Brandstofmeter en actieradius tonen te weinig

Remakil

Forumguru
Toch gek, als ik tank en hij slaat af, kan ik na enkele seconden gewoon 2 liter bijtanken op een rustiger tempo...

Rick

Senior Member
Het beste is misschien om een 1-op-1 vergelijking te maken met een benzine auto. Dus eigenlijk laatste 50 km vergelijkbare rijstijl op nahouden (waardoor actieradius vergelijkbaar moet zijn), bij gelijk brandstofniveau (zie brandstofmeter) tanken, bij hetzelfde tankstation en vervolgens kijken hoeveel er in gaat na de eerste keer afslaan. 100% zeker dat er dan een verschil gaat zijn met de benzine-auto. Vervolgens vragen aan PON/dealer: zou er er een verschil in tankinhoud / indicatie moeten zijn tussen benzine en diesel. Antwoord zal nee zijn en dan is de vraag hoe ze dan het gemerkte verschil verklaren. Enige manier volgens mij om de kluitje riet verhalen een weerwoord te bieden.

Even een update van mijn kant:

PON = Na 10dagen wachten, het probleem kennen we niet, is er niet.

Het verschil zal wel een verschil in de definitie van probleem zijn dan, of het feit of je probleemhebber bent of niet. Misschien is een defect/mankement/tekortkoming/issue/etc. geen probleem voor PON. In dat geval: oplossen dan!!

Ook buitenlandse fora (Duitsland, UK etc.) berichten hierover, PON kan niet dus ontkennen dat het er is.

OctaviaWest

Actief lid
Ik woon niet in NL, dus ik kan het niet doen, maar misschien zou er eens iemand de Belbus van Kassa kunnen inschakelen. Die krijgen het meestal wel gedaan.

• Leuk
Waarderingen: CDK

OctaviaWest

Actief lid
Een class action aflevering of zo, met een stoet van allemaal O3-rijders... Een groepsvordering zal wel indruk maken op Pon.

Arnoldotje

Forumguru
Op het duitse forum www.skodacommunity.de is er ook een thread hierover.
bij één van de leden stond de actieradius nog op 15 km, toen hebben ze in de garage de tank leeg getrokken en er bleek nog 14 liter in de tank te zitten.

Ik ga dit maar eens even met die dealer van mij proberen.
Kijken of dan de oogjes openen.

Verder juich ik een actie alla kassa of radar van harte toe.

svdh1986

Nieuw lid
Vandaag bij Skoda Verdaat in Veldhoven geweest, met nog 15km actieradius te gaan.
Ze hebben hem uitgelezen, vlotter gecontroleerd en bleek nog 5 a 8 liter in de tank te zitten.
Verhaal uitgelegd, vreemd dat actieradius niet klopt en teller helemaal in het rood staat.
Nog niemand eerder gehad met dit probleem, wellicht groter aanpakken wat iedere keer een eenmansactie zal iedere keer zelfde resultaat opleveren.

Ze geven eigenlijk aan, staat actieradius op 0, dan gaat de 7 liter reserve pas in.

Daarna getankt en kreeg er na 4 a 5 keer afslaan en 20 sec wachten tussendoor 44 liter in.

Hopen dat PON toch met oplossing gaat komen.

Off-Topic, als ik me overal aan de snelheid houdt kom ik bij 120km/u op de snelweg niet hoger als 1 op 20 uit. Verbruik valt tegen.

Jstruijk

Senior Member
Ik weet niet hoeveel KMs jullie reeds gereden hebben en ik weet niet of dit er echt mee te maken kan hebben, maar kan het hogere verbruik ook te maken kunnen hebben met het inrijden van de motor?

henriz

Forumguru
Actieradius op 0, betekent tank leeg.
Ook bij de O2 en O2FL was dat altijd zo.
Misschien bij eerdere Octavias, weet ik niet, maar niet bij andere auto's die ik gereden heb.
Wijzer op 0 betekent hoofdtank leeg. Er zit nog wel een noodvoorraad in de reservetank.
Bij geen enkele auto die ik gereden heb betekende 'wijzer op 0' dat je meteen kwam stil te staan.
En nu dus ook niet bij de Octavia 3.
Kijk, 7 liter is rijkelijk veel als reserve. Dat wel.

Misschien bij eerdere Octavias, weet ik niet, maar niet bij andere auto's die ik gereden heb.
Wijzer op 0 betekent hoofdtank leeg. Er zit nog wel een noodvoorraad in de reservetank.
Bij geen enkele auto die ik gereden heb betekende 'wijzer op 0' dat je meteen kwam stil te staan.
Eens... :thumbsup:

Arnoldotje

Forumguru

Nou stond je ook niet meteen stil, dat klopt, maar je was een hele knappe als je er meer dan 40 km mee door kon rijden (eigen ervaring niet verder dan 25 km). En dat er een noodreserve van 1 tot 3 liter in zit geloof ik ook nog, heb immers vaak genoeg bijna 57 liter in beide voorgaande octavia's gepompt.

Maar die noodreserve wordt niet meegerekend in het hele verhaal, de gewone reserve (die 7 liter, in andere woorden het rode gebied op je brandstofmeter) wordt wel degelijk meegenomen.

Rick

Senior Member
Ze geven eigenlijk aan, staat actieradius op 0, dan gaat de 7 liter reserve pas in.

Daarna getankt en kreeg er na 4 a 5 keer afslaan en 20 sec wachten tussendoor 44 liter in.

Hopen dat PON toch met oplossing gaat komen.
Direct met benzine auto langs gaan, waar ik bij actieradius 15km er 49 liter in kreeg, met klacht dat er waarschijnlijk benzine weg lekt want 49 + ongeveer 6 liter is 55 liter en dat kan helemaal niet in de tank :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead: (ik leef met jullie mee he guys...)

Bovenaan Onderaan