiddels zo'n 400 andere posts door) een beetje relativeren echter, kan helpen om de zaak in perspectief te blijven zien...
En da's dus niet bedoeld als een persoonlijke aanval. Zoals moge blijken uit het (wat mij betreft afgewogen) toepassen van :)...
 

Desperado

Forumguru
Hebben de moderne auto's geen tankmetertje meer?
Iedereen staart zich maar blind op een bc en eist dat deze precies klopt.
Ik hou dat metertje wel in de gaten, als die beneden staat wordt het tijd voor tanken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

serum

Forumguru
Mocht er nog een enquete gehouden worden; ik vind het ook hinderlijk om vaak te tanken.

Bij 50000km per jaar en 1:20 scheelt het 9 keer per jaar tanken. Bijna maandelijks.
 
Hebben de moderne auto's geen tankmetertje meer?
Iedereen staart zich maar blind op een bc en eist dat deze precies klopt.
Ik hou dat metertje wel in de gaten, als die beneden staat wordt het tijd voor tanken.

Heb je deze topic doorbladerd? Het gaat hem net om dat metertje dat niet correct is... + natuurlijk de actie radius en dergelijk, maar dat stoort me zo niet, ik baseer me meestal toch op dat metertje... Maar ja...
 

Remakil

Forumguru
Mocht er nog een enquete gehouden worden; ik vind het ook hinderlijk om vaak te tanken.

Bij 50000km per jaar en 1:20 scheelt het 9 keer per jaar tanken. Bijna maandelijks.
Maar alleen als je hem daadwerkelijk leeg wilt rijden, want mocht je door omstandigheden eerder besluiten te tanken dan leegstand, dan neemt dat aantal extra keer al af. Dus feitelijk zit je eerder aan 1x per 2 maanden... ;)
 
Bovenaan Onderaan