Ik heb gisteren de auto naar de garage gebracht om de volgende storingen te verhelpen:
- storing in de lane assist
- storing koplamp linksvoor bij automatische inschakeling tijdens rijden
- brandstofmeter geeft te vroeg aan dat hij leeg is.
Gistermiddag gebeld of hij klaar stond, maar ze wilden hem nog een nacht en een dag ter observatie.
Vanmiddag maar weer gebeld, en jawel, ik kon hem ophalen, hij was weer klaar.
Maar goed, werkplaats personeel al naar huis, dus een verkoopmedewerker die het lijstje even bij langs gaat. Hij kijkt wat moeilijk en zegt ze een en ander hebben uitgezocht, maar dat de brandstofmeter gewoon goed is.
Was volgens hem zo dat de ontluchting het vullen van de tank niet kan bijhouden en dat je er daarom niet meer inkrijgt. En dat de reserve geen 7 maar 10 liter bedroeg.
Hem vriendelijk gezegd dat ik dat ontluchtingsverhaal klinkklare onzin vindt en de reserve idem dito. Dat de reserve gewoon 7 liter is volgens het boekje en dat deze nieuwe auto die vol snufjes zit en ook nog eens 7000 euro duurder is dan zijn voorganger er op dit punt een potje van maakt. En het verhaal over bijtankhoeveelheid, een heel stuk doorrijden nadat hij allang aangeeft leeg te zijn, the whole shabang zeg maar.
Uiteindelijk zegt de vestigingsmanager die erbij is komen staan dat zij alles hebben gemeld aan het technische centrum in Leusden van PON en dat deze aangeeft dat er geen probleem is. En dat ik misschien verder kom door een klacht neer te leggen bij Skoda NL. Na hier ook nog maar een mijn ongenoegen over te hebben uitgesproken de heren een prettig weekend gewenst, met de belofte dat ik hier nog op terug kom.
Stap ik mijn eigen auto in, start de motor en wat zie ik in mijn maxidot?
- storing lane assist, gevolgd door
- storing koplamp linksvoor
Welgodgloeiendegodfriedvanbouillon!!!
Ik ga weer naar binnen, vraagt de vestigingsmanager of ik nog een vraag heb.
Eeuhm, nee slechts een licht puntje van irritatie....
Lang verhaal kort, de manager belt met de service adviseur die inmiddels naar huis is.
En deze beste man laat weten dat de storingen niet verholpen zijn maar dat PON hier volgende week op terugkomt.
Was hij alleen vergeten op de orderbon te zetten...
Wordt vervolgd.