Brandstofmeter en actieradius tonen te weinig

BSdV

Actief lid
Ben er zelf even wat scherper op gaan letten, maar tot mijn verbazing kwam het verbruik dat de boordcomputer aangaf precies overeen met wat ik berekend heb na het aftanken. Ben ongeveer 40 kilometer doorgereden nadat actieradius volgend de BC 0km was en heb vervolgens 52,49 liter gatankt (4x4 heeft een iets grotere tank). Vraag me nu alleen wel af hoe groot mijn reserve is.. Volgens de berichten is deze 7 liter. Er vanuit gaande dat ik iets meer dan 2 liter heb verbruikt vanaf actieradius 0 en ik vervolgens 52,49 liter getankt heb gaat er of meer dan 55 liter in de tank of is mijn reserve geen 7 liter...hoop het eerste...

Laatst bewerkt:

OctaviaWest

Actief lid
Ben er zelf even wat scherper op gaan letten, maar tot mijn verbazing kwam het verbruik dat de boordcomputer aangaf precies overeen met wat ik berekend heb na het aftanken.

Welke O3 heb jij BSdV? Welke motor? Benzine? Diesel? En wanneer geleverd?

BSdV

Actief lid
Wij hebben sinds anderhalve week de O3C 2.0 tdi 4x4. We wonen namelijk in Duitsland waar deze al even te bestellen is.. Deze heeft als ik de brochure mag geloven een 55 liter tank, en wellicht niet dezelfde problemen met de brandstofweergave??

Joske

Forumguru
Wij hebben sinds anderhalve week de O3C 2.0 tdi 4x4. We wonen namelijk in Duitsland waar deze al even te bestellen is.. Deze heeft als ik de brochure mag geloven een 55 liter tank, en wellicht niet dezelfde problemen met de brandstofweergave??
wel, hou het eens in de gaten zou ik zeggen ;) en hou ons op de hoogte!

Canon-Eye

Forumguru
Tank zou best een iets andere vorm kunnen hebben omdat de achterste aandrijving toch ook érgens moet zitten... :jaja:

Canon-Eye

Forumguru
@Joske: Dat was 200 posten terug of zo...
Ik reageerde op EdK/post #515 - misschien nog weer een iets andere tank vanwege de 4-wiel aandrijving...

turboturbo

Forumguru
Eh...guys....:troost: Wie begrijpt het nog?
:lezen:

Back on topic: benieuwd of de 4x4 modellen hier idd ook last van hebben hoe bij de 4x4 modellen de resterende actieradius is bij het tank-lampje en hoeveel liters er dan in gaan!

uploadfromtaptalk1391462930060.jpg kijk, dat verbruik begint er op te lijken. Wel veel 80 en 100 km wegen maar ook stukken van 120 en 130 km/uur. Ritje Den Haag naar Den Helder en terug.....

BSdV

Actief lid
Als ik me niet vergis kreeg ik de melding om te gaan tanken bij 90km resterende actieradius. Naald stond nog niet in het rode gebied. Vervolgens bij 0km actieradius (naald stond helemaal beneden) nog zo'n 40 km doorgereden. Vervolgens afgetankt met 52,49 liter tot de eerste afslag. Niet de tijd genomen om na een paar minuten te kijken of er vervolgens nog meer bijgetankt kon worden. Dit omdat ik de voorlaatste keer precies zo heb getankt en ik wilde berekenen hoe nauwkeurig de BC het verbruik aangaf. Deze kwamen tot mijn verbazing exact met elkaar overeen.

Wat ik tot zover heb gezien lijkt wat de BC aangeeft wel aardig te kloppen. Zal het voorlopig wel in de gaten houden.

Bovenaan Onderaan