@Canon-Eye: je eerdere reactie was voor mij niet duidelijk wat je nu precies bedoelde. Overigens heb je volkomen gelijk over het gevaar van veiligheidsventielen die afblazen bij een auto die in een (dichte) garage staan. Opwarmingseffect geldt vooral voor net getankte vloeistof: die is iets van 12-14 graden (winter-zomer) en zeker in de zomer warmt dat dan sterk op in de tank.
Overigens is de tankinhoud van een LPG/LNG tank volgens mij meestal aangegeven in het aantal liters brandstof dat er in past (voor de consument dan in elk geval), binnen de veiligheidsnormen.(of vergis ik me Het overvol tanken zal bij deze systemen niet zo makkelijk gaan, omdat de pompen afslaan op het moment dat een bepaalde druk is bereikt. Bij benzine/diesel tanken slaan de pompen af doordat het vulpistool in de brandstof komt, en de pomp dus meer weerstand ondervind met vullen. Door de ontluchtingsnippel kun je de vloeistof in de tank laten stromen en is de weerstand weer lager. Bij het tanken van 'gas' werkt dat niet omdat het op druk werkt, en niet wordt gestuurd op het vloeistofniveau in de tank.