Ja, je zal het wel niet begrijpen...
Maar wat boeit het mij nou als ik 100 km eerder moet tanken en dat ik dus feitelijk 1 op de 9x tanken teveel aan de pomp sta? Alsof ik dat ding altijd precies leeg kan rijden en dan een pomp tref... right...
't Is ook maar net waar je een probleem van
maakt, hè...
(Beetje blijven hoofdrekenen onderweg houdt het brein ook lenig - kun je niet jong genoeg mee beginnen en je hebt er op latere leeftijd nog plezier van!)
Precies...
Ik tank niet uit hobby, maar uit noodzaak... en vandaag is dat omdat ik nog 50 km kan rijden volgens bc en mezelf bedenk dat op en neer vanaf mijn werk 140 km is en ik dan ruimschoots over de 0 ga en ondanks dat het wellicht makkelijk kan heb ik geen zin het risico te nemen, wetende dat de pomp hier vrijwel aan de zaak staat...
De keer er op sta ik thuis met nog 35 km actieradius en denk, ik tank wel als ik op de zaak ben. Dat haal ik vast wel... dus ja, leuk als ik volgens bc nog verder zou kunnen rijden, maar lekker belangrijk zeg. Sta ik op jaar basis 10 keer meer aan de pomp dan noodzakelijk zou kunnen zijn. Waarbij ik wellicht 4 keer mezelf bedacht heb, dat het donderdagmiddag is en ik vrijdag altijd vrij ben en aangezien de pomp hier bijna op de stoep staat, ik net zo goed nu kan tanken i.p.v. over 200 km (dus ergens onderweg in mijn weekend)...
Het is maar wat je een probleem vindt, of het is maar welk probleem/foutje je overkomelijk vindt...
Ik heb er geen last van, maar ik krijg er bij 0 ook gewoon 44 tot 45 liter in en kan dan na enkele seconden doortanken tot 46-47 liter...